redebygging?!

Fairy88

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Noen andre som begynner å få et stort behov for å bygge rede? Alt skal ryddes og ordnes og selv om jeg ikke har termin før 27. april begynner jeg å få et ekstremt behov for å ha kontroll på hva vi har og hva vi trenger til lillefrøkna :banghead: Tenker på det nesten hele tiden og går sikkert over i hodet mitt hva vi må kjøpe inn flere ganger hver dag :wacky:
Og selvfølgelig klarer jeg ikke skrive skikkelige lister, så jeg skriver sånne halvbrae en gang i uka istede :confused005

Ja! Har allerede gjort klar sengen. Stresser også masse med lister, men føler det er masse jeg glemmer. Vil helst ha alt klart akkurat nå, men er jo en liten stund til april...

Har nesten ingenting klart her... Bare litt klær.. Føler jeg er seint ute nå :P Tenker på det om kveldene når jeg legger meg! Men syns det er vanskelig å ta stilling til hva og hva slags ting jeg skal kjøpe inn :p

Har faktisk ila de siste dagene fått et intens behov for å finne frem klær å begynne å vaske, samt kjøpe inn ny bilstol og ny seng (eneste vi ikke har lengre fra storesøster)
Drømmer om at jeg skal glemme å gjøre klart til barnet kommer !
Så må nok sette igang snart for å få litt ro i kroppen

Har kjent på følelsen den siste uka! Bestilt inn masse av nødvendig utstyr, og har fått inn senga og tømt lekerommet som skal bli babyens rom... kjøpt en del klær nå... Begynner å glede meg litt mer nå egentlig :)

Eg og har plutselig fått eit veldig behov for å vite at ting er på plass. Har tatt knekken på bekkenet mitt med ein IKEA-tur i dag, men så er i alle fall kommode og seng og madrass i orden. Vogn og bilsete har vi, så det nærmar seg.

Har kjent på det siden jeg fikk vite at jeg var gravid omtrent! Sikkert fordi jeg er litt bekymra for økonomien, blir dyrt med alt det man må ha, selvom vi har handla mesteparten brukt!

Jeg stressa mye mer med første enn denne gangen. Tenker at det er jo 3 måneder igjen til termin så har enda goood tid til å få henta frem det vi har av utstyr. Men iløpet av mars begynner jeg nok å finne ting frem tenker jeg. :)

Oi, der eg ikke jeg enda, synes det er såååå lenge til april... Har ikke kjøpt noe!

Styrer en del med innkjøp om dagen ja, mye er på plass, men kjenner jeg stresser litt over alt som fortsatt mangler :p Har laga et excell-dokument med liste over alt vi bør/må ha på plass, og lista er lang...! Er ikke lett å være førstegangs, føler meg litt rådvill på hva vi kommer til å trenge! :eek:

Styrer en del med innkjøp om dagen ja, mye er på plass, men kjenner jeg stresser litt over alt som fortsatt mangler :p Har laga et excell-dokument med liste over alt vi bør/må ha på plass, og lista er lang...! Er ikke lett å være førstegangs, føler meg litt rådvill på hva vi kommer til å trenge! :eek:
Erfaringsmessig så trenger man mye mindre enn man tror til en nyfødt baby :P ;)

For meg utarter redebyggingen seg mer i at jeg er mindre opptatt av jobb/ karriere og brenner veldig for hus, hjem, mann og barn. Hjemme går det litt på å ha det utstyret vi behøver, men mest på å ha system og gode praktiske løsninger i huset , slik som kommode til rommet til storebror i stedet for å ha hans klær ved badet, slik at vi kan samle hver persons ting hver for seg liksom. Vi har allerede fått oss tørketrommel også.
Jeg tilstreber også i større grad å tilbringe kvalitetstid med mann og barn. Kjenner liksom på et sterkere og sterkere bånd, nå som vår lille familie snart er 4.

