Redselen.

Uff, i dag er jeg så engstelig. Har vært trøtt og sliten i to uker nå, og kvalm den siste uken, men i dag har jeg vært opplagt og nesten ikke kvalm. Blir så nervøs når jeg våkner opp uthvilt og symptomfri. Og får ikke innkalling til TUL før om tre uker... Har en sånn ekkel følelse inni meg om at jeg allerede har mistet, men at jeg ikke har begynt å blø enda. Har tidligere erfaring med to SA, setter en demper på å nyte denne graviditeten fullt ut.

Uff, i dag er jeg så engstelig. Har vært trøtt og sliten i to uker nå, og kvalm den siste uken, men i dag har jeg vært opplagt og nesten ikke kvalm. Blir så nervøs når jeg våkner opp uthvilt og symptomfri. Og får ikke innkalling til TUL før om tre uker... Har en sånn ekkel følelse inni meg om at jeg allerede har mistet, men at jeg ikke har begynt å blø enda. Har tidligere erfaring med to SA, setter en demper på å nyte denne graviditeten fullt ut.
Jeg kjenner på litt av det samme selv :( Men vi må prøve å tenke positivt, vi har det ikke bedre av å tenke sånn, og skuffelsen blir nok evt (bank i bordet) ikke noe mindre heller om det skulle gå galt og vi har vært bekymret kontra positiv.. Hvor langt er du på vei nå? Har du målt HCG?

Jeg kjenner på litt av det samme selv :( Men vi må prøve å tenke positivt, vi har det ikke bedre av å tenke sånn, og skuffelsen blir nok evt (bank i bordet) ikke noe mindre heller om det skulle gå galt og vi har vært bekymret kontra positiv.. Hvor langt er du på vei nå? Har du målt HCG?

Nei, du har rett i det med skuffelsen. Den blir nok ikke mindre. Jeg har ikke målt HCG, er 6+4 i dag. Har du målt HCG? Kanskje jeg skulle sett om legen min hadde mulighet til å ta en blodprøve i dag og en på fredag...

Nei, du har rett i det med skuffelsen. Den blir nok ikke mindre. Jeg har ikke målt HCG, er 6+4 i dag. Har du målt HCG? Kanskje jeg skulle sett om legen min hadde mulighet til å ta en blodprøve i dag og en på fredag...

Jeg hadde anbefalt at du tar en hcg, jeg gjorde det forje uke og det roet ned nerver og tanker mye

Jeg er 5+0 i dag, tok en HCG i går og skal ta i morgen. Må bare få bekreftet at det er noe, jeg føler så lite etter positiv test! Veldig lyst til å ta tidlig ultralyd før jeg drar på ferie, men da er jeg bare 6+0, og det kan være i grenseland til å se at hjertet slår. Da er jeg redd for å bekymre meg enda mer.. Du kan vel evt det nå, hvert fall veldig snart om du ønsker :happy:

Takk, jeg skal prøve. Vet du eller noen andre om det er mulig å måle HCG andre steder enn hos fastlegen? Hele legekontoret er sommerstengt. Helsestasjoner, tar de i mot slikt?
Hvis du bor i nærheten av en Furst, er det bare å dra innom. Koster vel i underkant av 200,- uten henvisning tror jeg.

Isj, litt brun utflod/blod på papiret og i trusa i dag. Har hatt det tidligere også, men nå er det noen dager siden. Da jeg var på ul så han en liten blodansamling som kom til å komme ut. Kjenner likevel på redselen i dag. Skulle ønske jeg slapp! Hadde det sånn første gang jeg var gravid også, så vet jo at det kan gå bra. Likevel har jeg en litt dårlig dag i dag kjenner jeg[emoji19]

Isj, litt brun utflod/blod på papiret og i trusa i dag. Har hatt det tidligere også, men nå er det noen dager siden. Da jeg var på ul så han en liten blodansamling som kom til å komme ut. Kjenner likevel på redselen i dag. Skulle ønske jeg slapp! Hadde det sånn første gang jeg var gravid også, så vet jo at det kan gå bra. Likevel har jeg en litt dårlig dag i dag kjenner jeg[emoji19]

Oi, det høres ekkelt ut, ja. Tenk så heldig du er som fikk en liten heads up fra legen din på forhånd, hvis ikke hadde det nok vært mye verre å blø nå. Men skjønner at det aldri er kjekt, uansett om man vet det på forhånd eller ikke. Håper det går fort over!

Kjenner veldig godt på den redselen. Har mistet 4 ganger, og har spottet en del i dette svangerskapet også.
Var på TUL i dag og fikk se et bittelite knøtt med et bankende hjerte. Så nå tør jeg å glede meg litt også, selv om det fortsatt er 28 dager til 12+0. Men, har aldri kommet så langt som dette før.
Jeg drømmer at jeg mister, og livredd for å våkne opp til sterke blødninger. Får god oppfølging (selv om jeg nå ikke får UL før OUL, litt skuffet over akkurat det), og jeg tar Lutinus og Albyl-E.
Nå vurderer jeg privat UL før vi får besøk fra utlandet som vi skal reise rundt med i Norge i et par uker. Tror jeg må tenke litt på det.

Oi, det høres ekkelt ut, ja. Tenk så heldig du er som fikk en liten heads up fra legen din på forhånd, hvis ikke hadde det nok vært mye verre å blø nå. Men skjønner at det aldri er kjekt, uansett om man vet det på forhånd eller ikke. Håper det går fort over!

Ja, det var veldig fint at han viste meg det. Ble satt stor pris på! Men har kometen del siden det, så trodde det har ferdig. Men jeg har sikkert skjøre slimhinner da.. er bare så slitsomme de dagene hvor man er veldig redd. Og det er ingen ting man får gjort, bortsett fra å håpe på det beste..

Oi, i dag da jeg våknet var det antydninger til blod da jeg tørket meg. Satt en skikkelig støkk i meg, har mistet to ganger før, orker ikke å miste igjen :(

Back
Topp