Redd!! :(

Tusen takk for støtten alle sammen - dere er gode å ha!! ❤
Ble en del venting på sykehuset da det var meget travelt, men lillegull er verdt all ventingen (og litt til)
Alt var kjempe fint med bebisen, sprella rundt og hadde det som plommen i egget :D
Var for tidlig å se kjønn sa hun, men ut i fra størrelsen så stemte det med foreløpig termin :).. Årsaken til di kraftige blødningene ser ut til at det er pga at morlaken ligger lavt, så ut i fra det hun kunne se så trodde hun at alt mest sannsynlig kom til å gå bra!! :)..
Åååh, for en lykke - føler meg 10kg lettere nå ja : D

Så utrolig godt å høre! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne :) tror jeg har oppdatert appen hvert 10.min i dag i håp om en gladmelding :p

Åh herlighet så deilige nyheter! Du må være verdens lykkeligste kvinne i dag! ;) Hurraaa!! :)

Åååå.. så godt å høre :) en gladmelding.. trenger du ekstra oppfølging fremover?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Åh herlighet så deilige nyheter! Du må være verdens lykkeligste kvinne i dag! ;) Hurraaa!! :)

Ja nå er jeg virkelig verdens lykkeligste :D Har vært noen lange timer, men kan endelig senke skuldrene litt :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Åååå.. så godt å høre :) en gladmelding.. trenger du ekstra oppfølging fremover?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Trengte ikke ekstra oppfølging med det første. Skulle ta kontakt igjen om blødningene øker eller om det varer i over en uke. Morkaka kan jo fortsatt flytte på seg når magen vokser, så jeg fikk beskjed om at vi skulle se det an på oul. Hvis den ligger forann da også får jeg ny ul senere i sv.skapet for å sjekke. Må jo ha ks hvis den ikke flytter seg

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Takk og lov! Veldig glad på dine vegne <3

Så utrolig gode nyheter! ! Kunne du forvente å blø mer?? :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Er visst ganske vanlig å kunne blø lettere når morkaka ligger lavt, spess i forbindelse me samleie. Kommer nok til å småblø i et par dager. Kan begyne å blø igjen uten videre også. Skulle bare ta det med ro og leve som normalt - ikke ha sex eller overanstrenge meg mens blødningen står på. Håper på at den trekker seg opp når magen vokser :)

Så bra alt er bra!!! Holdt pusten mens jeg leste alt her til jeg så oppdateringen i tråden! Så kjekt å få se lille da! :)

Nydelig å lese ❤
Bra!!

Så bra alt er bra!!! Holdt pusten mens jeg leste alt her til jeg så oppdateringen i tråden! Så kjekt å få se lille da! :)

Ja var utrolig kjekt å få se lille nurket :D
Herlig å se at h*n hadde det helt supert!

Så godt å høre at alt gikk bra med den lille!! <3
Men altså, hvorfor begynner man å blø om morkaka ligger lavt? Spør da jeg :P

Så godt å høre at alt gikk bra med den lille!! <3
Men altså, hvorfor begynner man å blø om morkaka ligger lavt? Spør da jeg :P

Ved lavtliggende morkake kan det ofte oppstå blødninger på grunn av at morkaka løsner litt fra veggen (fordi den ikke sitter skikkelig fast når den ligger over livmorhalsen) dersom man er aktiv, løper eller løfter tungt.
Ved lavt liggende morkake er det derfor vanlig at man blir bedt om å ta det litt mer med ro.
Blødningene som oppstår p.g.a. dette er i utgangspunktet ikke farlige for babyen, men dersom morkaken løsner mer er dette selvsagt uheldig. Det lønner seg derfor å ta noen enkle forholdsregler.

Back
Topp