Redselen.

Marsmamma2019

Flørter med forumet
i februar hadde jeg en MA pga det var tomt fostersekk.
Jeg har en sønn fra før som er 6, så har fått det til en gang før, men veit også jeg har vanskeligheter med å få barn.

Men har hatt spotting her på fredags morgen, ikke på dagen men så litt på kvelden, lørdag morgen og ikke igjen før i går morges og idag morges.
Jeg er livredd for at det ikke skal gå denne gangen, merker jeg at jeg overtenker, er nervøs, skuldre i spenn. Veit ikke helt om jeg tåler nok en gang at det ikke går.. jeg tok en hcg på onsdag da var jeg 5+1 og den var på 2530, tok også en ultralyd i går pga jeg ble nervøs pga spottingen i går, og da så han en fostersekk med skygge i seg, men veit det er for tidlig å kunne se noe, skal ta hcg idag også men får ikke svar på den før på mandag sikkert.

Blir gal.. hvordan skal jeg kunne nyte starten når jeg konstant går rundt å er redd :sad015

Huff så skummelt. God hcg verdi du hadde da. Jeg har mistet tidligere og er nervøs selv. Jeg ble så klart glad for positiv test, men samtidig så vet jeg at det tøffeste starter. Jeg har bare innsett at å nyte den første tiden er bare å glemme. Er rett og slett bare innstilt på at det blir tøft og vanskelig med mye uro. Kommer til å ta tidlig ul i uke 6. Men noe god form for ro får jeg ikke før jeg kan kjenne liv selv og det blir bedre etter uke 12 som er en ny terskel.
Har gått med «dårlig» samvittighet nesten for å ikke være glad nok, men det går ikke og gjør det bare vanskeligere. Ble mange tanker rundt dette og ikke sikkert det gir noen mening for deg, men heier uansett på spirene våre og så får vi prøve å ikke la bekymringene ta overhånd. [emoji173]️

Huff så skummelt. God hcg verdi du hadde da. Jeg har mistet tidligere og er nervøs selv. Jeg ble så klart glad for positiv test, men samtidig så vet jeg at det tøffeste starter. Jeg har bare innsett at å nyte den første tiden er bare å glemme. Er rett og slett bare innstilt på at det blir tøft og vanskelig med mye uro. Kommer til å ta tidlig ul i uke 6. Men noe god form for ro får jeg ikke før jeg kan kjenne liv selv og det blir bedre etter uke 12 som er en ny terskel.
Har gått med «dårlig» samvittighet nesten for å ikke være glad nok, men det går ikke og gjør det bare vanskeligere. Ble mange tanker rundt dette og ikke sikkert det gir noen mening for deg, men heier uansett på spirene våre og så får vi prøve å ikke la bekymringene ta overhånd. [emoji173]️

Ja det er drit tøft.. det å nyte det merker jeg at jeg absolutt ikke får til, jeg prøver å glemme og være glad å glede meg over det men så blir jeg usikker, og er redd for hver dag som kommer At noe skal skje.
Jeg har blitt henvist til tidlig ultralyd her på mandagen så må vente 2-4 uker på den timen.. gleder meg til 9 uker har gått for da er jeg over den knekken fra sist, så 12 men tror ikke jeg selv kommer til å roe meg ned før jeg kjenner liv hver dag.

Ja ser ut som er gode hcg nivåer men så blir jeg sånn skeptisk igjen siden jeg skal ta en idag å får ikke vite før på mandag, å måtte gå hele helgen å tenke på dette ..

Prøver å ta det dag for dag å ha den innstillingen, men det er ikke lett. Håper virkelig spirene våres holder seg der og blir dem mars barna vi drømmer om <3

Skjønner engstelsen veldig godt. Er redd for omtrent alt.. vi prøver på nr.1, og har mistet 3 ganger tidligere...
Gynekologen sa at det å engste seg kunne være med på at det gikk galt. Så denne runden prøver jeg å ikke tenke så mye! Enklere sagt enn gjort, meeeen... det er ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til, tror jeg..

Skjønner engstelsen veldig godt. Er redd for omtrent alt.. vi prøver på nr.1, og har mistet 3 ganger tidligere...
Gynekologen sa at det å engste seg kunne være med på at det gikk galt. Så denne runden prøver jeg å ikke tenke så mye! Enklere sagt enn gjort, meeeen... det er ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til, tror jeg..

Prøver selv å ikke over tenke, sist måtte vi på sykehuset i uke 9 og prøvd nå ikke over tenke å komme over 9 ukers knekken. Men hjalp veldig at jeg tok hcg på onsdag og fredag som doblet seg

Prøver selv å ikke over tenke, sist måtte vi på sykehuset i uke 9 og prøvd nå ikke over tenke å komme over 9 ukers knekken. Men hjalp veldig at jeg tok hcg på onsdag og fredag som doblet seg
Så bra :)
Krysser fingrene for at vi kommer helt i havn nå, med friske småtasser født i mars :)

Det er det dummeste jeg har hørt, sånt skal faktisk ikke en gynekolog si. Det er ingen som klarer å engste på seg en abort. Blir så sint av å høre sånt. Så skal man legge skyldfølelse til på toppen om det ikke skulle gå bra, nei. Det er jo noe som er feil på embryo som gjør at det ikke blir barn. Blir som å si man kan tenke på seg kreft. Det er klart det er fint om man klarer å slappe mer av og ikke gå å være angstklump, men det er jo for egen del.

