Refluks

Det skal prøves. Purelan har jeg brukt, uten det store hell.

Åh :/ det var dumt. for større trakter, så går det bra neste gang! Er litt som med ammingen, blir litt sår i starten, så går det over. Jeg brukte feil størrelse i skjoldet i starten og ble helt blodig... ikke kult!
 
Åh :/ det var dumt. for større trakter, så går det bra neste gang! Er litt som med ammingen, blir litt sår i starten, så går det over. Jeg brukte feil størrelse i skjoldet i starten og ble helt blodig... ikke kult!
Nei, uff, ikke alltid så lett d der..:(
 
Vi har refluks med førstemann. Skjønte ikke det før han begynte med mat og spydde ut over alt 1-3 gg i uka og mye mer ved alle typer sykdom.

Ekspert på barn og mageproblemer på barnepoliklinikk sa at det ikke var helt uvanlig, men at veldig mange barn vokste det av seg mellom 2-3 års alder. Han sa også at det viste seg at 50 % av barna som sluttet med melk og melkeprodukter med laktose ble markant bedre, men at det er både krevende og dyrt å holde kostholdet helt laktosefritt. I tillegg sa han at det å holde melk og melkeprodukter i kosten er meget viktig for små barn. Han sa at de forskjellige " ondene" måtte veies opp mot hverandre og at det å kaste opp 1-3 gg i uken nok var bedre enn å fjerne melkeprodukter fra kosten eller forsøke holde det helt laktosefritt ( og dermed øker sjansen for at det blir for lite melkeprodukter i det daglige).

Vi var enige i dette og valgte å holde melkeprodukter på menyen. Gutten vår er over 2 år nå og nå kaster han opp bare 1 gang pr uke ca når han ellers er frisk. Ved forkjølelse eller annen sykdom med feber skjer det mye lettere.

Vi fikk også gode forklaringer på dette.

Jeg tenker, ut i fra det legen sa, at med mindre barna kaster opp veldig ofte, så burde man ikke fjerne melk fra kosten. Hvis det blir verre eller ikke bedrer seg mellom 2-3 år, burde man selvfølgelig revurdere i samråd med barnelege.
 
Back
Topp