refluks??????

tinav

Forelsket i forumet
Er det noen her som har barn med refluks?

Jeg har ikke sjekket for det, men har lest litt om "stille refluks".. jenta mi har ALDRI gulpa. merkelig nok. men det er mye lyder i halsen. høres ut som gulp som hun svelger ned igjen. Jeg har kutta ut melkeprodukter (får kun mm) og hun har blitt MYE bedre.

Er refluks noe som hun kan vokse av seg?
Må det testes?

Må nevne at hun er utrolig vanskelig å legge, føler det blir vanskeligere til eldre hun blir. ikke bilstol og ikke vogn, bare bysse. liker ikke det heller, men etter en halvtime med krangling så såvner hun til slutt [8|]

refluks, hva er det?[8|] [:-]

Men dytter ![:)]

[:)] refluks er mye gulping. lukkemuskelen er ikke sterk nok til å holde igjen :) men her gjelder det stille refluks som er mye oppstøt og gulpen stopper i halsen

ORIGINAL: tinav

[:)] refluks er mye gulping. lukkemuskelen er ikke sterk nok til å holde igjen :) men her gjelder det stille refluks som er mye oppstøt og gulpen stopper i halsen

oooj!

[&:] ikke noe som løser av seg selv med andre ord... [X(]

får han medisiner for det? hvordan sjekket de han?

ORIGINAL: tinav

får han medisiner for det? hvordan sjekket de han?

hvis du spør meg, så kan jeg si at han måtte gå med sonde inn i nesa og ned i magen i 1 døgn. Så veeeldig smart ut! Der skulle de måle hvor mye syre som kom opp. Eneste han bruker for det er Link.
"Fordelen" med det er at han får dekket all tannlege pga at det etser masse på tennene.

ORIGINAL: Lagerleder Lågel

Jeg lurer på at vi ettehvert skal få sjekket minstemann for om han har det, for han kan ligge å svelge og tygge en god del etter måltider. Det kan jo også være at det bare er vanlig gulp han svelger igjen, men det er jo greit å få sjekket ut...

liker han å ligge flatt? er det noe vi kan få sjekket ut for vi VIL? trodde vi måtte grine oss til tester hos legen..

Jeg har det selv, og anbefaler deg og heve sengen litt i hodeenden! Og ikke legge henne flatt rett etter måltider. Greia er at innholdet i magesekken presser på opp igjennom spiserøret, og det både svir og presser. Er ikke noe godt!

Jeg fikk det påvist ved gastroscopi, og tok etterpå en slik syremåling med sonde fra nese til magesekk i et døgn. Er usikker på om de tar tester på så små barn, eller om de blir behandlet på bakgrunn av symptomer. Ikke alle som blir behandlet heller om de ikke er ille plaget. Jeg tok medisiner daglig før, men har etterhvert lært meg å holde meg unna mat som forverrer det osv., så nå tar jeg bare iblandt.

Barn blir ofte bedre av det, bare lukkemuskelen får tid til å modnes.

Masse god bedring til snuppa di [:)]

ORIGINAL: lomittra

Jeg har det selv, og anbefaler deg og heve sengen litt i hodeenden! Og ikke legge henne flatt rett etter måltider. Greia er at innholdet i magesekken presser på opp igjennom spiserøret, og det både svir og presser. Er ikke noe godt!

Jeg fikk det påvist ved gastroscopi, og tok etterpå en slik syremåling med sonde fra nese til magesekk i et døgn. Er usikker på om de tar tester på så små barn, eller om de blir behandlet på bakgrunn av symptomer. Ikke alle som blir behandlet heller om de ikke er ille plaget. Jeg tok medisiner daglig før, men har etterhvert lært meg å holde meg unna mat som forverrer det osv., så nå tar jeg bare iblandt.

Barn blir ofte bedre av det, bare lukkemuskelen får tid til å modnes.

Masse god bedring til snuppa di [:)]

hun sliter ikke så mye om nettene, selv om hun ligger flatt... kanskje det ikke er det da? [8|] men hun spiser lite om nettene, veldig flink til å såve da heldigvis [:D] har det en sammenheng??? håper lukkemuskelen modnes av seg selv snart i tilfelle [:)] hun er i best humør etter hvilen, da er det gjerne to timer siden sist måltid. rett etter måltid begynner disse ulydene i halsen.. skal på helsestajonen å høre da

tuuusen takk [:)]

Back
Topp