~Maja~
Elsker forumet
ORIGINAL: Lykketrolle
Vi valgte å ikke døpe Maja da ingen av oss er troende! Og ergo vil jeg ikke stå å lyve i kirka om at vi skal oppdra henne i den kristne tro. Selv er jeg heller ikke døpt, av akkurat samme grunn.
Vil Maja konfirmere seg kristelig, så får hun heller døpes da. Og etter hva jeg har skjønt, så blir det utført utenom gudstjenesten, på "bakrommet" - for å si det sånn. Hvertfall sa noen det til meg da jeg lurte på det.
Det søteste var vel oldemoren til Maja, som lurte på, da hun skjønte at vi ikke kom til å døpe henne, om hun HET Maja eller om vi bare kalte henne det. Hehe. [:)]
Hehe... ja... den oldemora var jo søt da... Hun hadde nok misforstått noe...
Husker selv da jeg var barn (ikke barnedøpt). Da var den en venninne (hvis man kan kalle henne det...) som begynte å kalle meg alt mulig rart... -jeg var jo ikke døpt, altså var ikke navnet mitt bestemt. FEIL!
Ellers synes jeg egentlig det bare er tullete å døpe noen like før komfirmasjon! Komfirmasjonen er jo en bekreftelse på at man er enig i det valget foreldrene tok da man var barn. Altså en bekreftelse av barnedåpen. Det blir jo litt vel teit i mine øyne å bekrefte noe som skjedde for maks en uke siden... "ja, jeg mener fortsatt det jeg sa i går"... -spesielt siden man ikke bekrefter det med jevne mellomrom etter komfirmasjonen.... (!)
~Maja~