Redebygging før fødselen,når begynner dere?

M

Moderator Camilla

Guest
Bygger dere redet litt etter litt?

Selv har jeg gjort det litt etter litt med begge, men jeg vet også om andre som har tatt alt i en jafs :hilarious:

Har dere en plan, bygger dere redet underveis, eller kommer det meste på plass rett før babyen kommer? :)

Dere kan lese mer om redebygging her ;)
 
Her merker jeg behovet for å ha kontroll på hva som mangler og hva som må gjøres. Er vel naturlig instinkt som slår inn[emoji28] Oppussing av babyrom må ordnes, helst før jul så tiden på nyåret kan brukes til å vaske klær, og bare «ordne» klart [emoji4]
 
Siden vi leier leilighet så blir det ikke de store tingene som skjer. Men er mye som skal planlegges likevel når dette blir vårt første barn. Ting må kjøpes inn og babyrommet innredes :) Kjøper ting litt etter litt hver mnd, slik at innhugget i økonomien ikke plutselig blir så stor. :)
 
Akkurat nå føles det ut som leiligheten blir mindre og mindre, har fått en del arveting og arvetøy som må bli gått gjennom etter hvert, men regner med at så lenge vogn, seng og de første klærne er på plass før babyen kommer skal jeg være fornøyd med det. Babyen må nok sove på vårt rom til vi får ordnet oss en større plass å leie, ikke så enkelt leiemarked her vi bor. Har null kontroll per i dag hva vi har og hva vi trenger, men det kommer seg nok med tiden :hilarious: 4,5 mnd igjen :joyful:
 
Siden vi leier leilighet så blir det ikke de store tingene som skjer. Men er mye som skal planlegges likevel når dette blir vårt første barn. Ting må kjøpes inn og babyrommet innredes :) Kjøper ting litt etter litt hver mnd, slik at innhugget i økonomien ikke plutselig blir så stor. :)
Veldig lurt og ta litt å litt ;)
 
Vi har kjøpt hus [emoji16] Flytter inn i desember. Har kjøpt noen ting, men babyrommet må vente til da uansett.
 
Har det meste fra før, må bare ordne barnerommet :) Har kjøpt ny seng til storesøster som nå øver på å sove i dem, slik at vi kan ha sprinkelsenga til lillebror :joyful: Og fikk kjøpt en stokke tripp trapp med babyset, pute og seler til 1000 kr nå i dag, så da slipper vi å tenke på det ettersom vi har newborn seat etter storesøster :)
 
Er ikke så mye å ordne nå for lillebror, men med storebror var det en ekstrem redebyggeperiode fra rundt uke 30,så da farta vi byen rundt til fots og med buss for å samle sammen alle tingene jeg fikk tak i på finn.no :)
 
Har en del, men satser på en god del innkjøp under black friday
 
Back
Topp