reflux og losec mups!

Dora80

Blir kjent med forumet
hei!

dere som har barn med reflux,eller evt.reflux. som har fått losec,hvor lenge tok det før dere så effekt av det??og hjalp det på evt. soving,hvis dert var et problem på forhånd?

Sønn min hadde det når han var mindre og gikk på Losec, det hjalp på noen få dager på han. Han fikk mye bedre søvn også så vi fikk en helt annen unge når han begynte på medisiner [:D]

min har stått på det 1 år nå, og jeg synes ikke det har særlig effekt... skal ha ny ph måling snart..
han spy gulper enda..

Sønnen min slet med kraftig refluks de to første leveårene.. det var desverre ingen medisiner som hjalp på nattesøvnen hans[&o]
Vi prøvde med gaviscon, losec ..og en annen en, som jeg ikke husker navnet på i farta.

Det hjalp litt på selve gulpinga/spyinga..men i mindre grad av det jeg trodde det skulle gjøre.

Men heldigvis respondere barn forskjellige, og det kan hende at det funker kjempebra for barnet ditt !!
Det er verdt å prøve i allefall :)

Når det kommer til andre praktiske råd så hjelper det litt å heve senga med en god del cm (!), samsoving hjelper faktisk også - det beroliget iallefall vår sønn lettere når han våknet om natta med intense magesmerter, sove på venstre side, hvis barnet er så stor at det får fast føde så er det lurt å unngå mat som gir halsbrann/sureoppstøt - som feks mat med tomatpurè i seg (det finnes en god del av den type i babymatglassene), juice, frukt med mye syre i seg (appelsin, kiwi,sitron osv..), unngå å la barnet spise rett før leggetid..

Sønnen min er 3,4 år nå og er heldigvis bra nå i dag. Enda skjør i magen, men ikke på langt nær så ille som han har vært.
Kommer litt sure oppstøt i ny og ned, men han er tøff da..sier bare "Jeg gulpa..og så spytter han det ut.."..

synes ikke det hjelper så mye, pluss at minimannen får vondti magen av dem og derfor ikke noe bedre søvn! hjalp bedre på størstejenta, men langt fra så god virkning som håpet! hjalp minst like godt å gå over fra nan til enfamil mme! 

takk for svar!
ser det er store forskjeller..selvfølgelig. Synes det er så håpløst. Jenta er 8 mnd. og vi vet ikke om det er reflux hun plages med,men det virker ikke som det er så mye annet. hun er stort sett strålende fornøyd på dagtid,men helt siden hun ble født har hun slitt med søvnen. hun sovner fint men våkner etter 15-30 min og hylskriker. å sånn går kveld og natt. Holder jo på å bli sprø. Har mistenkt reflux pga hun svelger veldig og plages med mage osv. og har gulpet mye,men aklkurat det har bedret seg.

har fått resept på losec og idag er 5 dagen hun får det,ser ingen bedring...
har også prøvd å gi gaviscon innimellom uten effekt. blir ikke noe bedre av lang tid mellom mat og legging heller........er jo ikke sikkert det er reflux,men har forstått at noen ikke merker bedring før etter en god stund,så får vel bare vente å se..

Back
Topp