Refinansiering (startlån)

Kalihk

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Har klart å få litt gjeld,fra smålån her og der og kredittkort :( nå sliter jeg med å få betalt hver mnd pga min inntekt er ikke mye,er ung ufør. Har prøvd å søke refinansiering flere plasser men nei ... Siste mulighet for meg nå er å prøve kommunen,har sendt de søknad men manglet verdivurdering av leilighet ( eier min,i borettslag ) En megler kommer mandag for å gjøre det. Noen med erfaring ang refinansiering ( startlån )hos kommunen ?

Hør med ein lokal bank. Så lenge du har bolig og ingen betalingsanmerkninger så får du hjelp. Akkurat rydda opp litt sjølv :) lykke til, godt å få ordna litt opp:)

Hør med ein lokal bank. Så lenge du har bolig og ingen betalingsanmerkninger så får du hjelp. Akkurat rydda opp litt sjølv :) lykke til, godt å få ordna litt opp:)

Har hørt med min egen bank,Danske bank..de kunne ikke hjelpe..så da spurte jeg økonomisk rådgiver på nav om råd,men hu var ikke akkurat til så veldig god hjelp,så jeg sa til henne at jeg hadde søkt litt på nettet ang startlån som refinansiering hos kommunen,og at jeg ville prøve det..så vi får se om jeg er heldig å får det innvilget,trenger virkelig å få ryddet opp..hvertfall nå når lille kommer om ca 4 mnd :)

Her har me ein liten lokal ein. Prøv å sjå om du finner ein. Ellers så må du få høgare takst på bolig, slik att du får det baka inn i boliglånet. Veldig kjekt å få slikt ut av verden, kjekkare ting å tenka på . Krysse fingare for att da ordne seg for deg:)

Her har me ein liten lokal ein. Prøv å sjå om du finner ein. Ellers så må du få høgare takst på bolig, slik att du får det baka inn i boliglånet. Veldig kjekt å få slikt ut av verden, kjekkare ting å tenka på . Krysse fingare for att da ordne seg for deg:)

En liten lokal en i trondheim? hvor kan det bli? :P
Kommer megler på mandag som skal ta verdivurdering på leiligheta mi,som jeg da skal sende til kommunen,de sa de manglet det i søknaden min. Er ikke snakk om så mye gjeld,men for meg så er 160 000 kr veldig mye :( Vil så gjerne bli ferdig med alt fortest mulig :)
Tusen takk ;)

Jeg fikk ordnet meg forbrukslån hos min vanlige bank for å betale unna alle fem kredittkortene mine, tilsammen 125.000,- tror jeg :-) hør med dem først. Er vel en 16% rente på de forbrukslånene, men bedre enn mange kredittkort som er opp i 23-26%

Jeg fikk ordnet meg forbrukslån hos min vanlige bank for å betale unna alle fem kredittkortene mine, tilsammen 125.000,- tror jeg :) hør med dem først. Er vel en 16% rente på de forbrukslånene, men bedre enn mange kredittkort som er opp i 23-26%

ååh det er jo fantastisk :D jeg snakket med de i min bank,Danske bank...de sa de ikke kunne gi meg noe lån..mulig fordi jeg er ung ufør? Derfor jeg ser etter siste mulighet nå med startlån hos kommunen..Hadde en bank kunne hjulpet meg,så hadde jeg selvfølgelig gjort det :D

ååh det er jo fantastisk :D jeg snakket med de i min bank,Danske bank...de sa de ikke kunne gi meg noe lån..mulig fordi jeg er ung ufør? Derfor jeg ser etter siste mulighet nå med startlån hos kommunen..Hadde en bank kunne hjulpet meg,så hadde jeg selvfølgelig gjort det :D

Uffda :-( ja det må i alle fall finnes en måte. Men er bra du prøver å rydde i det!

Uffda :-( ja det må i alle fall finnes en måte. Men er bra du prøver å rydde i det!

