Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Syntes ikke fysio virket for meg sist. Men kanskje jeg skal kombinere det med kiropraktor? Har hvertfall bestilt meg time nå og får komme til seinere idag.
Takk for gode tips. Sist gikk jeg til kiropraktor etter ett år for å få løst opp bekkenet. Dumskap men gruer meg til knekkingen nå som jeg er gravid. Ting virker så skjørt.
Og forresten så merket jeg ikke noe til bekkenplagene under fødselen. Tror det var andre smerter som tok overhånd
Sniker litt fra april hvis du vil ha dekt behandling ville jeg forsøkt å finne en manuellterapeut med drifttilskudd (avtale med kommunen). Dette er en fysio med master i muskel/skjelett og manipulering/mobilisering av ledd. Da trenger du heller ikke henvisning fra lege for å få dekt behandlingen (så lenge du har bekkenløsning m gangvansker)!Noen som vet hvilken behandling vi kan få refundert? Gikk til fysio sist, syntes ikke det var så effektivt. Nå er bekkenet vondt og ryggen har låst seg så må bare komme igang med noe...
Jeg fikk høre at selv med henvisning fra lege måtte jeg ut med en egenandel og at de fysioterapeutene som har avtale med helfo hadde venteliste på alt fra 2-5 mnd :/ hvilket er uaktuelt siden det er nå jeg trenger behandling! Akk..
Kor helde du til? Dersom det i henvisningen berre står bekkenløsning må du betale eigenandel. Om det står "bekkenløsning med gangvansker" får du alt dekka. Er veldig viktig det med gangvansker.
Fekk og beskjed om venteliste, men kom inn tidlegare pga delen "gangvansker".
Ville tatt kontakt, sendt inn kopi av henvisning, få satt deg opp på ei venteliste og sei ja til den første.
Dersom du får behandling før fødsel, har du også krav på behandling 6 mnd etter fødsel
Takk for svar holder til i Bergen og har ringt rundt til mange.. Det står med gangvansker i henvisningen. Har vert på første behandling idag hos en som ikke har avtale med helfo, ble rimelig dyrt! Skal jeg ringe rundt på nytt og forklare det som står i henvisningen?
Eg ville ringt rundt. Dei ber som regel om å få henvisningen, så hadde tatt kopi og sendt inn til fleire. Bedre å stå på venteliste tenker eg, enn ikkje å gjera det.
Jeg går til kiropraktor pga låsning i bekken og korsryggen.. Vet du om det går ann å få.dekket
Takk for svar holder til i Bergen og har ringt rundt til mange.. Det står med gangvansker i henvisningen. Har vert på første behandling idag hos en som ikke har avtale med helfo, ble rimelig dyrt! Skal jeg ringe rundt på nytt og forklare det som står i henvisningen?
Ser du holder tll i Bergen. Ring til Brønndalåsen fysioterapi og be om time. Der er de 5 fysioterapeuter/manuellterapeuter med driftstilskudd. Hvis det står i henvisningen din at du har gangvasker så slipper du å betale egenandel. Jeg fikk time der samme uken som jeg ringte. De andre stedene jeg ringte hadde mellom 2-6 mnd ventetid.