Refusjon fra HELFO

Nenne

Flørter med forumet
Er det noen som vet om HELFO gir refusjon for legemidler for ivf-forsøk på barn nr. 3? På nettsidene står det at de gir refusjon for inntil tre forsøk per barn. Det står videre at de kan gi refusjon til tre nye forsøk om paret ønsker søsken og at ved etablering av nytt parforhold kan det innvilges enda tre forsøk.

Det står ikke spesifikt hvor mange søskenforsøk som gir barn man kan ha (eller antall barn), kanskje det er skrevet på denne måten for å ta høyde for flerlinger. Jeg leste i en gammel tråd at noen kjente til at det ble gitt refusjon for 3 felles barn (tenker også da tre svangerskap).

Såvidt jeg vet får man ikke refusjon dersom man har to felles barn fra før.

Jeg har snakket med klinikken, og det er visst ingen grense på antall barn lenger, tidligere var det to
Hei kanskje du vet svaret
Hvis jeg har ett barn fra andre ivf forsøk,så driver med 3.forsøk nå søsken forsøk…har jeg rett på flere forsøk?hvis det ikke går denne gangen?
upload_2022-3-30_23-1-58.png

Hei kanskje du vet svaret
Hvis jeg har ett barn fra andre ivf forsøk,så driver med 3.forsøk nå søsken forsøk…har jeg rett på flere forsøk?hvis det ikke går denne gangen?Vis vedlegget 379708
Hei! Det vet jeg ikke helt sikkert dessverre, vi har gått privat. Men slik jeg forstår det har du rett på tre nye forsøk for søsken, forstod ikke helt om du var på ditt tredje totalt, eller tredje forsøk på søsken?

Hei! Det vet jeg ikke helt sikkert dessverre, vi har gått privat. Men slik jeg forstår det har du rett på tre nye forsøk for søsken, forstod ikke helt om du var på ditt tredje totalt, eller tredje forsøk på søsken?
Tredje totalt så første søsken forsøk synes det er stressende å vite man har kun en «siste»forsøk men siden jeg så det du skrev fikk jeg liten håp og man bli littttt roligere å vite man kan prøve mer enn en gang(håper ☺️)

Tredje totalt så første søsken forsøk synes det er stressende å vite man har kun en «siste»forsøk men siden jeg så det du skrev fikk jeg liten håp og man bli littttt roligere å vite man kan prøve mer enn en gang(håper ☺️)
Håper dere lykkes!

Du får tre nye forsøk :)

Tusen takk for svar fra deg det gi store håp å få tre forsøk ❤️❤️❤️Ikke bare en som jeg trodde.Forstår jeg riktig du har termin i august?gretulerer❤️Og på hvilken forsøk
Håper dere lykkes! Jeg har termin i august ja, tusen takk :Heartred Jeg har hatt 3 uttak og 4 fire innsett før det endelig gikk!

Håper dere lykkes! Jeg har termin i august ja, tusen takk :Heartred Jeg har hatt 3 uttak og 4 fire innsett før det endelig gikk!
Så glad å høre at andre virkelig lykkes❤️Så spennende❤️Jeg hadde to uttak og tre tre insett og to som ble ikke noe av siden ble ikke tynet riktig,men vi har fått nydelig datter.Men ønske om ett barn til er overaskelig like stort selv man kan si men du har fått en allerede(det trodde jeg også men nei det er stor ønske om en til ihvertfal)☺️☺️

Back
Topp