redebygging?!

Kjenner godt på ønsket om å rydde og stelle i stand. Men bekkenet sier nei etter 30 minutter og da erre rett ut på sofaen resten av dagen :-/
Her skal vi (gubben, svigerfar og bror av gubben) i gang med oppussing i februar så det stresser meg litt men vi mååååå liksom. Vi har et soverom for lite og skal flytte litt vegger i kjelleren så de eldste ungene kan sove der mens vi og baby får rommene i hovedetasjen.. jrg blir sendt avgårde til å bo hos mamma I den perioden :-P

Har kjent på det siden jeg fikk vite at jeg var gravid omtrent! Sikkert fordi jeg er litt bekymra for økonomien, blir dyrt med alt det man må ha, selvom vi har handla mesteparten brukt!
Det trenger ikke å bli det. Jeg mangler nå madrass og bilstol og brukt ca 1000kr. Skal kjøpe en ekstra vogn til å ha i bilen da, siden vi har hund må ha litt mindre vogn der...

Jeg prøver å gjøre litt etappevis. Bekkenet er dårlig og orker ikke så mye av gangen.
Er mest bekymra for bilen, ennå ikke sikker vi får plass til 3 seter I den, men det er egentlig ikke et problem før vi skal på ferie.

Må ha en tur på Ikea å kjøpe madrass til vugge og seng og kluter. Litt stasj på apoteket må vi også ha. Vaske klær gjør jeg ikke før om lenge.

Så lenge vi har bilstol, en plass å sove og bittelitt klær greier vi oss egentlig greit. Min erfaring er at man trenger ikke så mye som man tror i starten, og butikkene er åpen etter fødsel også. Man får fort noen tanker om hva en vil ha og ikke. F.eks. like vi IKKE bukser med fot, mens ei venninne elsket det...

Jeg prøver å gjøre litt etappevis. Bekkenet er dårlig og orker ikke så mye av gangen.
Er mest bekymra for bilen, ennå ikke sikker vi får plass til 3 seter I den, men det er egentlig ikke et problem før vi skal på ferie.

Må ha en tur på Ikea å kjøpe madrass til vugge og seng og kluter. Litt stasj på apoteket må vi også ha. Vaske klær gjør jeg ikke før om lenge.

Så lenge vi har bilstol, en plass å sove og bittelitt klær greier vi oss egentlig greit. Min erfaring er at man trenger ikke så mye som man tror i starten, og butikkene er åpen etter fødsel også. Man får fort noen tanker om hva en vil ha og ikke. F.eks. like vi IKKE bukser med fot, mens ei venninne elsket det...
Bilen er vi og litt bekymra for. Skal tre seter baki og frukter at det er umulig..

om trent det samme som oss. Har Toyota avensis (de er omtrent like brede), med to på 5 og 7. Det er enormt stor forskjell på beltestoler i bredden.
Det er det... Guttungen er lang og tung da så vi har vært inne på å ha pute til han I midten... men blir nok trangt likevel... :-/

Styrer en del med innkjøp om dagen ja, mye er på plass, men kjenner jeg stresser litt over alt som fortsatt mangler :p Har laga et excell-dokument med liste over alt vi bør/må ha på plass, og lista er lang...! Er ikke lett å være førstegangs, føler meg litt rådvill på hva vi kommer til å trenge! :eek:
Når jeg venta førstemann ble jeg minnet på at barneutstyrsbutikkene ikke stenger når babyen blir født:p Jeg ville også ha ALT klart til babyen skulle komme, men noen ting er det jo greit å se an behovet på. Også får du sikkert maaaaasse gaver:)

Jeg også! Blitt helt gal etter nyttår. Føles ut som om baby er "neste" store ting på agendan nå etter enormt med stress på jobb, langreise osv ;-) ikke ordnet så mye med utstyr enda, men fått stort behov for å optimalisere og gjøre hjemmet mer funksjonelt... har også begynt å skrive lister og tenke over hva som mangler. Ingen innkjøp enda, bare planleggingen av dem!

Jeg også! Blitt helt gal etter nyttår. Føles ut som om baby er "neste" store ting på agendan nå etter enormt med stress på jobb, langreise osv ;-) ikke ordnet så mye med utstyr enda, men fått stort behov for å optimalisere og gjøre hjemmet mer funksjonelt... har også begynt å skrive lister og tenke over hva som mangler. Ingen innkjøp enda, bare planleggingen av dem!
Må presisere at jeg er verre nå enn med første. Da tok vi mer alt som det kom. Merkelig! Det kommer kanskje av at jeg i ettertid tenkte mye på hva som kunne ha gjort tilværelsen litt enklere,-)

Må presisere at jeg er verre nå enn med første. Da tok vi mer alt som det kom. Merkelig! Det kommer kanskje av at jeg i ettertid tenkte mye på hva som kunne ha gjort tilværelsen litt enklere,-)
Her er det motsatt :p Med første var alt i hus på denne tiden og jeg klødde etter å montere seng etc. Denne gangen tenker jeg at det er jo enda leeeenge igjen, så stresser ikke med noe. :p

Her er det motsatt :p Med første var alt i hus på denne tiden og jeg klødde etter å montere seng etc. Denne gangen tenker jeg at det er jo enda leeeenge igjen, så stresser ikke med noe. :p
Har inntrykk av at de fleste har det sånn. Skal sies at utstyr stresser jeg ikke med, men veldig opptatt av å få gjort ferdig alle halvferdige prosjekter hjemme... orker ikke å gå hjemme uten å trives der!

Har inntrykk av at de fleste har det sånn. Skal sies at utstyr stresser jeg ikke med, men veldig opptatt av å få gjort ferdig alle halvferdige prosjekter hjemme... orker ikke å gå hjemme uten å trives der!
Det skjønner jeg godt! :)

Jaa:-):-) gleder meg så til å ordne istand:-) har det meste av utstyr i hus, så bare litt småtterier igjen så blir det å ordne greitt på rommet:-) rommet er nyoppusset, så bare innredning og slikt som gjennstår. Så regner med jeg rer opp seng, vugge og vogn igså da;-) klarer liksom ikke vente helt til permisjonstiden starter;-)

Kjenner godt på ønsket om å rydde og stelle i stand. Men bekkenet sier nei etter 30 minutter og da erre rett ut på sofaen resten av dagen :-/
Her skal vi (gubben, svigerfar og bror av gubben) i gang med oppussing i februar så det stresser meg litt men vi mååååå liksom. Vi har et soverom for lite og skal flytte litt vegger i kjelleren så de eldste ungene kan sove der mens vi og baby får rommene i hovedetasjen.. jrg blir sendt avgårde til å bo hos mamma I den perioden :-P
Høres ut som en god idé at du sjekker ut av kåken, så du ikke blir fristet til å pusse opp ;-)

Har fått veldig sterkt ønske om å rydde i skaper og skuffer, og kaste det vi ikke bruker. Vi har en kommode som lillemor skal ha klær i, men akkurat nå er den fylt av mye rart. Senga fikser vi når vi har kjøpt og installert ny seng til storesøster. Jeg skulle gjerne ha kjøpt ny seng før jul, men mannen insisterer på å vente :D

Back
Topp