Redd :(

Karma27

Forumet er livet
Heisann!
Jeg fant i dag ut at jeg er gravid, og er sannsynligvis 5+0, med termin 15.februar...
På nesten hvilke som helst andre dager, hadde jeg blitt kjempeglad!!!
MEN... Jeg har en mann som absolutt ikke vil ha en unge til nå... Han sier vi verken har tid eller råd (har en prinsesse på 1,5 år fra før)..
For meg er abort uaktuelt, men jeg er redd for å ende opp alene med to stk...
Han er ganske flink til å prioritere seg selv og sine tanker først, og familien etterpå...
Jeg har ikke fortalt han om testen, men han vet jeg er "forsinka"... Har sagt til han at jeg ringer og bestiller legetime på mandag...
Hva skal jeg gjøre?
Noen som er i samme situasjon??
Plutselig har det begynt å svirre mange spørsmål i hodet mitt også, kommer jeg til å bli like glad i en unge til? Vil jeg egentlig ha en unge til? Kommer vi til å klare oss? Ja, alt svirrer...
 
Først av alt - stor klem til deg! En positiv test skal være en glede, ikke en bekymring :( Ikke en gøy opplevelse..

Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i din situasjon, men hvis det var meg ville jeg kanskje snakket med noen først, typ familievernkontoret eller Amathea. De kan gi deg litt mer klarhet i egne tanker, og hjelpe deg videre om det blir nødvendig.

Ser du nevner abort, men slik jeg leser innlegget ditt tenker jeg nok at det ikke er aktuelt for deg, og det bør du være ganske bestemt på. Når det kommer til om du vil være like glad i dette barnet som prinsessen din er jeg 100 prosent sikker på at morskjærligheten vil være like sterkt, og at du vil kjenne at du har tatt riktig valg med å beholde.

Vet ikke helt hva jeg skal si om mannen din. Trang økonomi er hardt, men det tar likevel 2 mennesker å lage et barn og datteren deres har vel alt hun trenger, har hun ikke? Det viktigste er ikke at barna får alt det de peker på, det dyreste i butikken eller nyeste av det nyeste, men kjærlighet og omsorg fra sine foreldre - "Alt et barn trenger er et varmt teppe og foreldres kjærlighet". Kanskje litt klisjé, men det er det viktigste :) Og dere har jo allerede sikkert mye fra prinsessa?

Håper det ordner seg for deg og lille spiren din. Dere har jo allerede ei prinsesse og jeg er ganske sikker på at det er plass til en prins eller prinsesse til :) Både økonomisk, psykisk, tidsmessig og hjerteplass <3
 
Uff kjære deg så tung situasjon. Varme tanker til deg.
Høres ut på meg som dette er et barn du ønsker og hadde vært lykkelig over hvis det ikke hadde vært for mannen din? Og at økonomi ligger litt til grunn for hans skepsis?
Det økonomiske ordner seg, gjør jo ikke noe å leve litt trangt, vi har heller ikke overflod av noe men venter vår 3 å gleeeder oss. Barn krever utrolig lite i et kjærlig, godt hjem.
Å jeg ser du sier abort er uaktuelt for deg. Da ville du nok slitt langt mer om du valgte aborten.
Men uansett kjære deg så ønsker jeg deg all lykke til <3 håper så inderlig at mannen din ombestemte seg å kan glede seg over barnet på tross av utfordringene .
 
Jeg er i nesten lik situasjon som deg. Fikk vite om graviditeten for noen dager siden. Det kom som et sjokk og helt uventa. Jeg viste ikke hvor langt jeg er på vei, men viser at jeg er i slutten av uke 6. Dette passer ikke så bra, men så tenker jeg at vi må stå for våre handlinger. Jeg har et barn til som kun er 9 mnd. Så tenker litt på det og. Samboer støtter meg i hva jeg gjør. Men da føler jeg at han legger alt på meg. Føler at uansett hva jeg velger blir det feil. Jeg er så sint for at jeg har satt meg i denne situasjonen. Så jeg føler så utrolig mye med deg. Det er utrolig vanskelig valg
 
God klem. Dette ordner seg. Min ville heller ikke ha en til da jeg ble gravid m nr to og heller ikke med nr tre og nå er det litt krise med nr fire men han tar det godt. (Prevansjon fungerer dårlig men vi var enige med de to første men nr tre ble en lang diskusjon og det regner jeg med det blir nå ogsåDe trenger bare litt tid på å tenke seg om
 
Hvordan går det med deg idag? Fått snakket med noen?
 
