Redusert fedrekvote til 10 uker?

Vel, ved 12-13 måneder var vi ferdige med ammingen.Da ville han ikke ha mer. Da kunne jo far ha tatt "nattevaktene" og jeg er helt sikker på at det ville blitt bedre for meg for da ville jeg ikke vært så sliten... Jeg tok jo "nattevaktene" de måndene jeg var hjemme og far gikk på jobb. Så jo, jeg er helt sikker på at det ville blitt lettere hvis jeg kunne vært hjemme lenger :)
 
Jeg misunner alle dere som har rett til pappapermisjon.
Her må jeg ta alt, pappaen ville gjerne tatt 50 %.
Eller jeg hadde valgt å jobbe 1 dag i uken etter de seks ukene om vi fikk velge.
 
Vel, ved 12-13 måneder var vi ferdige med ammingen.Da ville han ikke ha mer. Da kunne jo far ha tatt "nattevaktene" og jeg er helt sikker på at det ville blitt bedre for meg for da ville jeg ikke vært så sliten... Jeg tok jo "nattevaktene" de måndene jeg var hjemme og far gikk på jobb. Så jo, jeg er helt sikker på at det ville blitt lettere hvis jeg kunne vært hjemme lenger :)

Oppfattet det som at han begynte med mer nattamming fordi han ikke likte at du var borte, men godt mulig jeg misforsto. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kan godt tenke meg å være hjemme helt til august 2015, så kan ungen begynne i barnehagen da. Men mannen vil sikkert være hjemme litt han også. Kunne godt hatt han hjemme samtidig som meg:) Tror det tar litt tid å bli lei av ham, for nå ukependler jeg og ser ham bare i helgene. Usikker på hbordan det blir siden jeg ikke har en jobb å gå tilbake til da. Er ikke det enkleste arbeidsmarkedet der vi bor nå heller, er derfor jeg pendler nå. Må kanksje få dagpenger et par måneder hvis jeg ikke får jobb med en gang. Men får han permisjon da?
 
Jeg kan godt tenke meg å være hjemme helt til august 2015, så kan ungen begynne i barnehagen da. Men mannen vil sikkert være hjemme litt han også. Kunne godt hatt han hjemme samtidig som meg:) Tror det tar litt tid å bli lei av ham, for nå ukependler jeg og ser ham bare i helgene. Usikker på hbordan det blir siden jeg ikke har en jobb å gå tilbake til da. Er ikke det enkleste arbeidsmarkedet der vi bor nå heller, er derfor jeg pendler nå. Må kanksje få dagpenger et par måneder hvis jeg ikke får jobb med en gang. Men får han permisjon da?


Tror han kan ta ut fedrekvoten selv om du ikke er i jobb. Men er ikke helt sikker, hør med NAV på Facebook eller noe. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synd det ikke blir gjeldende for oss :( men dette er jo kjempebra! I det minste for våre fremtidige barn, og ikke minst for alle i samme situasjon som oss :) Ukene fjernes ikke, men legges til fellesukene :)
 
For vår del er det helt greit med 14 uker til far, så slik sett er vi fornøyde. Det jeg er aller mest fornøyd med, er at de som du sier, ikke går ned på antallet uker totalt. :)
 
For vår del er det helt greit med 14 uker til far, så slik sett er vi fornøyde. Det jeg er aller mest fornøyd med, er at de som du sier, ikke går ned på antallet uker totalt. :)
Ja, det er det som er så fint, sånn at dere som har mulighet til å ta 14 uker, fremdeles kan gjøre det. Mens vi som ikke kan ta ut pappaperm, mister litt færre uker :) Det legges også i vedtaket opp til at man kan søke om unntakstilstander (ved f.eks selvst. næringsdrivende som hos oss) og da hjelper det jo også veldig! :)
 
Også veldig fornøyd med 14 uker til far. Sambo har en sjef med kvinnesyn fra 1950 eller der omkring, så null fortståelse der for at menn ønsker tilbringe tid med sine barn. (Jadda, han er også pappa til 2 under skolealder )


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp