Refleks

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Må si at folk er blitt så flinke til å bruke refleks! Både barn og voksne :)

Her har jeg refleks på vogna, på skolesekken, og på jakker. Har hengt reflekser på vogna også med lys på og bruker reflekser på meg selv. Men jeg ser mange voksne går med refleksvest. På barn er det genialt. Men som voksen følger jeg jo med i trafikken. Får meg ikke til å gå med det, føler meg som en psykisk utviklingshemmet på tur alene o.O synes dere der er nødvendig?

Edit: det jeg lurer på er: synes dere det er nødvendig med vest og ikke bare refleksstriper - ser dere godt forskjell som sjåfør?

Last edited:
Jeg er i hvert fall svært glad for at voksne bruker refleksvest. På veiene her er det så mye svinger og småbakker at man ofte ikke ser en liten brikke før man er like ved. En vest lyser mer opp og er synlig selv gjennom trær og busker.
Det gjelder selvfølgelig de som går langs veien, og spesielt de som går to og tre i bredden.

Bruker refleksvest. Bedre å bli sett, enn å få en ufrivilli flytur pga bilister ikke har sett den lille refleksen som henger og dingler ;)

Om jeg er flink å følge med i trafikken er det ikke dermed sagt at alle andre er det ... så ja, selvsagt bruker jeg refleks.
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom å bruke refleksvest og psykisk utviklingshemming?

Last edited:
Her har jeg et sånn refleksbånd over meg...ser ikke noe lurere ut det gjerne...Men det får bare være, må jo bli sett:D

Utviklingshemmet på tur alene? Vet ikke jeg, men vernepleieren i meg reagerte litt på den kommentaren ;) kan fint bruke refleksvest jeg, spesielt i høstmørket for snøen kommer, da er det jo bare svart og vanskelig å se.

Alltid refleks i mørket! Har på vogna, selv om vi sjelden går tur med den etter mørkets frambrudd, hunden har refleksvest og vi har vest eller bånd på. Vest syns mye bedre i trafikken enn de små refleksene! Fort gjort at en liten refleks blir borte bak armen eller en fold på jakka.

Utviklingshemmet på tur alene? Vet ikke jeg, men vernepleieren i meg reagerte litt på den kommentaren ;) kan fint bruke refleksvest jeg, spesielt i høstmørket for snøen kommer, da er det jo bare svart og vanskelig å se.
Godt det ikke bare var meg som reagerte

Bruker refleksvest når jeg går tur

Jeg jobber litt ekstravakter som veiarbeider og bruker arbeidsjakka (evt dressen hvis det er kaldt ute) hvis jeg går utr når det er mørkt. Sånn neongult tøy med ørten reflexbånd på :p hadde blitt litt overkill med reflexvest oppå der igjen :p
Men hadde jeg ikke hatt arbeidsklærne hadde jeg definitivt brukt vest! Better safe than sorry ;)

Bor et stykke ut på landet og her må man gå i hovedveien. Så jeg synes det er kjempeflott at de voksne her går med refleksvest, man ser dem mye tydeligere. Jeg til tippe at 7-8 av 10 her bruker det, og alle barna har det :)

Må si at folk er blitt så flinke til å bruke refleks! Både barn og voksne :)

Her har jeg refleks på vogna, på skolesekken, og på jakker. Har hengt reflekser på vogna også med lys på og bruker reflekser på meg selv. Men jeg ser mange voksne går med refleksvest. På barn er det genialt. Men som voksen følger jeg jo med i trafikken. Får meg ikke til å gå med det, føler meg som en psykisk utviklingshemmet på tur alene o.O synes dere der er nødvendig?
Ufint å bruke kommentaren psykisk utviklingshemmet syns jeg..

Vernepleieren i meg også :)

Om jeg er flink å følge med i trafikken er det ikke dermed sagt at alle andre er det ... så ja, selvsagt bruker jeg refleks.
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom å bruke refleksvest og psykisk utviklingshemming?
Godt det ikke bare var meg som reagerte

Bruker refleksvest når jeg går tur
Ufint å bruke kommentaren psykisk utviklingshemmet syns jeg..
Vernepleieren i meg også :)
Sammenhengen er at de som går "alene ut på tur" pleier å ha det på seg her, selv på høylys dag. Derfor assosiasjonen. Ser ikke hvorfor det er ufint, det er nå bare sånn jeg føler meg når jeg har det på meg. Synes det er forskjell på meg selv i trafikken og de og barn. Men sikkert ikke alle som har den assosiasjonen.

Last edited:
Her har jeg et sånn refleksbånd over meg...ser ikke noe lurere ut det gjerne...Men det får bare være, må jo bli sett:D
Ja jeg bruker bånd. Synes godt. Skjønner forskjell på det og en liten dinglende refleks.

Refleks er så utrolig viktig nå i denne mørke tiden! Kjempe skummelt å kjøre bil og plutselig møte på mørkkledde folk som går tur langs veien :( Jeg bruker heller for mye refleks enn for lite når jeg selv er ute å går :)

Ja bruker selvsagt refleks jeg også, lurte bare på om dere synes det er så stor forskjell på vest og å ha refleksbånd i tillegg til regleksdetaljer på klær osv. Er jo nesten like brede striper. Går jo på fortau og helt uti kanten på veien og ser når biler kommer imot.

Back
Topp