Tok celleprøve på første kontroll i uke 6, fikk da beskjed om celleforandringer og ble innkalt til sykehus der de tok ny prøve. Nå er jeg innkalt til gynekologisk poliklinikk på radiumhospitalet og kjenner jeg blir veldig stresset med tanke på dette.... Har ikke fått noen tilbakemelding på 2.prøven jeg tok, bare ny henvendelse videre.... Noen andre som har opplevd dette? Gjør de eventuelt inngrep i graviditeten?
Det gikk heldigvis bra... Er kjempe letta... Jeg tok ny celleprøve, denne skulle jeg få svar på per post. Legen sa til meg: du har ikke kreft, og der letta jeg minst 10 kg.... Det er som skrevet her i ett tidligere svar at jeg blir ekstra fulgt opp nå i svangerskapet også må jeg inn å fjerne en bit av livmorhalsen etter fødsel (viss det ikke går over av seg selv) Jeg spurte om det kunne ha noe å gjøre med at jeg er gravid, men legen mente at celleforandring ville jeg uansett fått, og at det var tilfeldig at det var nå.... Ikke vet jeg.... Uansett så syns jeg det er en svikt i systemet her.... Ikke morro å få telefon fra Radiumhospitalet, der du får beskjed om at du er satt opp på time om en uke, ingen annen forklaring om hva jeg skal.... Dessuten får jeg innkallingen i brevform noen dager seinere med bla. skjema for egenerklæring, der det står at de planlegger en behandling/undersøkelse i lett narkose.... Så en liten oppringning fra feks. fastlegen min hadde kanskje spart meg for en del bekymringer.... Uansett, kjempeglad og letta for at det er overstått. I morgen er det OL - jeg gleder meg