Refluks og medisinering

Daisy1978

Første møte med forumet
Har fått påvist refluks og har startet medisinering med Nexium. Synes dette hjelper etter ei uke med medisinering; ikke lengre smertefulle oppgulp med magesyre, bedre og lengre søvnperioder og kaster seg lite rundt i senga i bananform nå. Men; synes han virker slappere, trøttere og er ofte sløv og rødkantet rundt øynene. Flere som har denne erfaringa med Nexium? Ble ikke advart mot denne bivirkningen hos legen. Det er jo godt at han endelig sover bedre, men synes ikke noe omdenne utmattetheten/ slappheten.
 
Refluxen hos vår ble bedre av klipp, og vi slapp og medisinere mot det. Når hen ikke hadde så mange plager lengre, og fikk sove bedre, ble hen som du beskriver. Ble nesten urolig for hvor mye hen sov. Men det gikk over og jeg antar hen bare "tok igjen" litt. Da var hen ca 2mnd tror jeg.

Ps. Har du undersøkt for stramt tungebånd?
 
Refluxen hos vår ble bedre av klipp, og vi slapp og medisinere mot det. Når hen ikke hadde så mange plager lengre, og fikk sove bedre, ble hen som du beskriver. Ble nesten urolig for hvor mye hen sov. Men det gikk over og jeg antar hen bare "tok igjen" litt. Da var hen ca 2mnd tror jeg.

Ps. Har du undersøkt for stramt tungebånd?

Takk for svar, greit å høre at noen har opplevd dette også uten medisin. Fikk undersøkt tungebåndet av både lege og kiropraktor, så rimelig sikker på at et ikke er det.
 
Back
Topp