Redd

Frøkenkanin

Forelsket i forumet
Jeg tror jeg laget en tråd om dette tidligere, men jeg er sååå urolig..vet ikke hvorfor. Har jo neon symptomer innimellom. Jeg skal heldigvis på ul på trisdag. Men er så redd for MA. Tror jeg bare trenger noen beroligende ord. Føler jeg leser og hører om så mange som har sa og ma. Er det vanlig med MA?

Jeg har aldri hatt sa eller ma. Dette er min andre graviditet og jeg ble gravid på første forsøk begge gangene.. Var ikke dårlig forrige gang og heller ikke nå. Derfor var jeg som deg, kjempe urolig for MA. Sov dårlig i flere dager og hadde mareritt dagene før UL.
Det var helt utrolig å komme på UL og få en se sprell levende liten bebis:) er fortsatt uvirkelig!!
Jeg forstår deg veldig godt og masse lykke til på UL, tenker det blir en fin opplevelse for deg også!:)

takk for støtten. Jeg håper det. Har heller aldri hatt sa eller ma.

Jeg var like bekymret som deg for halvannen uke siden. Så jeg forstår bekymringene. Jeg hadde ingen andre symptomer enn oppblåsthet og ømme, voksende bryster. Har ikke vært kvalm en eneste dag, og i løpet av de 12 første ukene har jeg pusset opp en hel leilighet for salg, kjøpt nytt hus og jobbet 100% og fremdeles ikke vært utslitt. 11+3 og 11+6 så jeg det nydeligste lille menneske jeg noen gang har sett, sprelle rundt i magen min og ALT er i den skjønneste orden. Forstår at du er redd, men SA og MA er sjeldent, det er bare det at her inne er veldig mange som har opplevd dette samlet på et sted, da kan det nesten virke som om at alle i hele Norge har opplevd dette. Dette er min første graviditet og første barn, og alt har gått kjempefint. Lykke til!!! Og gled deg til å hilse på den lille :)

Tror ma er utrolig sjeldent :) Og sa merker man! Så alt er nok helt fint med lille. Men skjønner bekymringa di! :)

Har det på akkurat samme måte! Litt over 10 uker på vei, og har veldig få symptomer. Var litt forskjellig mat som jeg ikke hadde lyst på i uke 5-6, men alt jeg har som "bevis" på at jeg er gravid etter det, er litt ømme bryster og at jeg av og til er litt ekstra trøtt på ettermiddagene.
Har bekymret meg veldig for dette i noen uker nå, men legen sa i uke 8 at dette er helt normalt, og at jeg heller bør være glad for det... Men jeg vet ikke, noen dager er jeg helt rolig, men bekymringene kommer tilbake med jevne mellomrom...

Kan noen være så snill å fortelle meg hva MA står for? Er ikke helt inne på disse forkortelsene.... Håper alt går bra Frøkenkanin!

Det går bra. men det skal bli veldig godt å få det overstått på tirsdag.

MA står for missed abortion. Altså tror kroppen at den fortsatt er gravid, en symptomene avatar etter hvert.

Takk for svar! Det høres fælt ut. Var på UL i dag og der var det heldigvis liv :)

Kjøp deg en Baby Watcher. Den har redda meg mange ganger. Både med nr en som var veldig rolig i magen og denne gangen når det er for tidlig å kjenne liv enda.

Back
Topp