Refs av presten...

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Er det så rart da? [&:]

Alle vet vel at det å døpe barna sine handler om å oppdra dem i kristen tro (er det ikke det man lover i kirka, da?), og da er det vel naturlig å gå foran med et godt eksempel?  (ergo leve som kristne selv[8|])

Hit me if I'm wrong..
Men synes ikke det var så unaturlig av presten å ta det opp, jeg[8|]

Enig!

ORIGINAL: Toffa

Alle vet vel at det å døpe barna sine handler om å oppdra dem i kristen tro (er det ikke det man lover i kirka, da?), og da er det vel naturlig å gå foran med et godt eksempel?  (ergo leve som kristne selv[8|])

Hit me if I'm wrong..

Enig!

Jeg skjønner hva dere mener, men selv er jeg ikke enig [:)] Jeg mener at mange velger å døpe barna sine for barnas egen skyld.. Dåpssamtalen skal handle om barnets dåp, og ikke om foreldrene og hvordan de velger å leve livet sitt [:)]

Sånn var det på våres samtale også...Vi hadde en underlig skrue av en prest..

ORIGINAL: stjernemor80

Åh, kjenner jeg blir vanvittig sint nå!!!!

Slik var det på vår dåpssamtale og!!!!
Jeg var så forbana at jeg rista!!!!

Søstera mi fortalte atder de bodde før var det en prest som nektet å døpe barna dersom foreldrene ikke var gift.
Er det lov????

Det står vel i skriften at en skal gjøre døren høy og porten vid, men enkelte plasser er det jo umulig å komme inn gjennon kirkedøra. En blir jo lesset ned av formaninger og forbud! 

hmm... trodde det var omvendt jeg altså...[&:][;)]mulig det står noe om det andre steder da[:)]

Hit me if I'm wrong..

Dette er jeg så utrolig enig i

de har ikke lov til å refse, men ettersom de faktisk er Prester så syns jeg bare det er naturlig at de tar opp slike ting, er jo faktisk det som står i bibelen fremdeles - selv om det blir mer og mer vanlig at folk får barn utenfor ekteskap [:)]

på vår samtale ba hun presten til og med for vilde, folda hendene og lukka øynene og sa en egekomponert bønn... kjente jeg ble helt svett, ble litt for mye for meg da... men prester er vel prester - og de har vel ingen grunn til å tro at vi ikke er like kristne så lenge vi velger å døpe!??[8|]

ORIGINAL: MaaD

ORIGINAL: T.W

ORIGINAL: Thothamon

herregud, for en prest[:'(][:D]

Prestens oppgave ....

For presten og kristen folket,så er det enda en synd å være ugift.
Så det er Ikke noe feil med presten...

jo, mener presten er rar vi lever faktisk i 2007, at noen fortsatt lever etter gammel tro og normer får de holde for seg selv

Ifølge Bibelen, som presten følger, er det en synd. Uansett hvilket årstall det er. Dersom du mener kristendommen er en gammel tro og gamle normer, hvorfor døper du barna da?

Det opplevde vi også,han sa te oss at vest vi fikk en onge te så håpte han at vi var gift da,da sa æ te han at vi ikke levde på 1800 tallet,han blei litt paff da[:'(][:'(]

ORIGINAL: Mamma02

Det opplevde vi også,han sa te oss at vest vi fikk en onge te så håpte han at vi var gift da,da sa æ te han at vi ikke levde på 1800 tallet,han blei litt paff da[:'(][:'(]

Sa du virkelig det ? [:D]

de har ikke lov til å refse, men ettersom de faktisk er Prester så syns jeg bare det er naturlig at de tar opp slike ting, er jo faktisk det som står i bibelen fremdeles - selv om det blir mer og mer vanlig at folk får barn utenfor ekteskap

presten til ungen spurte oss om det samme , syns bare det var posetivt jeg så fikk gubben et hint ....så blei vi gift til slutt og vi er mye mer sikret økonomi hvis en av oss stryker med[&:]

da hadde jeg svart han at " er bare tull å gifte seg når halvparten av ekteskapene ender i skilsmisse, så det gidder vi ikke"
[:)] 

Jeg synes faktisk ikke det var så upassende.

Kirken står for endel ting, ekteskapet er en av dem. Når en da velger å "tre inn på det kristne teritorium" så er det vel naturlig at han praktiserer sitt yrke? En forventer jo at andre skal gjøre jobben sin. Fysioterapeuter f.eks. Deres arbeid endrer seg ikke drastisk fordi vi er i 2007, den utvikler seg ja, men den har fortsatt det samme fundamentet. Kriken er kanskje litt treig i utviklingen, men den bør ikke kaste vekk fundamentet sitt for det!

