Referanser ved dårlige arbeidsforhold

spør ofte:
Hvorfor har du søkt,
Hva er du flink til
Hva blir du motivert av
Samarbeid med kollega og leder
Hvorfor skal vi velge deg
Har du vært i konflikt og ja hvordan håndterte du den, hvis nei hvordan tenker du å Håndtere
Har spesifikke spørsmål som sertifikat men kun i de stillingene det er et krav
Hvilken erfaring har du ifra før?
Negative sider

At jeg er på vei ut er ingen hemmelighet siden kontrakten min går ut, men nei han trenger ikke å få vite om jobber jeg søker uansett.
Syns egentlig dette er veldig vanskelig, så må nok legge en god plan.
Slike spørsmål kommer vel kanskje ikke opp før på individuelle intervju uansett? Skal på gruppeintervju i dag, og ser ikke for meg at det er stedet for slike spørsmål.
Har egentlig aldri vært på gruppeintervju, så aner ikke, men vil tro de ikke tar slikt der nei. Jeg tror at å være rund i kantene, i verste fall si at det ikke var helt god kjemi, at dere er ulike personer og misforstår hverandre er så langt som du bør gå i de fleste tilfeller. Husk å alltid gi motparten kred i intervju, at du ikke snakker negativt om nåværende arbeidsgiver eller andre med mindre det er ganske godt tildekket.

Satt en gang i en situasjon der jeg skulle være med å ansette noen. Ene dama klarte på et øyeblikk å si at hun av og til tenkte:"idiot!" enten kolleger eller kunst spurte om ting hun syntes var unødvendig. :-) Hun gjentok det flere ganger til og med. :-) Det er å være for ærlig, det virket veldig fremtredende hos henne å tenke slik om andre. På andre siden var ei godt voksen dame som hadde nesten 40 år i arbeidslivet,som svarte nei på å ha opplevd konflikt på noen arbeidsplass, stor eller liten konflikt, og ikke nødvendigvis selvopplevd. Da tenker jeg at hun enten lyver eller er helt blind for situasjoner rundt seg.

Så litt ærlig og litt tilbakeholden blir sånn ca rett.

Har egentlig aldri vært på gruppeintervju, så aner ikke, men vil tro de ikke tar slikt der nei. Jeg tror at å være rund i kantene, i verste fall si at det ikke var helt god kjemi, at dere er ulike personer og misforstår hverandre er så langt som du bør gå i de fleste tilfeller. Husk å alltid gi motparten kred i intervju, at du ikke snakker negativt om nåværende arbeidsgiver eller andre med mindre det er ganske godt tildekket.

Satt en gang i en situasjon der jeg skulle være med å ansette noen. Ene dama klarte på et øyeblikk å si at hun av og til tenkte:"idiot!" enten kolleger eller kunst spurte om ting hun syntes var unødvendig. :) Hun gjentok det flere ganger til og med. :) Det er å være for ærlig, det virket veldig fremtredende hos henne å tenke slik om andre. På andre siden var ei godt voksen dame som hadde nesten 40 år i arbeidslivet,som svarte nei på å ha opplevd konflikt på noen arbeidsplass, stor eller liten konflikt, og ikke nødvendigvis selvopplevd. Da tenker jeg at hun enten lyver eller er helt blind for situasjoner rundt seg.

Så litt ærlig og litt tilbakeholden blir sånn ca rett.
Takk for utfyllende svar :)
Kanskje litt lite selvinnsikt på enkelte. Haha.

Tror jeg egentlig greier meg ganske bra, men kan bli litt nervøs om jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal svare og det tror jeg nok de merker.

Ble ikke så mye spm på gruppeintervju. Var litt håndsopprekning. Sånn sett så er det nesten bedre enn individuelt, for da er ikke all fokus rettet kun på meg :D
Får se om jeg blir kalt inn til individuelt intervju neste uke
Og heldigvis ingen rollespill/skuespill

spør ofte:
Hvorfor har du søkt,
Hva er du flink til
Hva blir du motivert av
Samarbeid med kollega og leder
Hvorfor skal vi velge deg
Har du vært i konflikt og ja hvordan håndterte du den, hvis nei hvordan tenker du å Håndtere
Har spesifikke spørsmål som sertifikat men kun i de stillingene det er et krav
Hvilken erfaring har du ifra før?
Negative sider

Takk. Da har jeg litt å forberede meg til om jeg blir kalt inn til individuelt intervju :)
Noen av spørsmålene ble vel besvart i går på gruppeintervju da :)

Back
Topp