Erfaringsmessig så trenger man mye mindre enn man tror til en nyfødt baby :P ;)

Ja, alle sier så, men når jeg googler hva man må/bør ha til en nyfødt, så er listene jeg finner på nettet ganske lange altså :p er så mange ulike salver, klesplagg, babyutstyr, ammeklær/alt mor trenger osv., kluter, stelleutstyr, sove, spise, reise, leker/kos, smokk.. Bare for å kjapt nevne noe! :p i tillegg så dukker det opp ulike ting her på forumet hele tiden som jeg ikke hadde tenkt på, men føler jeg må ha ;)

Jeg er litt i redebyggemodus og føler jeg har vært det nesten fra starten...

Kjenner også at jeg blir mer og mer stresset for at vi faktisk ikke har noe som helst på plass enda annet enn litt klær... Nå har vi fått en forholdsvis grei oversikt over iallefall de store tingene vi trenger og hva vi skal kjøpe, men føler fortsatt alt er litt kaotisk...

Noen lister på nett er litt too much, kan være greit å høre med noen man kjenner, hva de syntes var viktigst og hva man iallfall ikke trenger ;-)

Ja noen av det er jo voldsomt.. Vi får på plass de store tingene nå, en plass å sove inkludert madrass og dyne samt noen dynetrekk, en plass å stelle inkludert bleier og noen småting, en bilstol, vogn og klær pluss litt andre ting... Så får man heller se det litt an etterhvert hva man har behov for og ikke...

Kjenner litt på det selv, skriver lister over ting vi mangler og leter rundt på nett etter best mulig tilbud. Fikk heldigvis mange av de store tingene til jul, så vi har fått unna en del av de store tingene. Vogn kjøpte vi også på 25% på barnas hus før jul, så føler vi er på rett vei. Vi flytter nå i januar, og bad og soverom var litt mindre enn jeg husket så måtte plutselig omstruktere planene litt. Så sitter og ser på IKEA osv hele tiden etter best mulig løsninger.

Last edited:
Ja, alle sier så, men når jeg googler hva man må/bør ha til en nyfødt, så er listene jeg finner på nettet ganske lange altså :p er så mange ulike salver, klesplagg, babyutstyr, ammeklær/alt mor trenger osv., kluter, stelleutstyr, sove, spise, reise, leker/kos, smokk.. Bare for å kjapt nevne noe! :p i tillegg så dukker det opp ulike ting her på forumet hele tiden som jeg ikke hadde tenkt på, men føler jeg må ha ;)
Mange av de listene er litt unødvendig lange, tror de er utarbeidet av barneutstyrsforhandlere for at man skal kjøpe mest mulig. :P
Ting til reise, leker etc kjøpte vi ikke før et ble nødvendig sist. Tok en stund før hun åpna øyene nok til å se på leker for eksempel ;)

De kan nok være litt overdrevent lange de listene ja.. Vi kjøper nok ikke babygym, leker o.l på forhånd altså, ei heller reiseseng osv. Men syns fortsatt det er mye som skal på plass jeg da :p Er nok mye følelser, spenning, frykt og glede over å bli mor for første gang, og jeg er så redd for å glemme noe viktig vi må ha til babyen! Vet at det ikke er verre enn å dra ut å kjøpe senere, men kontrollfreaken i meg vil helst at alt skal være på stell og tilrettelagt før han kommer :p

Tenker på det ein sjelden gang.. Har kjøpt litt sengetøy og gulpekluter.. Ein Body og ei bokse. Så drog eg med med 2 bomullsluer denne uka.. Svigermor kom med 2 gode ull bodyer i går. Og har tiligere fått Body og bukse. Så ho har handla mest klær :p men må ta meg sammen og handle nå. For det er tungt og ta det siste mnd. Så tar meg ein tur i butikken og ser litt i dag. Skal flytte ein klesbutikk så alt er på 50%. Det er masse dyre og gode klær så greit og få med seg salget :) men er letter og kjøpe til jentene eg har. For dei veit eg hva dei liker og vil ha :p klare ikkje heilt og se behovet for baby klær i april enda:p veldig god tid dette svangerskapet :p

Back
Topp