Redebygging

Nov08juni10nov17?

Flørter med forumet
Har du allerede startet med montering av seng/stellebord/vogn og andre innkjøp? Klør i fingrene etter å starte men mannen mener vi må vente lenge enda. (Termin 4.11) Hvordan er det hos dere? Hva er eventuelt grunnen til at du venter til nærmere fødselen/etter at barnet er født?

Her er senga satt opp (uten madrass), bruker den til oppbevaring av annet babystash, vogna står klar i boden :)
Jeg har vasket ca alt av hjemmestrikket ull.
Samboer har ment at vi skal vente med mye, men etterhvert som jeg har begynt uten han har han skjønt at det faktisk ikke er såå lenge til (termin 21.11) så han skjønner at jeg har begynet, + jeg har bekkenløsning som gjør ting litt tyngre :)
Nå mangler vi å hente vugge, og få tak i en kommode som vi skal bruke som stellebord, og madrass da :)

Jada, her er vogge, sprinkelseng og vogn montert :) Mest fordi jeg ville se hvordan det ble på rommet/stua og var veldig gira på å få det opp :Heartpink Ingen sengtøy som er lagt på ennå da. Ikke montert bedside-crib foreløpig siden den skal stå på rommet vårt, det venter vi nok med en god stund ennå.

Vasker sengtøy/klær så fort vi får kjøpt kommoden hennes.

Termin 17. november.

Her står alt klart. Vugga står på stua med babyneste i, sprinkelsenga står redd opp på rommet. Vogna står klar nede i gangen bare å legge sammen å ha i bilen.

Åja.. Er i gang.. Det er jo så koslig. Har begynt å vaske opp alt av babyklær og diverse og dra det frem fra gjemmekrokene. Denne uka monterte jeg opp babysenga og bærte opp gyngestolen til babyrommet/vårt soverom.

Her fikk vi vogna ferdig montert. Og seng, stellebord og skap står ferdig på barnerommet. Pusler litt hver dag, koser meg med forberedelsene [emoji4] Vi har blitt enige om å være ferdige med alt til ca en måned før termin (13. nov)

Har ikke gjort noe som helst. [emoji23] Men vi har jo alt av utstyr, og det er ikke pakket så veldig langt bort, så det er fort gjort å finne det fram. Stellekommoden står fortsatt framme da vi bruker den til oppbevaring av ting og tang til storesøster. Tenker å vaske klær når jeg går ut i permisjon. Foreløpig ligger storesøster sine klær i kommoden som babyen er ment å overta, så vi må kjøpe et nytt klesskap eller noe ... Jaja, goood tid. [emoji85]

I god gang ja! Er jo sååå koselig [emoji177] Har det meste på plass fra før da storebror på 20 mnd bruker bla stellebord, vogn og sprinkelseng [emoji6][emoji12]

Her har vi skrudd sammen alt. Veldig glad for at vi gjorde det tidlig for nå er jeg såpass plager med bekkenløsning at jeg ikke hadde klart det. Bruker nå god tid på klesvask og alle de siste detaljene på barnerommet. Tenker å ha alt klart til permisjonen starter (2 måneder igjen) :)

Her er det meste på plass. Hvorfor vente!?! Opp skal det uansett [emoji4] Eneste vi mangler nå er å få vogna i hus, men den er bestilt og kommer i løpet av september [emoji122]

Har ikke gjort noe vi :-) men alt ligger i kjelleren, så er ingen krise heller. Så blir jeg arbeidsledig i oktober, så tenker å begynne sånn smått da :-)

Vi mangler ganske mye, men satser på å få mye på plass i løpet av september og oktober. Må kjøpe ny bil, barnevogn, stellebord. Arver en god del klær, bilstol og seng. Gleder meg til å få ordna litt mer i tida framover, det er heldigvis en stund igjen til november :)

Eneste som ikke er montert opp her er senga og stellebordet. Alt annet er satt opp, men det står bare i stua i et hjørne, enn så lenge. Skulle gjerne ha skrudd opp stellebordet/kommoden, for å lagt litt ting på plass.. ser mer ryddig ut, men får ikke gjort det enda.

Her er alt av store ting på plass etter storesøster. Mangler og vaske klær og sengetøy og red opp senga. Må også finne fram dypvogna og vaske den. Ellers må basen til bilstolen monteres i bilen. Kommer til å pusle litt hver dag for å få ting i orden i god tid :)

Her er alt montert og hengt opp så mangler bare babyen [emoji6][emoji16] Er jo ikke noe koseligere en å se på alle de fine tingene. Er forsåvidt glad jeg ikke ventet med å montere da jeg syntes det var slitsomt nok når jeg var 6 mnd [emoji28][emoji28][emoji28]

Her er det ikke så mye som skal ordnes. I stua skal det frem litt babyleker, og et babyteppe til å ha på gulvet. Lekene er det jo ikke travelt med, da baby ikke har behov for mer stimuli enn oss voksne og storesøster den første tiden, og regner med teppet ikke blir brukt så mye til å begynne med heller. Vi skal få tripp trapp stole av en oldemor, og forhåpentlig få låne en sånn nyfødtstol til å feste på =) På badet må det taes frem klær, noe jeg hadde tenkt å gjøre til uken, da vi uansett skal rydde i klær til storesøster. Vogn har vi, må ordne med base til bilstolen. Sengen står klar på rommet, den kjøpte vi forrige uke =)

Her er alt ferdig og siste klesvask til junior tatt for 2 uker siden. Veldig glad for det da jeg får vonde kynnere av den minste lille ting nå

Her er kun vogn montert og gått igjen brukte klær vi har fått [emoji1] tenker vi setter sammen stellebord og seng I løpet av oktober. Har termin 08 november [emoji4]

Back
Topp