Redebygging. Blir gal!

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
:wtf::pMannen tror det har klikket for meg. Løper rundt i huset og rydder og skriver lister for hva jeg trenger til baby. Har allerede mye fra førstemann, men er likevel stressa, hehe.

Begynt å vaske opp dyner, og skal snart begynne med klærne.

Noen andre i samme modus :p?

Her er det stikk motsatt :p Vi stresser ikke med noe og sier hele tiden, nå må vi kjøpe seng, nå må vi kjøpe stellebord, nå må vi ditt, nå må vi datt :p vi har bestilt vognen da :p er uke 30 i morgen så bør vel kanskje snart begynne og tenke på alle disse tingene? :p

Jeg skal ha alt på plass og klart til slutten av mnd. Har termin 04.august, så etter det kan man forvente fødsel når som helst, så da er det fint at alt er på stell og klart i tilfelle bebisen skulle bestemme seg for å komme tidligere. Hadde blitt gal hvis ikke alt var på plass :D

:wtf::pMannen tror det har klikket for meg. Løper rundt i huset og rydder og skriver lister for hva jeg trenger til baby. Har allerede mye fra førstemann, men er likevel stressa, hehe.

Haha. Jeg måtte le. Kjenner meg igjen 100%. Har tre lister. En for baby, en for huset generelt og en for hva vi må kjøpe på Ikea. Der er det hyller og alt mulig som må på plass. Fikk plutselig trangen. Må være redebygging :D

Mammamoo: Godt å høre at det ikke bare er meg:) kom meg nå på IKEA i dag og fikk krysset av litt på listen.

Skal ha keisersnitt 2.august, så ungen komme i uke 38, og det føles plutselig ikke så lenge til.

Venter nr 2 og er skikkelig avslappet - eneste jeg egentlig stresser over er om jeg får føde her hjemme i Kr sund (5 min til sykehus) eller må til Ålesund (3 timer unna) - om siste blir aktuelt så sliter vi for vi har ingen jeg stoler nok på til å ta seg av Jr i noen dager :( Vurderer å spørre om hvor de mener vi skal gjøre av han om jeg sendes "bort")

Stresser voldsomt, men kan ikke få gjort noe før vi flytter i ny leilighet den 11.juli, 4 uker før termin!! så begynner etter 25.juni og pakke ned, vaske oss ut og begynne å flytte så må jeg bare ta resten når vi flytter, har det meste klart da :)

Har allerede vasket de fleste klærna og det meste er på plass :D Skriver liste over hva mannen må gjøre i huset og utenfor huset som jeg ikke kan lengre f.eks plenklipping, maling av hus, luke i oppkjørselen, vaske bad etc. Han er veldig flink, og det hjelper meg å se at han får gjort disse tingene så driver jeg med små ting, middagslaging og det jeg har kapasitet til. Veldig frustrerende å sitte å se på alt en skulle ha gjort men ikke kan gjøre pga formen. Men redebyggingen er i gang for lengst ja, så du er ikke alene :D

Mitt rede bygge behov går på at jeg har en sterk trang til, og gå over alle rom i huset og kaste kaste kaste :p Men egentlig er jeg for trøtt å sliten til det *dåne*
Håper jeg kan få god hjelp til det når de store går på sommerferie :D
Noen til å være med meg og kaste og noen til å se etter minste skatten :D

Har allerede vasket de fleste klærna og det meste er på plass :D Skriver liste over hva mannen må gjøre i huset og utenfor huset som jeg ikke kan lengre f.eks plenklipping, maling av hus, luke i oppkjørselen, vaske bad etc. Han er veldig flink, og det hjelper meg å se at han får gjort disse tingene så driver jeg med små ting, middagslaging og det jeg har kapasitet til. Veldig frustrerende å sitte å se på alt en skulle ha gjort men ikke kan gjøre pga formen. Men redebyggingen er i gang for lengst ja, så du er ikke alene :D
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om frustrasjon, jeg føler jeg ser så mye som skulle vert gjort, men klarer ikke gjøre noe med det selv. Får litt dårlig samvittighet overfor samboeren min som må gjøre alt :-/
Jeg har ett stort behov for å rydde og ordne, og det at jeg ikke klarer/orker går veldig mye utover humøret mitt :-/

Mammamoo: Godt å høre at det ikke bare er meg:) kom meg nå på IKEA i dag og fikk krysset av litt på listen.

Skal ha keisersnitt 2.august, så ungen komme i uke 38, og det føles plutselig ikke så lenge til.
Haha. Godt alt som er gjort.:D jeg skal føde den 4 august. Så jeg kjenner på tidspresset. Mindre enn to måneder igjen :o

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om frustrasjon, jeg føler jeg ser så mye som skulle vert gjort, men klarer ikke gjøre noe med det selv. Får litt dårlig samvittighet overfor samboeren min som må gjøre alt :-/
Jeg har ett stort behov for å rydde og ordne, og det at jeg ikke klarer/orker går veldig mye utover humøret mitt :-/
Samme her, men begynner å bli mer vant til det. Tenker også det er greit at mannen min får sett hvor mye jeg gjør til vanlig, noe som blir veldig synlig nå når jeg ikke gjør så mye. Fort gjort å ta ting forgitt. Ellers tenker jeg det er greit at han er vant til å gjøre nye også til babyen kommer, og jeg sikkert kommer til å ha nok med amming etc :)

Jeg tror mannen min holder på med nesting også :) Uten at jeg har tenkt på det før nå - han holder på både ute med masse mannfolk arbeid (jeg hjelper om det trengs og jeg har nok energi) også er han innmari flink å ta unna ting inne som jeg ikke alltid makter (støvsuging, støvtørking, vasking av bad, vaske gulv etc). Føler meg heldig! Om jeg sovner på sofaen så vekker han meg ikke og når jeg kommer til meg selv etter 2-3 timer så våkner jeg til shina kåk <3

Last edited:
Jeg er og suuuper stressa over det vi mangler :P
Har laget liste da.. Så mannen har lovet at vi skal handle det siste vi trenger i helgen :)

Føler også veldig på det at jeg vil ha det rent og ryddig hjemme, konstant. Får helt hetta om det blir rot og støv.
Har ikke begynt å vaske babytøy osv enda da. Er litt for tidlig enda..

Haha, huff! Er skikkelig i modus selv! Skrev liste over alt vi må få gjort her hjemme ila sommeren her om dagen, og satte opp hvem som må gjøre det.. Og jeg ble helt overrasket over hvor lite av det jeg kan gjøre på egenhånd :/

Får lage litt ekstra god mat og være eeekstra snill og blid :P

Jeg merker veldig godt at det tar på å jobbe 100% og i tillegg bidra her hjemme! Har heldigvis bare 1 mnd igjen til ferie/permisjon! :p

Back
Topp