Samme her! Jeg var ikke i nærheten av det her da jeg gikk med førstemann, da monterte vi senga hans etter at vi kom hjem fra sykehuset
Men denne gangen er det noe helt annet
Fikk for meg rett før helgen at nå måtte det gjøres noe. Så alt babytøy ble vasket i helgen og lagt på plass i kommoden. Resten av klesvaska går på "repeat" uansett siden jeg hater at det hoper seg opp[emoji85] Fødebagen er pakket (37+4, som også mye tidligere enn den ble med førstemann. Vet at det for mange ikke er tidlig, men for meg er det det
), og har pakket et par skift til storebror som ligger klart om noe skulle skje og han skal kjøres til barnevakten.
Jeg har rydda i alle hyller og skap på badet, kastet MASSE som enten ikke blir brukt eller som har gått ut på dato. Laget nytt system og kjøpt inn nye handduker og kluter (faktisk). Sminken er sortert og det føltes SÅ godt
Jeg skjønner ikke hvordan vi har hatt plass til alt på badet før[emoji21][emoji23] Nå føles det godt i sjela når jeg går inn og vet at det er system bak skuffene og skapdørene[emoji12]
Stue og kjøkken blir støvsugd oftere enn før, ikke uvanlig at jeg gjør det 2-3 ganger for dag. Klarer ikke å slappe av, spesielt om kvelden, om jeg føler det er støv eller hundehår på gulvene[emoji21] Men hvor mye kan det være der når jeg støvsugde tidligere på dag?
men nei, gulvene skal være plettfri[emoji30] I dag skal gulvene vaskes igjen, noe jeg gruer meg litt til siden jeg det siste døgnet har hatt smerter/tak i nedre del av magen og ryggen uavhengig av aktivitet eller avslapping, og som jeg automatisk puster meg litt gjennom. Ikke rier, men verre enn "vanlige" kynnere.. I tillegg til økende nedpress så er det utrolig slitsomt. Løper på do hele tiden, noen ganger er det "falsk alarm" mens andre ganger er det ikke.. Så ser ikke akkurat frem til gulvvasken men føler jeg må få gjort det nå
I helgen skal bilen ryddes, støvsuges og vaskes. Angrer nesten på at jeg ikke ble med å kjørte mann og barn i dag tidlig, da kunne jeg gjort det mens de var på jobb/i bhg..
Jeg skjønner ikke hvor energien kommer fra, for jeg har vært dødssliten hele svangerskapet. Nå får jeg gjort mye på tross av plager og mye vondt. Før satte jeg av tid til husarbeid og det måtte fordeles utover dagen/uka, nå må jeg være flink å sette av tid til avslapping[emoji58]
Heldigvis er alt klart her hjemme nå, så det er jo ikke krise om jeg ikke får gjort alt det jeg føler at jeg må