Redd...

Høstbarnet

Lykkelig mamma til Sarah Madelen <3
Fikk time på fredag til overtids kontroll, å jeg er sikkert super rar. Men, jeg er rett og slett livredd å gruer meg som bare det, nettopp av den enkle grunn at jeg vet de må oppi der å kjenne etter åpning. Å at dette i tillegg kanskje er en mann som skal gjør det , er enda verre :/ jeg har tenkt at ved selve fødselen skal det gå fint med undersøkelser for da har man det gjerne så vondt at man gir blanke, men ved en slik sjekk er man ved sine fulle fem. Off jeg er nok den rareste i hele verden, men hver gang jeg har vert t gu i livet mitt føler jeg meg rett og slett voldtatt fordi det e så vanskelig for meg psykisk å gjennomføre dette :/ jeg får bare håpe ting setter i gang av seg selv før fredag :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det går helt sikkert ann å be om kvinnelig lege, visst det er lege du skal inn til? Men ja, det absolutt beste hadde vært om det satte igang av seg selv snart! Lykke til!

Fikk time på fredag til overtids kontroll, å jeg er sikkert super rar. Men, jeg er rett og slett livredd å gruer meg som bare det, nettopp av den enkle grunn at jeg vet de må oppi der å kjenne etter åpning. Å at dette i tillegg kanskje er en mann som skal gjør det , er enda verre :/ jeg har tenkt at ved selve fødselen skal det gå fint med undersøkelser for da har man det gjerne så vondt at man gir blanke, men ved en slik sjekk er man ved sine fulle fem. Off jeg er nok den rareste i hele verden, men hver gang jeg har vert t gu i livet mitt føler jeg meg rett og slett voldtatt fordi det e så vanskelig for meg psykisk å gjennomføre dette :/ jeg får bare håpe ting setter i gang av seg selv før fredag :)

Jeg forstår deg godt. Gruer meg mer til å bli sjekket for åpning enn for å presse ut en baby :-0 har aldri vært hos gynokolog o.l tidligere heller :-0 masse lykke til, og håper naturen går sin gang for deg før kontrollen :)

Termin 26.8.2013

På et informasjonsskriv jeg fikk av jordmoren min stod det at overtidskontroll blir utført av jordmødre. Sikker på at det ikke gjelder hos deg også? Har hvertfall aldri hørt om at leger driver og sjekker åpning (vet at menn også kan være jordmødre, men er vel størst sjanse for å få dame som jordmor) ;)

Det går nok helt fint skal du se, tenk på noe annet når de sjekker deg og konsentrer deg om å puste inn og ut, få tankene litt bort fra det de gjør med deg :) Lykke til!

Ååå? Det hjelper jo på om det stemmer, vet bare at søsteren min fødte i januar på samme sykehus å hun fikk en lege når hun ble sjekket.

Her utføres overtidskontrollen av lege, har i hvertfall vært sånn med de to jeg har fra før, men du kan sikkert spørre om kvinnelig lege hvis du foretrekker det.

Du kan be om kvinnelig lege! Og si ifra at du synes det er ubehagelig og hvordan du føler det. Synes jordmødre sjekker litt mer forsiktig enn leger.
Det gjør vondere å sjekke når man er i fødsel og har rier enn ellers. Jeg sa ifra under fødsel nå at jeg ville bli sjekket minst mulig. Så vi avtalte klokkeslett så jeg visste når. Hadde sjekktid kl 24, men det ble full action innen den tid. Når fødselen var over klarte jeg å kommentere at jeg var glad jeg slapp kl 24 sjekken.. Syntes jordmødrene var flinke til å se/høre hvor langt i fødsel jeg var også så de ikke trengte sjekke åpning.

Lykke til, dette klarer du kjempebra!!! Husk å si ifra på forhånd hvordan du føler det:)

Tuusen takk for alle gode svar :) dere er bare helt fantastiske :) her skjer det fortsatt ingenting, så det blir nok til at det blir sjekk i mårgen. Men ja jeg får bare si i fra hvordan jeg føler det osv. Å håpe på at de er forståelses fulle :)

Jeg foretrekker mannlige leger når det kommer til sjekk nedentil.. Bare fordi de er mye mer forsiktige. ( men da må det være en mann som gjør slikt ofte.
Første dagen som gravid skulle jeg sjekke om hun var på riktig plass ( innen for livmoren ) og da fikk jeg en som aldri hadde gjort det gjør jeg ikke igjen. ( men det va legevakt)
Men om du er redd så har du krav på en dame altså! :) Lykketil

ja da va den timen overstått, å slapp heldigvis å bli undersøkt nedentil. Fikk selfølgelig en mannlig svensk fersk gynekolog. Så det utgikk at han fikk sjekke noe der ja:) men ellers såg alt bra ut , utifra hodemål og slikt såg det ut som ho var 3780 gr. så noen liten unge blir det ikke som kommer ut :O men men ellers så gjikk det virkelig opp for meg når jeg kom inn i heisen at jeg faktisk skal snart føde :O å DET er faktisk litt VEL bekymringsverdig :S

Back
Topp