Det jeg synes har noe å si her er hvordan presten tok det opp.

(Nok en gang: min mening... - nå står jeg vel i fare for å bli hengt her... [8D] )

~Maja~

Hehe.. når vi hadde samtale med presten før vi gifta oss og han hørte at jeg var pinsevenn og at jeg ikke ville døpe mine barn, maste han masse om dåp.. skikkelig irriterrende... det ble lite prat om bryllyp og masse argumenter for å få meg til å døpe barna mine[&:] nå skal det sies at presten gjorde en strålende jobb under vielsen[:D]

men jeg synes heller ikke det var upassende at han nevnte det med at dere ikke var gift. Kirka skal jo (er hvertfall meningen) stå for det Bibelen sier.

ORIGINAL: ~Iversen~

Kirken står for endel ting, ekteskapet er en av dem. Når en da velger å "tre inn på det kristne teritorium" så er det vel naturlig at han praktiserer sitt yrke? En forventer jo at andre skal gjøre jobben sin. Fysioterapeuter f.eks. Deres arbeid endrer seg ikke drastisk fordi vi er i 2007, den utvikler seg ja, men den har fortsatt det samme fundamentet. Kriken er kanskje litt treig i utviklingen, men den bør ikke kaste vekk fundamentet sitt for det!

(Nok en gang: min mening... - nå står jeg vel i fare for å bli hengt her... [8D] )

~Maja~

er det samme jeg har prøvd å skrive... bare du skriver det litt bedre [:D]
(har diskutert det med typen også nå, og selv om han ikke er kristen så mener han også det samme), så...
signerer - mener jeg [8D]

ORIGINAL: ~Iversen~

~Maja~

For å bruke din metafor [:D]; hvis jeg gikk til fysioterapaut pga foten min, så hadde jeg nok reagert litt hvis han begynte å behandle skuldra mi istedet [:D]

ORIGINAL: Lon@

de har ikke lov til å refse, men ettersom de faktisk er Prester så syns jeg bare det er naturlig at de tar opp slike ting, er jo faktisk det som står i bibelen fremdeles - selv om det blir mer og mer vanlig at folk får barn utenfor ekteskap

presten til ungen spurte oss om det samme , syns bare det var posetivt jeg så fikk gubben et hint ....så blei vi gift til slutt og vi er mye mer sikret økonomi hvis en av oss stryker med[&:]

Ja, det var jo fordelen med at han tok det opp da [:D]

sprø prest a aldri hørt om noen som har fått refs fordi man ikke er gif manhe som ikke gifter seg i det heletatt liksom... det har han ikke noe med

ORIGINAL: AB

Hehe.. når vi hadde samtale med presten før vi gifta oss og han hørte at jeg var pinsevenn og at jeg ikke ville døpe mine barn, maste han masse om dåp.. skikkelig irriterrende... det ble lite prat om bryllyp og masse argumenter for å få meg til å døpe barna mine[&:] nå skal det sies at presten gjorde en strålende jobb under vielsen[:D]

men jeg synes heller ikke det var upassende at han nevnte det med at dere ikke var gift. Kirka skal jo (er hvertfall meningen) stå for det Bibelen sier.

Dere (pinsevenner) døper ikke barna, har voksendåp istedet?
Men gifter dere i kirka?

(trenger ikke svare hvis du ikke vil, jeg er bare litt nysjerrig på hvordan forskjellige trossamfunn "tenker" [:)])

Det står vel i skriften at en skal gjøre døren høy og porten vid, men enkelte plasser er det jo umulig å komme inn gjennon kirkedøra. En blir jo lesset ned av formaninger og forbud!

Formaninger og forbud? Bibelen, Guds ord skal være kirkens grunnvold.. Den er rimelig tydelig på hvordan 2 mennesker skal leve sammen, det er i ekteskapet. Det betyr ikke at samboende ikke er velkommen i kirka, men jeg synes jo ikke det er rart at det blir nevnt på en dåpssamtale. Når man døper barna sine står man jo å sier at man skal oppdra barna sine i den kristne tro og for veldig mange stemmer ikke det. De døper barna sine fordi det er tradisjon og for at barna skal få et navn. Hvis man sier ja til å oppdra barna i den kristne tro, så er det jo en fordel å leve i den kristne tro.. mener jeg da..

.. så forresten på nyhetene her at kirka var så bekymra fordi færre døpte barna sine, synes jeg var en merkelig bekymring for kirka. De er redd for å få færre medlemmer og dermed færre penger, mens det de burde bekymre seg for var at mange av de som er medlem i kirka ikke engang er kristne.... [8|]

Back
Topp