Redd

SillyDilly

Forumet er livet
I det siste har livet vært tungt, selvom det burde være på sitt beste! Har akkurat flyttet inn i en ny leilighet, og har det kjempe bra med samboeren min, og sønnen min! Vi har bestilt oss turer, og skal reise og kose oss - MEN jeg har det ikke bra, i det hele tatt! Nå sitter jeg å ser på tlf min ringe - venner, bekjente og familie, men jeg tørr ikke ta den[&o][:(] Vil gjemme meg laangt vekk, og ikke eksistere! Sambo er lei, dritt lei av humørsvingningene mine, dritt lei angsten min, og sier han er sliten av meg[&o] Blir sint på han, fordi jeg tenker at hvis han bare hadde visst hvordan jeg hadde hatt det, hadde han forstått[:(] Men, jeg skjønner han jo godt! Det eneste jeg tenker på om dagen er at jeg skal ha det bra, og hva jeg kan gjøre for å få det bra. Jeg føler ingen ting lenger, ikke ovenfor samboeren min eller noe - kjenner alt med sønnen min, men det er sambo som har tatt på seg det meste av ansvaret med han også[&o] Jeg har fått medisiner av legen min, tolvan tror jeg det er, men de får meg bare til å sove umenneskelig mye - 17 timer i strekk osv![&o] Hjelper ingen ting mot angsten heller. Jeg skal til utredning innen 6 uker, men guuud hvor lenge 6 uker virker nå[&o][:o][:(] Jeg vet også at jeg må slutte å drikke alkohol, bruker på en måte det når jeg ikke føler for da blir jeg "meg selv igjen" men så klarer jeg ikke å slutte å blir såååå full - jada, jeg ble så full på lørdag nå å tørr ikke snakke med NOEN[:(] 
 
Ser ingen utvei lenger, og vet ikke hvordan jeg skal få tak på livet mitt, vil bare grave meg ned
 
Skjønner at det blir vanskelig, men du har ihvertfall en god innsikt i problemet selv, og det er en god begynnelse.
Du trenger ihvertfall å få hjelp, godt å få noen å prate med, vær åpen om problemet. Det jeg først anbefaler. LET ETTER POSITIVE ting, Gå å grunn på det, og gled deg over det. Det kan ofte være vanskelig, men tving deg til å gjøre det. Finn på ting du syns er greit å gjøre, både alene og sammen med andre. Jeg tror jeg skrev om det tidligere også i dette forumet.
Han man barn, er det mange positive ting man kan glede seg over sammen med dem. Men også andre enkle ting, som å gå seg en tur. Pusle puslespill, sette seg ned og sortere bilder. f.eks.
tok bare noen ting som jeg brukte på meg selv.
Medisiner som doper deg ned er kun hjelp i kortere perioder, og det samme med alkohol. Så det vil jeg anbefale deg og holde deg unna. Og for all del, IKKE bruke alkohol for å dempe angsten.
Å få proffesjonell hjelp er heller ikke dumt, snakk med legen din om det, og sett deg gjerne opp på venteliste. Det er bedre og vente 1 år å vite at du går fremover for hver dag, enn å ikke stå på liste i det hele tatt.
Har du prøvd antidepresiva, det KAN være hjelp, For noen fungerer det, for andre ikke. Snakk med legen din om det.

Vær ikke redd for å snakke med oss om det, vi er her for å hjelpe, vi har vær i situasjonen mange av oss.
Ser du et bittelite lyspunkt du kan glede deg over i dag, Husk på det, og gå å tenke på det.
Finn på ting du kan gjøre som du liker, Jeg vet det er vanskelig, men god så viktig.
 
Tusen takk for fine "hjelpemetoder" og ikke minst deilig å bli hørt[:)]
 
Samboeren min har foreslått at jeg skal gå å trene litt, kanskje det hjelper. Tenkte å prøve det i morgen, så få rvi se om jeg får løpt fra meg litt frustrasjon[:D] Var på jobb i går, og det gikk kjempe fint, så har hatt en veldig deilig dag i dag, håper bare det er lenge til neste nedtur kommer. Funnet ut at når jeg kommer meg ovenpå som nå, er det viktig å ikke dette helt under igjen, for da er det vanskelig å klatre seg oppover.
 
For det første så vil jeg bare si at det at du har oppsøkt og bedt om hjelp er kjempe bra, det er det første steget. Angst er så mye vanligere enn hva folk tror, og det kan komme snikende når man minst aner det. Selv på mennesker som aldri før har slitt med det.
 
Jeg har den fulle tro på at om du tar imot hjelpen, og bruker krefter du har innerst langt nede på å komme ut av dette, så blir du frisk. Selv om du kanskje ikke føler det slik nå. Skal heller ikke lyge til deg og si at det er lett, for det er av og til en lang vei.
 
Men dette greier du.
 
 
Lykke til [:)]
 
Back
Topp