Redd....

SoO

Blir kjent med forumet
Tok celleprøve på første kontroll i uke 6, fikk da beskjed om celleforandringer og ble innkalt til sykehus der de tok ny prøve. Nå er jeg innkalt til gynekologisk poliklinikk på radiumhospitalet og kjenner jeg blir veldig stresset med tanke på dette.... Har ikke fått noen tilbakemelding på 2.prøven jeg tok, bare ny henvendelse videre.... Noen andre som har opplevd dette? Gjør de eventuelt inngrep i graviditeten?

Hei!
Jeg hadde også celleforandringer under forrige svangerskap, til meg så sa de at jeg skulle ta ny prøve etter fødsel. Det finner jo flere grader av celleforandringer, (grad 1-4 hvor, 4 er forstadier til kreft), lette celleforandringer gjøres ingenting meg annet enn å ta kontroll. Det kan forsvinne av seg selv, som det gjorde med meg da. Lykke til :)

Velger å håpe og tro det beste.... Men er jo innerst inne veldig bekymra.... Gleder meg til fredagen er overstått....

Jeg bestilte celleprøve for mange mange mnd siden. Ringte for å sjekke om jeg forsatt kunne når jeg var gravid.
Hun sa jeg da skulle vente til etter fødsel da de ikke vil få korrekt resultat når man er gravid.
Er normalt med celleforandringer sa hun når man er gravid, og ville derfor ikke ts prøve

Sier som de over, har hørt at svaret ikke kan bli reelt når man er gravid. Så de ser helst at man tar det etter svangerskapet.

Hadde det vært veldig alvorlig så skulle legen ha ringt og fortalt deg det selv :)

samme sa min gyn. hormonforandringer påvirker resultatet(kan)! Så ikke bekymre deg! Alt er helt sikkert kjempe bra <3

Helt normalt med celleforandringer i svangerskapet. De kommer til å følge deg opp for å være på den sikre siden. Dersom celleforandringene ikke går tilbake når det har gått en god tid etter fødsel, kan det hende du må gjøre et bittelite inngrep for å fjerne området med celleforandringer. Mest sannsynlig er dette noe som går over. Skulle det ikke gå over av seg selv, så er løsningen fra helsevesenet enkel og nesten helt smertefri :)

tok for et år siden jeg så veit ikke hvor ofte man bør ta det men venter til etter fødsel ihvertfall ;)

Korleis gjekk det?

:smiley-bounce016Det gikk heldigvis bra... Er kjempe letta... Jeg tok ny celleprøve, denne skulle jeg få svar på per post. Legen sa til meg: du har ikke kreft, og der letta jeg minst 10 kg.... Det er som skrevet her i ett tidligere svar at jeg blir ekstra fulgt opp nå i svangerskapet også må jeg inn å fjerne en bit av livmorhalsen etter fødsel (viss det ikke går over av seg selv) Jeg spurte om det kunne ha noe å gjøre med at jeg er gravid, men legen mente at celleforandring ville jeg uansett fått, og at det var tilfeldig at det var nå.... Ikke vet jeg.... Uansett så syns jeg det er en svikt i systemet her.... Ikke morro å få telefon fra Radiumhospitalet, der du får beskjed om at du er satt opp på time om en uke, ingen annen forklaring om hva jeg skal.... Dessuten får jeg innkallingen i brevform noen dager seinere med bla. skjema for egenerklæring, der det står at de planlegger en behandling/undersøkelse i lett narkose.... Så en liten oppringning fra feks. fastlegen min hadde kanskje spart meg for en del bekymringer.... Uansett, kjempeglad og letta for at det er overstått. I morgen er det OL - jeg gleder meg

Back
Topp