Redd og paraniod......

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Første svangerskapskontrollen, og det gikk helt fint. Tok celleprøve, urinprøve og blodprøver, og etter det gikk det rett vest for meg. Jeg tenker det aller værste da, og er helt fra meg. Legen fant noe cyster på livmortappen, men dem så helt fine ut og var ikke noe å bekymre seg for, så det er jo greit da. Men tankene vandrer og jeg er helt sikker på at det er noe galt med meg. Urinprøven viste mye leucositter, protein og blod. Blodet kan jo komme fra at jeg nettop da hadde tatt den celleprøven, for jeg begynte å blø. Noe som er vanlig. Og jeg begynner da å tenke at nå er det noe galt, nå feiler det meg både det ene og det andre. Har ikke hatt noe problemer eller sykdommer i de to andre svangeskapene, bortsett fra svangerskapsdiabetes i første svangerskap. Men vært frisk som en fisk utenom det. Sinnsykt redd for at det er et el anna som kommer til å ødelegge for meg og babyen. Fatter ikke at det faktisk går ann......er jeg så paranoid?????

Det er ikke så rart at du blir litt paranoid, men hvis legen sier det er ok så tror jeg det beste er å slappe av med det :) Krysser fingrene for deg og babyen <3

Det er ikke så rart at du blir litt paranoid, men hvis legen sier det er ok så tror jeg det beste er å slappe av med det :) Krysser fingrene for deg og babyen <3

Signerer :) Prøv å slappe av! Du leverer jo urinprøve og måler blodtrykket ved hver kontroll, så du blir godt fulgt opp. Jeg hadde også mye rart i urinen, de sender den alltid til dyrking, men hører aldri noe fra de, så den ser nok helt normal og ufarlig ut :)

Lykke til! Helt normalt med bekymringer i svangerskapet ;)

Alt er sikkert ok når legen sier det :) Men skjønner deg godt da. Krysser fingrene for deg! :)

helt sikkert på at alt er bra :)
jeg blir og paranoid til tiden, livredd for at noe er galt...

Skjønner at du blir redd, men alt er nok supert skal du se. :)

Det er ikke det at jeg tenker at det kan være noe galt med babyen, for der har jeg en god følelse. Jeg tror at det er noe galt med meg, som til tiden kan gå utover babyen. At jeg er alvorlig syk, så jeg må avbryte svangerskapet. At jeg ikke kommer til å være frisk i det hele tatt......og jeg skjønner ikke hvorfor. Var da ikke slik i de to andre svangerskapene. Jeg føler meg rett og slett gal.....

Kjære deg! For det første et det veldig vanlig å være mer engstelig i 3 svangerskapet! Urinprøven din tyder på en urinveisinfeksjon. Du burde kanskje fått en kur for det, da mistanke om urinveisinfeksjon skal behandles i svangerskapet. Hvor lenge er det siden du tok celleprøve sist? Om du har fulgt screening programmet er det liten sjanse for at du har utviklet kreft hvis det er det du tenker på! Om du skulle ha fått celleforandringer blir du fulgt opp hele svangerskapet med hyppige kontroller for å se hvordan ting utarter seg. Dette går helt fint!! :) hadde du vært alvorlig syk hadde du hatt symptomer på det og vært i dårlig form! Prøv å nyt svangerskapet ditt!! :)

Dem skulle sende urinprøven på dyrking, og det er da sånn ca 3år siden jeg tok det sist. Så var jo uansett på tide igjen nå. Jeg vet jeg ikke noe grunn til å være redd for noe, men de tankene bare dukket opp. Får bare rett og slett ikke tenke på det, og slappe av. Og som du sier Bella, bare nyte svangerskapet.

Back
Topp