Redebygging og forberedelser

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
I natt drømte jeg at frøkna måtte forløses med keisersnitt, og vi var plutselig blitt foreldre! Heldigvis var det bare en drøm, og jeg håper hun holder seg der inne i mange uker enda :p Fikk meg allikevel til å tenke på at det faktisk nærmer seg noe snart, og kontrollfreaken i meg vil ha ting på stell etterhvert. Hvor langt er dere kommet i innkjøp/forberedelser/redebygging?

Her er vogn, bilstol med base, soveplass til stuen og litt klær på plass. Av tingene jeg vil ha klar for jenta kommer, mangler vi:

- bæresele
- stellebord
- sprinkelseng
- dyne/sengetøy til soveplasser
- babynest
- tripptrappstol med nyfødtsete
- babycall
- ammepute
- mer klær
- nødvendigheter som bleier, stellesaker (vaskekluter osv)

Enn med dere andre julidamer? :)

Vi har fått på plass ganske mye allerede. :)
Vi har vogn, stellebord, bilstol, seng for å ha på soverommet, vugge for å ha i stua, mye klær og div. stelleprodukter, babynest, dyner og sengetøy.

Det vi mangler som vi ser oss nødt til å ha, eller som gjerne er kjekt å ha:
- base til bilstol
- babycall
- badebalje
- vippestol
- evt. babygym når junior blir litt større

Liker å være beredt i god tid, for man vet jo aldri hva som skjer! :D

Holder på å male rommet ferdig no. Ellers må vi hente senga og vugga. Så må vi ordne alt anna. Håpa det meste er i orden innen utgangen av april, for då går eg forhåpentligvis inn eksamensmodus fram til permisjonen starter. Med andre ord, ingenting er kome i hus endå xsmile8

Vi har ordnet med vogn, bilstol og bilstolbase, en god del klær, stellematte(skal ikke ha stellebord, bruker vaskemaskina) stelleveske, ammepute, bæresele. sprinkelseng er i orden, men bare ikke kommet i hus enda. Det samme gjelder dyne. Også har jeg ordnet med litt forskjellig sengetøy, og noen sånne «alt mulig-kluter»

Det som vi egentlig mangler er litt sånne småting, stellesaker, babynest. Har tenkt litt på lekegrind.
Pluss at vi må ha en kommode til babyklærne, en babycall og en badebalje :)

Har det meste på plass. Vogn er bestilt og skal mest sannsynlig hentes til uka, samme med bilstol og base. Sommervognpose kommer i posten snart. Da mangler vi bare å male rommet, men det haster ikke så veldig for han skal sove inne med oss den første tiden uansett, og småting til stelling som bleier, babyolje, flere kluter, o.l. Vi må kanskje kjøpe inn litt flere smekker, flasker og klær i de minste størrelsene, men det venter vi med og ser behovet etter fødsel [emoji28]

Har alt etter eldste jenta så har faktisk ikke kjøpt noe nytt til babyen enda... [emoji85][emoji4] må nok gjøre det etterhvert[emoji4]

Har alt etter storebror, så ikke kjøpt noe. Må etterhvert finne det fram igjen fra lagring..

Har alt etter eldste jenta så har faktisk ikke kjøpt noe nytt til babyen enda... [emoji85][emoji4] må nok gjøre det etterhvert[emoji4]
Her og [emoji85] har kjøpt litt jenteklær da. Ellers regner jeg liksom med vi har det som trengs, vi har jo alt det samme som sist.

Jeg skal begynne å rydde ut av det ene skapet i dag.
Nå faktisk :D

Tar ting smått om smått :)

Samme her :) trenger ny vippestol og tripp trapp stol! Får jente nr 2, så har en flust i klær, og de blir født i samme mnd, så sesong messing passer klærne og[emoji4] tenkte jeg snart må rydde plass til klærne og begynne å vaske! :)

Her og [emoji85] har kjøpt litt jenteklær da. Ellers regner jeg liksom med vi har det som trengs, vi har jo alt det samme som sist.
Ikke sant - det meste er jo allerede på plass etter våre forrige barn [emoji6]
Du som nå får motsatt kjønn må jo handle noen nye klær da, men mesteparten av de store tingene kan jo brukes om igjen [emoji4] Vi kan muligens bruke noen av klærne på nytt også [emoji6]

Samme her :) trenger ny vippestol og tripp trapp stol! Får jente nr 2, så har en flust i klær, og de blir født i samme mnd, så sesong messing passer klærne og[emoji4] tenkte jeg snart må rydde plass til klærne og begynne å vaske! :)
Utrolig flaks og ikke minst veldig deilig [emoji6][emoji106] Våre to jenter blir født på litt ulik tid av året, men er helt sikkert masse som kan brukes om igjen uansett [emoji6]

Ikke sant - det meste er jo allerede på plass etter våre forrige barn [emoji6]
Du som nå får motsatt kjønn må jo handle noen nye klær da, men mesteparten av de store tingene kan jo brukes om igjen [emoji4] Vi kan muligens bruke noen av klærne på nytt også [emoji6]
Ja, mest klær[emoji4] Og så trenger vi ny tripp trapp stol så vi får bruk babysetet, og helst en ny vippestol da den vi har er så sliten. Og ny babygym, hehe, så er jo litt da. Men babygym'en blir jo ikke brukt helt med en gang.

Ble ikke noe skaprydding for meg i dag :p prøver igjen i morgen. Hehe...

Mangler ikke så mye, vi har noen ivrige besteforeldre som liker å handle. Av utstyr mangler vi

- stellebord
- madrass til sprinkelseng
- laken
- bleier
- salver / såper / stelleutstyr

Har også planer om å male rommet, men med tanke på at vi skal ha han på vårt rom de første månedene er det ikke bråhast (selvom jeg sannsynligvis har bedre tid nå :laughing002)

Høres ut som om vi er relativt greit i gang! Jeg har så veldig lyst å kjøpe alt det fine tøyet jeg kommer over, men har klart å holde meg noenlunde i tøylene enn så lenge:nailbiting: Jeg gleder meg også skikkelig til å kjøpe bleier, stelleprodukter og vaskekluter - det tenker jeg liksom er det aller siste som skal på plass, og at det nærmer seg veldig tiden for å hilse på lille mageboeren når det er kjøpt inn :Heartpink

Har handlet masse på nett de siste dagene, så når det kommer mangler vi ikke stort. Får derimot ikke montert eller vasket noen klær enda, fordi vi skal flytte. Kjenner jeg gleder meg til å starte i det nye huset :)

Jeg har bestilt det aller meste. Mangler en del klær, apoteksaker, bleiebøtte og smått, men alt det andre tror jeg at jeg har kontroll på nå. Alt måtte kjøpes inn på nytt ettersom det er 10 år siden sist jeg hadde baby. Puh!

Her har vi alt det viktigste klart [emoji4] I dag har jeg sortert klart og lagt i poser og skrivd på størrelser [emoji4] Veldig godt å ha alt fra før, så får vi litt mindre å tenke på [emoji6]

Back
Topp