Refusjon av cyclogest

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg er passe sint nå! Får ikke igjen et øre for cyclogesten, og begrunnelsen er at det ikke er markedsført i norge. Hadde jeg hatt lutinus eller crinone hadde jeg fått, men det ble jo ikke nevnt som er alternativ en gang!! Flere? :mad:

Jeg er passe sint nå! Får ikke igjen et øre for cyclogesten, og begrunnelsen er at det ikke er markedsført i norge. Hadde jeg hatt lutinus eller crinone hadde jeg fått, men det ble jo ikke nevnt som er alternativ en gang!! Flere? :mad:

Hmm...det var jeg ikke klar over! Men da gir det mening at Riksen ikke var villige til å gi meg det. Kunne forøvrig vært et godt argument for de å bruke i stedenfor å si surt: «Nei, det gir vi ikke her...» når folk spør.

Jeg fikk refundert. Klinikken bare oppga at jeg ikke kunne bruke annen progesteron enn Cyclogest[emoji85]

Jeg har fått papirer fra st.olavs som sier at jeg MÅ ha det

Står i mine og at jeg må ha det, og at lutinus ikke fungerte :p

Jeg fikk refundert siden jeg hadde prøvd Lutinus og Crinone før, og de skrev at jeg måtte ha Cyclogest. Få klinikken din til å gi deg et skriv om at du må ha Cyclogest og så sender du det til HELFO med en klage. :) Fikk igjen alt for Cyclogest også jeg nå.

Jeg har fått igjen! St.Olavs skrev at lutinus var prøvd!

Hmm...det var jeg ikke klar over! Men da gir det mening at Riksen ikke var villige til å gi meg det. Kunne forøvrig vært et godt argument for de å bruke i stedenfor å si surt: «Nei, det gir vi ikke her...» når folk spør.

Det er ikke riktig at man ikke skal få refundert, men siden det er et preparat på godkjenningsfritak må klinikken fylle ut skjemaet til HELFO riktig. De skal krysse av for at det er brukt preparater som ikke er godkjent, og skrive hvorfor (type: Lutinus er prøvd uten effekt.) :)

Lurer på hva de tenker på HELFO hvis de sammenligner papirene mine og ser bruk av lutinus i januar og september, og bruk av cyclogest i april, mai, og november fordi lutinus ikke funker :rolleyes:

Lurer på hva de tenker på HELFO hvis de sammenligner papirene mine og ser bruk av lutinus i januar og september, og bruk av cyclogest i april, mai, og november fordi lutinus ikke funker :rolleyes:

At det ikke har funket med noen av delene så de prøver seg frem? :)

At det ikke har funket med noen av delene så de prøver seg frem? :)
Jo men sånn over tid så må jo noen begynne å lure på hvorfor alle ferskforsøkene har lutinus, mens alle fryseforsøkene har cyclogest.. Eller kanskje bare jeg som tenker sånn :p

Jo men sånn over tid så må jo noen begynne å lure på hvorfor alle ferskforsøkene har lutinus, mens alle fryseforsøkene har cyclogest.. Eller kanskje bare jeg som tenker sånn :p

Tror ikke de tenker jeg. Så lenge legen har krysset av riktig så er det nok godkjent bare. :p

Back
Topp