Redningsvest

Viktig å teste vesten før bruk! Uansett produsent. Selv om denne vesten ikke fungerte på dette barnet, kan den fungere aldeles utmerket på et annet barn. Man må aldri se seg blind på kilomerkingen, passform og lignende spiller en vel så stor rolle. Pappa pleide å kaste meg og broren min ut av båten på grunt vann, slik at vi var sikre på at vestene fungerte slik de skulle. Først når det var gjort fikk vi være med på sjøen/løpe rundt på svabergene.

Det er jo dessuten villedende at de skriver flytevest. En flytevest er ikke en redningsvest og vil ikke snu barnet så inntil jeg kom til bildet antok jeg dette dreide seg om en flytevest og derved en ikke-sak. Men det var en redningsvest.

Kjempeskummelt!
Kjempeviktig å teste de først.
Så bra det ble oppdaget, og ikke ble oppdaget ETTER det har skjedd en ulykke

Hvordan sjekke det når barna er redde for vann?? Vanskelig med mine altså, og med babyer/de aller minste er det jo heller ikke lett..

Man trenger jo ikke kaste babyer og unger uti, man kan bade med barnet med vesten på og forsiktig sjekke om hvordan den reagerer med babyen i.

Minner meg på at vi ikke har gjort dette i det siste med våre, og helt klart bør bading med redningsvest egentlig inngå i sommerens aktivitet sånn at det er gjort. Også så ungen kjenner til hvordan det virker. Jeg husker jo at vi gjorde det som barn. senere hoppet vi og kjente at den virket

Viktig å teste vesten før bruk! Uansett produsent. Selv om denne vesten ikke fungerte på dette barnet, kan den fungere aldeles utmerket på et annet barn. Man må aldri se seg blind på kilomerkingen, passform og lignende spiller en vel så stor rolle. Pappa pleide å kaste meg og broren min ut av båten på grunt vann, slik at vi var sikre på at vestene fungerte slik de skulle. Først når det var gjort fikk vi være med på sjøen/løpe rundt på svabergene.

Vesten er for øvrig trukket fra markedet nå.

Vi skal hive familiens unger på sjøen med vest i sommer for å teste vestene :p har vi planlagt siden påsken

Back
Topp