Det er det dummeste jeg har hørt, sånt skal faktisk ikke en gynekolog si. Det er ingen som klarer å engste på seg en abort. Blir så sint av å høre sånt. Så skal man legge skyldfølelse til på toppen om det ikke skulle gå bra, nei. Det er jo noe som er feil på embryo som gjør at det ikke blir barn. Blir som å si man kan tenke på seg kreft. Det er klart det er fint om man klarer å slappe mer av og ikke gå å være angstklump, men det er jo for egen del.
Du sier egentlig noe der ja! Jeg slurper totalt naivt til meg all informasjon jeg får nå, tror på alt jeg får beskjed om..

Så bra :)
Krysser fingrene for at vi kommer helt i havn nå, med friske småtasser født i mars :)

Vi må bare krysse fingrene, også prøv å tenk at du tar det dag for dag, en ny dag er en ny seier.
Og ikke hør på gynekologen der, det er så mange som sier forskjellig når jeg hadde BO så sa 1 gynekolog at det var tomt, 2 sa at den så noe så jeg fikk håp og 3 konstanterte at det var tomt

Vi må bare krysse fingrene, også prøv å tenk at du tar det dag for dag, en ny dag er en ny seier.
Og ikke hør på gynekologen der, det er så mange som sier forskjellig når jeg hadde BO så sa 1 gynekolog at det var tomt, 2 sa at den så noe så jeg fikk håp og 3 konstanterte at det var tomt
Det er så leit at de er så ulike og kommer med så mye forskjellig! Aner jo ikke hva en skal forholde seg til...

Hvor lenge er det til du skal ta ultralyd? :) Jeg vurderer også uke 6, har bare lyst til å få det bekreftet. Men er redd det er i grenseland for tidlig, kan vel risikere at vi ikke ser hjertet slå?

Jeg så hjertet 5+5[emoji4]
Å, gjorde du? :happy::happy: Jeg kommer til å være akkurat 6+0 hvis vi skal gjøre det før ferien, har veldig lyst for å kunne slappe bedre av. Samtidig hvis vi IKKE ser noe, kommer jeg vel til å bekymre meg hele ferien.. Leste at de anbefalte sterkt å vente til uke 7.. :nailbiting:

Hvor lenge er det til du skal ta ultralyd? :) Jeg vurderer også uke 6, har bare lyst til å få det bekreftet. Men er redd det er i grenseland for tidlig, kan vel risikere at vi ikke ser hjertet slå?

Jeg skal og ta når jeg er 6+0. Nå er jeg helt 100% sikker på begruktningsdato så da føler jeg meg trygg på at vi får se hjerte som slår om alt er som det skal. Sist svangerskap hadde vi tul 5+3 tror jeg og da slo hjertet.

Jeg har det akkuratt likt etter MA i jan og april i år. Å nå med positive tester prøver jeg å ikke uroe meg.
Forrige gang var jeg i helspenn fra positiv test, til UL der ma ble oppdaget.
Men som ble nevnt tidligere, bekjymring fører ikke noe godt med seg.
Så jeg prøver så godt jeg kan å tenke at alle gode ting er 3. Denne gang må det sitte.
Jeg har det litt bedre med de tankene, enn bare de sorte å triste som er så sterke

Jeg skal og ta når jeg er 6+0. Nå er jeg helt 100% sikker på begruktningsdato så da føler jeg meg trygg på at vi får se hjerte som slår om alt er som det skal. Sist svangerskap hadde vi tul 5+3 tror jeg og da slo hjertet.
Veldig fristende å gjøre det. Holder du tilfeldigvis til i Oslo/Akershus og har en klinikk å anbefale?

Veldig fristende å gjøre det. Holder du tilfeldigvis til i Oslo/Akershus og har en klinikk å anbefale?
Tror de er veldig flinke på jordmorklinikken i Oslo. Ikke vært der selv, men hørt andre si det er bra.

Jeg var på den på cc vest sist, var fornøyd der. Nå har jeg time hos en jeg har blitt anbefalt i Moss. Har også brukt privat gyn på Volvat i Moss og Volvat Majorstuen og var kjempefornøyd med begge to. Du kan gjerne sende pm hvis du vil ha navn.

Jeg var på den på cc vest sist, var fornøyd der. Nå har jeg time hos en jeg har blitt anbefalt i Moss. Har også brukt privat gyn på Volvat i Moss og Volvat Majorstuen og var kjempefornøyd med begge to. Du kan gjerne sende pm hvis du vil ha navn.
Takk for tips, jeg skal sjekke litt rundt :)

Back
Topp