Refluks

rundown

Betatt av forumet
Helsesøster mistenker refluks hos babyen min 4 mndr. Noen av dere som har erfaring med dette? Hun er så urolig stakkars og nekter å sove på ryggen....
 
Har dessverre ingen erfaring med det, men håper dere finner ut av det!
 
Hun sier at det ikke er noe å gjøre med. Så dermed ikke noe vits i å kontakte lege...
 
Det er vel vanlig å sjekke refluks på øre-nese-hals?
Jeg ville kontaktet legen, så blir du henvist dit. Selv om det kanskje ikke er noe å gjøre, så er det jo beroligende å vite sikkert hva det er.
 
Ville også kontaktet legen.. kanskje hun kan få noe syrenøytraliserende feks?
 
Ja jeg tar kontakt med lege.... Utrolig slitsomt med baby som ikke vil ligge på rygg, skriker i vogna, skriker i bilen, alt handler om sure oppstøt, gulp og rap...vi ender opp med å holde oss hjemme i stua.
 
Når du beskriver det slik så mistenker jeg at lillegutt og har det. Han klarer heller ikke å ligge på ryggen, hater vogna og har sure oppstøt. Vi må la han ligge på magen eller så klarer han ikke å sove.
 
Mini her har også gulpet ekstremt mye. Virker innimellom som at alt kommer opp igjen. Sover som regel på siden. Helsesøster har tatt opp det med refluks flere ganger, men de vil ikke gjøre noe med det så lenge han legger på seg som han skal osv.

Jeg var likedan da jeg var liten, og var hos legen for det. Varte frem til ni måneders alderen. Men ekstremt slitsomt er det! Både jeg og han går jo rundt å lukter spy hele tiden..
 
Så dere har ikke tenkt å dra til legen? Jeg vil ikke virke helt hysterisk heller....men det virker så vondt å ha det sånn. Må jo være sårt for spiserøret. Om det kunne finnes en medisin så hadde jeg blitt glad!
 
Min tredje var også sånn. Det roa seg når han var ca ett år. Lukkemusklen som var litt slapp.
 
Min har det, skjønte ikke hva det var før en venninne fortalte meg. Synes det er ganske slitsomt, merker at det har blitt litt bedre men håper det går bort snart. Hvis du finner noe som funker mot det så del gjerne :)
 
Min har det, skjønte ikke hva det var før en venninne fortalte meg. Synes det er ganske slitsomt, merker at det har blitt litt bedre men håper det går bort snart. Hvis du finner noe som funker mot det så del gjerne :)
Var hos legen i sta. Han sa at så lenge babyen vokser som den skal og virker frisk ellers, så er det ikke noe å gjøre med. Men hvis jeg absolutt vil prøve å lindre plagen litt, så kan jeg prøve flytende gaviscon, 2,5 ml etter måltid, max 3 ganger om dagen. Det skal visst være ganske harmløst å bruke gaviscon. Den er reseptfri. Jeg skal teste ut den, må bare komme meg på apoteket først ;)
 
Var hos legen i sta. Han sa at så lenge babyen vokser som den skal og virker frisk ellers, så er det ikke noe å gjøre med. Men hvis jeg absolutt vil prøve å lindre plagen litt, så kan jeg prøve flytende gaviscon, 2,5 ml etter måltid, max 3 ganger om dagen. Det skal visst være ganske harmløst å bruke gaviscon. Den er reseptfri. Jeg skal teste ut den, må bare komme meg på apoteket først ;)

Min er veldig frisk og legger på seg godt, ser at det ikke plager han men det plager meg. Er lei av å konstant lukte oppvask og at jeg oppdager imens jeg er ute at han har gulpet utrolig mye på meg.
 
Min er veldig frisk og legger på seg godt, ser at det ikke plager han men det plager meg. Er lei av å konstant lukte oppvask og at jeg oppdager imens jeg er ute at han har gulpet utrolig mye på meg.

Her er det ikke veldig mye gulp, men masse oppstøt som hun svelger ned igjen. Det plager henne veldig og hun har problemer med å sove pga det....
 
Mener det skal være ganske god stråle også hvis det er refluks. Her står spruten ofte over en meter ut.. og gaciscon virker ikke her hvertfall.. Hun har visst reflux sier legen. Legger sent på seg. Men går vel over til slutt.
 
Mini har refluks.
Vi ble henvist til barnelege og fikk Losec etter å ha prøvd melkefri diett i 14 dager.

Han gulper fremdeles mye mer enn "vanlige" babyer, men er mindre plaget.
 
Jeg mistenker det på lille snusk.. Hun sover knappe 10 minutter av gangen, gulper mye, gråter ofte.. har hørt at det skal finnes noe for det. En slags brusetablett som blandes med melken. Men noe mer vet jeg ikke :(
 
Mini har refluks.
Vi ble henvist til barnelege og fikk Losec etter å ha prøvd melkefri diett i 14 dager.

Han gulper fremdeles mye mer enn "vanlige" babyer, men er mindre plaget.
Måtte han ta gastroskopi? Vi prøver et pulver nå som ikke fungere,å da snakke legen om å henvise til sykehuset for å se nedover halsen og magen? Lite aktuelt føler jeg. Han er straks 5 mnd.
 
Back
Topp