Redsel for tom fostersekk

Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg ble plutselig redd for BO (tom fostersekk) da en på termingruppa mi på Facebook nettopp fant ut at hun hadde det. Jeg har symptomer på plass og kjempe bra stigning i hcg, men det har tydeligvis ikke noe å si?

Trenger noen kloke ord som får roet meg litt ned, men det er kanskje ikke noe dere får sagt heller.. Kanskje noen som har en liste over hvor liten sjans det er å ha BO?

Anyone?

Jeg er jo bare tullete. Har jo ingen grunn til å tro at det er sånn med meg, men det skremmer meg jo når jeg ikke vet. Er nok alt for tidlig med TUL også. 5+1

Har desverre ingen erfaring der, men vil si at du ikke er alene om tanken!

Jeg kommer ikke til p slå meg til ro med stigende hcg alene, før jeg har vært på tul. 20 dager igjen! Her kan man få tul tidligst i uke 8/9. Jeg fikk time i uke 9+4. Gleder meg!
Du kan jo sjekke hvordan det er hos deg, og der du bor?:joyful:

Krysser fingrene for at at er som det skal, og at spiren klorer seg fast til januar:Heartred

Jeg har ikke noe svar på hvor vanlig det er, dessverre. Men BO ender også ofte som en spontanarbort som starter av seg selv, uten at man noen gang får sett at det var BO. At hcg stier bra er et godt tegn i hvert fall, selv om det ikke er noen garanti :Heartred

I forrige svangerskap drev jeg og leste forskningsstudier om hcg-nivå og abortrisiko (i et forsøk på å berolige meg selv :p). Den gangen hadde jeg høy hcg og god stiging, og jeg ble beroliget.

Har desverre ingen erfaring der, men vil si at du ikke er alene om tanken!

Jeg kommer ikke til p slå meg til ro med stigende hcg alene, før jeg har vært på tul. 20 dager igjen! Her kan man få tul tidligst i uke 8/9. Jeg fikk time i uke 9+4. Gleder meg!
Du kan jo sjekke hvordan det er hos deg, og der du bor?:joyful:

Krysser fingrene for at at er som det skal, og at spiren klorer seg fast til januar:Heartred

Samme tenker jeg.. Det er først når jeg ser et bankende hjerte jeg tør slå meg til ro! Har time 5 juni. Dagene går bare så sakte :bored:

Ja vi får krysse fingrene for det begge to ❤️

Jeg har ikke noe svar på hvor vanlig det er, dessverre. Men BO ender også ofte som en spontanarbort som starter av seg selv, uten at man noen gang får sett at det var BO. At hcg stier bra er et godt tegn i hvert fall, selv om det ikke er noen garanti :Heartred

I forrige svangerskap drev jeg og leste forskningsstudier om hcg-nivå og abortrisiko (i et forsøk på å berolige meg selv :p). Den gangen hadde jeg høy hcg og god stiging, og jeg ble beroliget.

Da får jeg prøve å slå meg til ro med det. Hcg har steget fra 117 til 2670 på en uke. Hadde 2670 da jeg var 4+6. :)

Sniker fra prøvegruppa :happy: Jeg hadde BO. Ble oppdaget i uke 11. Jeg hadde alt av symptomer. Var til og med sykemeldt pga. kvalme. Hcg steg som normalt..! Fikk beskjed om at det heldigvis er veldig sjelden tilstand (sånn i forhold til neste graviditet). Er ingen garanti før en har sett et bankende hjerte på ultralyd. Men symptomer, og stigning i hcg er uansett et bra tegn, sånn i forhold til MA eller SA :happy: masse lykke til :Heartred

Jeg hadde BO i den tredje graviditeten min. Skulle på tidli ul hos fastlegen I uke 9. Bare for å se at alt var som det skulle.
Men forsto det slik at dette var noe som kunne skje, men at det absolut ikke var vanlig.
En voldsom nedtur. Følte meg egentlig lurt av min egen kropp. Masse symptomer å alt. :cussing

Back
Topp