Reflux

En helt utrøstelig baby som skreik og skreik. Alle søvnperioder varte max 20 min, også nettene. Hver gang hun våknet, så var det skrikende. Hun gulpet mer enn normalt, men svelget det ofte ned igjen også. Hun skreik ekstra når hun gulpet, nettopp fordi magesyren brant spiserøret hennes. Hun nektet å ligge på mage eller rygg. Hun måtte ligge nesten sittende, helst på brystet vårt. Da hun startet på medisiner, fikk vi alle en ny hverdag. Gråten og smertene ga seg. Hun begynte å ligge på gulvet, og ikke minst beveget hun på seg frivillig. Hun smilte plutselig flere ganger om dagen. Fram til hun ble 6 mnd, hadde vi kun sett smilet hennes en håndfull ganger.

Takk for svar! Da er vet jeg at lillegutt ikke har reflux. Gulper ikke mye..veldig lite faktisk. Må bare rapes etter måltidet. Skriker en del, men er magevondt. Sover en del når han ikke er vond. (en natt sovet 5timer i strekk).. Ok han har da litt kolikk smerter. Var bare litt itvil siden søskenbarna lider av reflux.

Trultan skrev:
Takk for svar! Da er vet jeg at lillegutt ikke har reflux. Gulper ikke mye..veldig lite faktisk. Må bare rapes etter måltidet. Skriker en del, men er magevondt. Sover en del når han ikke er vond. (en natt sovet 5timer i strekk).. Ok han har da litt kolikk smerter. Var bare litt itvil siden søskenbarna lider av reflux.

Har du prøvd å gi han fennikkel te blandet med litt sukkervann?

Hvis gråten bedrer seg rundt 3-4 mnd, så er det nok ikke refluks. Den gir seg sjelden så kjapt. Barn kan ha det som heter stille refluks, altså at de ikke gulper ut mye. Du vil allikevel høre at ungen gulper opp og svelger ned mye. Og de skriker som regel utrolig mye, og mange spiser mindre og mindre pga smertene i spiserøret.

Nei det har jeg ikke... Bare gitt sukkervann uten at det har vært noe effekt. Har Ammete.. Gi det?

Kleo79 skrev:
Hvis gråten bedrer seg rundt 3-4 mnd, så er det nok ikke refluks. Den gir seg sjelden så kjapt. Barn kan ha det som heter stille refluks, altså at de ikke gulper ut mye. Du vil allikevel høre at ungen gulper opp og svelger ned mye. Og de skriker som regel utrolig mye, og mange spiser mindre og mindre pga smertene i spiserøret.

Han gråter ofte av at han drikker mm. Da må jeg ta han opp å la han få rape opp igjen. Virker også ut som han er tett i nesa og får mye luft i seg. Roer seg alltid dersom jeg drar opp beina til magen/sykler og masserer han på magen. Da kommer det somregel fis ut. Lager mye gulpe og nasale lyder. Høres ut som han har mye i halsen. Nå er han bare 2mnd så får vente å se. Han har også vært 4ganger til Kiropraktor. Merka bedring siden ham prompa veldig etter det. Men nå er det vondt igjen.. Gråter og gråter. Han vil sove- men våkner av smerter. (luft)

Trultan skrev:
Nei det har jeg ikke... Bare gitt sukkervann uten at det har vært noe effekt. Har Ammete.. Gi det?

Kan godt gi det, men her hadde vi mest effekt av fenikkel te. Får han erstatning eller mm? Her må vi gi 20 ml fenikkel te før hver flaske på dagen og te med sukkervann på kvelden. Skal bli godt når det går over :-)

Fru Slick Chick skrev:

Trultan skrev:

Kan godt gi det, men her hadde vi mest effekt av fenikkel te. Får han erstatning eller mm? Her må vi gi 20 ml fenikkel te før hver flaske på dagen og te med sukkervann på kvelden. Skal bli godt når det går over :-)

Kan man få kjøpt det på helsekost butikk? Han får kun mm. Han har blitt sint når jeg gir sukkervann:) Og hvor mye gi når man ammer? For han spiser mye. (kanskje ikke mye hver gang..) Merker du at det hjelper?

Trultan skrev:

Fru Slick Chick skrev:

Trultan skrev:

Kan man få kjøpt det på helsekost butikk? Han får kun mm. Han har blitt sint når jeg gir sukkervann:) Og hvor mye gi når man ammer? For han spiser mye. (kanskje ikke mye hver gang..) Merker du at det hjelper?

Fenikkel te selges på helsekost ja. Koker 150 ml vann og lar den trekke 10 minutter. Den er holdbar i 2 dager i kjøleskapet. Du kan jo forsøke å gi han 5 ml før amming de første gangene for å se om det holder. Gir du han på sprøyte eller kopp?

Ok..får kjøpe det i morgen:) Har gitt han sukkervann i liten målebeger. Gir du selvom han ikke er vond?

Back
Topp