Redd.....

Lise-Marie

Blir kjent med forumet
Vi fant ut om Torsdagen at vi var gravide.
Jeg har en sønn fra før som er 5 år så er jo '' noen '' år siden sist jeg gikk gravid.
Men jeg kjenner at jeg er redd denne gangen. Redsel først og fremst for å FØDE og litt redd for SA..
Når jeg fødte min sønn så hadde jeg utrolige smerter pga han var en stjernekikker, også følte jeg meg ikke så godt mottatt på fødeavdelingen, hadde en jordmor som var mer ute av rommet enn å være der sammen med meg..

Denne gangen her føler jeg meg ikke GRAVID, jeg har litt ømme pupper og det er det..

Noen andre her som er litt redde ? og hva tenker dere ?

Er det ikke noe hjelp som gravide kan få ? for angst og slikt, mener jeg har hørt om det før...

Kjenner godt til angsten og redselen din, min har vært helt på tryne denne uka. Jeg har ikke samme tanker som deg, mine er mer etter babyen er kommet. Jeg har selv en sønn på snart 5 år, da hadde jeg ingen bekymringer og alt var så romantisk og flott. Kjennes ut som denne gangen som angsten og redselen for alt, som jeg BURDE ha hatt da, kommer nå. Tenker at det er rasjonelt for min del, men når det kommer til dårlige opplevelser som du nevner og redd for fødsel så ville jeg nok tatt det opp med JM og forberedt meg selv på en god fødselsplan :)

Vi fant ut om Torsdagen at vi var gravide.
Jeg har en sønn fra før som er 5 år så er jo '' noen '' år siden sist jeg gikk gravid.
Men jeg kjenner at jeg er redd denne gangen. Redsel først og fremst for å FØDE og litt redd for SA..
Når jeg fødte min sønn så hadde jeg utrolige smerter pga han var en stjernekikker, også følte jeg meg ikke så godt mottatt på fødeavdelingen, hadde en jordmor som var mer ute av rommet enn å være der sammen med meg..

Denne gangen her føler jeg meg ikke GRAVID, jeg har litt ømme pupper og det er det..

Noen andre her som er litt redde ? og hva tenker dere ?

Er det ikke noe hjelp som gravide kan få ? for angst og slikt, mener jeg har hørt om det før...
Få time hos jordmor og legg frem alle bekymringene dine. Skriv, i samarbeid med jordmor, et fødselsbrev som føden skal ha når du skal inn og føde, slik at de tar hensyn til angsten din.

Men når er det man kan/skal ta kontakt med jordmor igjen da..?

Fødselsbrev har jeg ikke hørt om føre jeg leste om det i går, og dette er noe jordmødrene skal ta hensyn til ?
Følte meg så alene sist jeg fødte, ho sprang ut døra rett som det var og var borte lenge av gangen.. syntes ho ikke var noe kos i det hele tatt og når ho først var inne på rommet sammen med meg så satt ho konstant å skrev på pc..Og når fødselen var over og 1 time senere så får ho seg til å si at '' ja om 1 år så er du her igjen, da er det på tide med barn nr 2 ''

om det skulle være sånn at jeg skulle få henne denne gangen også kan jeg få bytte da ?

Litt usikker på når du kontakter. Kanskje når du er i gang med kontroller hos legen? Jeg hadde ekstrem fødselsangst, så jeg fikk time hos jordmor på føden. Der skrev i et såkalt fødselsbrev hvor vi ble enig om at jordmor skulle være hos meg hele tiden. Jeg kinne heller si ifra om det var nødvendig eller ikke. Hvis du ikke har en god kjemi med jordmora, så ber du om å få en annen:) Eventuelt så kan den som er med deg gjøre det.

Back
Topp