Sender deg en klem!! ♡♡ her er det også Uplanlagt, og samboeren ønsket i utgangspunktet ikke flere nå. Han brukte boen dager på å fordøye det, men han er innstillt på å få det best mulig. En mann (!) Drar ikke fra kone og datter fordi han i utgangspunktet er "ferdig".. ♡♡♡
 
Hei! Sniker fra oktober her. Mannen min reagerte ganske likt som din da jeg fant ut at jeg var gravid med nr 2. Jeg insisterte likevel på å beholde barnet den gang, og etterhvert roet situasjonen seg. Han godtok det, og tårene trillet av Lykke hos ham på føden da lillegutt ble født. Nå venter vi nr 3 sammen, og er overlykkelige begge to. Så mitt tips er, stå på ditt og gi mannen tid! Han skifter mest sannsynlig mening og støtter deg!
 
Heisann! Takk for mye støtte!! ting går litt bedre i dag.. Jeg har ikke sagt jeg har hatt positiv test,men vi har snakka om "hva hvis".. Han har sagt han ikke blir sint, men at det passer utrolig dårlig.. Men at vi får gjøre det beste utav det.. Skal ta test i morgen, så får vi ta det derfra.. Dere synes sikkert jeg er kjempefeig, og det er jeg sikkert, men jeg sliter så utrolig med selvbilde og psyke fra før, at sånne "små" ting som dette gjør at jeg blir "redd" for å si ifra..
 
Heisann! Takk for mye støtte!! ting går litt bedre i dag.. Jeg har ikke sagt jeg har hatt positiv test,men vi har snakka om "hva hvis".. Han har sagt han ikke blir sint, men at det passer utrolig dårlig.. Men at vi får gjøre det beste utav det.. Skal ta test i morgen, så får vi ta det derfra.. Dere synes sikkert jeg er kjempefeig, og det er jeg sikkert, men jeg sliter så utrolig med selvbilde og psyke fra før, at sånne "små" ting som dette gjør at jeg blir "redd" for å si ifra..
Du er ikke feig! Du Gjør ting på din måte og det har du din fulle rett til :) Lykke til i morgen, jeg vil tro det går bra ❤
 
Heisann! Takk for mye støtte!! ting går litt bedre i dag.. Jeg har ikke sagt jeg har hatt positiv test,men vi har snakka om "hva hvis".. Han har sagt han ikke blir sint, men at det passer utrolig dårlig.. Men at vi får gjøre det beste utav det.. Skal ta test i morgen, så får vi ta det derfra.. Dere synes sikkert jeg er kjempefeig, og det er jeg sikkert, men jeg sliter så utrolig med selvbilde og psyke fra før, at sånne "små" ting som dette gjør at jeg blir "redd" for å si ifra..
Du er IKKE feig!!!! ♡♡♡ Du må gjøre det som føles rett for deg!!! Jeg skalv som et aspeløv da jeg viste han testen min liksom...

Lykke til ♡♡♡
 
Jeg skjønner deg godt, ta ting i ditt tempo :)
 
Da kan jeg oppdatere litt!
Har byttet tilbake til mitt gamle nick, og ting ser ut til at det kan gå ganske bra :)
Gubben virka ganske positiv i dag, etter å ha fordøya det litt, så han sa til meg at han håpte at alt kom til å gå bra nå :)
Jeg har vært hos legen, fått henvisning til tidlig ul, og skal avtale tid hos jordmor i morgen ;)
Nå ser ting mye lysere ut, og jeg gleder meg!! :)
Tusen takk for all støtte her inne :)
 
Så bra :) ting bruker og løse seg ganske så fort :)
 
Back
Topp