Håper det,føler meg ganske hjelpesløs når ingen kan eller vil hjelpe..hvis kommunen ikke kan hjelpe,da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..
Ja,må ordne opp,er ikke meg som er problemet,er de som ikke vil hjelpe hehe :P

Prøv melhus sparebank som ligger i trondheim.samme kjede som me får hjelp hos no. Ca samme beløp og. Krysser fingra:)

Prøv melhus sparebank som ligger i trondheim.samme kjede som me får hjelp hos no. Ca samme beløp og. Krysser fingra:)

De har jeg ikke tenkt på ;) kan jeg søke der selv om jeg ikke er kunde ? :D

Jupp, da har me. Men me flytte over lån i frå dnb og husbanken..og får eit lite lån itillegg.

Jupp, da har me. Men me flytte over lån i frå dnb og husbanken..og får eit lite lån itillegg.

Oki :) men jeg har ikke lån i bank fra før,bare startlån fra lindorff (kommunen) :)

Men.da kan du flytta over. Billigare renta i vanlig bank no, og den.kan bindast. Vi hadde og startlån..

Men.da kan du flytta over. Billigare renta i vanlig bank no, og den.kan bindast. Vi hadde og startlån..

ah okei,visste jeg ikke..alt det her er så nytt for meg,og aner ikke hva jeg kan og ikke kan gjøre :)

ah okei,visste jeg ikke..alt det her er så nytt for meg,og aner ikke hva jeg kan og ikke kan gjøre :)
Kommer vel helt an på lånet ditt og renta :) får vel ikke flyttet lånet om du har lånt mer enn 85%.. Ville sett an alle muligheter og så tatt det beste :)

Kommer vel helt an på lånet ditt og renta :) får vel ikke flyttet lånet om du har lånt mer enn 85%.. Ville sett an alle muligheter og så tatt det beste :)

Mer enn 85%? Er helt grønn på det her :P

Mer enn 85%? Er helt grønn på det her :P
Du har startlån? Eller tar jeg feil?

Hvis du har startlån hos lindorff? Hvis du da har et lån som overstiger 85% av verdien på boligen vil du ikke få byttet bank da bankene opererer med 15% egenkapital.

Du har startlån? Eller tar jeg feil?

Hvis du har startlån hos lindorff? Hvis du da har et lån som overstiger 85% av verdien på boligen vil du ikke få byttet bank da bankene opererer med 15% egenkapital.

Yep er startlån,og hadde ikke egenkapital i det hele tatt da jeg søkte gjennom Nav. Startlånet der,til leiligheta mi er på 1.606.860 og ett tilskudd med lån på 300.500,betaler 7270,00 kr hver mnd på det. Leiligheta kosta 1.953.085 kr. Pluss jeg betaler 2098,00 kr i fellesgjeld. Imorgen kommer megler for verdivurdering og aner ikke hva verdi blir nå. Har bodd her siden 1 feb 2014 bare.

Yep er startlån,og hadde ikke egenkapital i det hele tatt da jeg søkte gjennom Nav. Startlånet der,til leiligheta mi er på 1.606.860 og ett tilskudd med lån på 300.500,betaler 7270,00 kr hver mnd på det. Leiligheta kosta 1.953.085 kr. Pluss jeg betaler 2098,00 kr i fellesgjeld. Imorgen kommer megler for verdivurdering og aner ikke hva verdi blir nå. Har bodd her siden 1 feb 2014 bare.
Ja, så fremt ikke boligen har økt betraktelig i verdi, noe som er usannsynlig, så vil nok ingen andre banker ha lånet ditt. Tenker du bare må få verdivurderingen av megler og så sende den videre til kommunen og håpe på at de er villig til å refinansiere. Kommer an på en del ting bla om hvor mye penger du sitter igjen med etter at lånet og felleskostnadene (nedbetaling av fellesgjeld og andre kostnader). SIFO kan gi deg en liten pekepinn da husbanken bruker denne når de regner ut din betalingsevne.

Back
Topp