Redd, men sikkert uten grunn...

Bollebaker

Glad i forumet
Huff, jeg har de siste dagene kjent en voksende og nagende frykt for at det ikke er en levende unge inni magen... Endte i MA sist. Da begynte jeg å blø i uke 16+1, ei uke før OUL. Da hadde fosteret vært dødt siden uke 12.

Jeg har sett fosteret på UL i både uke 7 og uke 11, og vet at sjansen er 95++ prosent for at alt går bra da. Men sist gang hadde vi også sett hjertet banke i uke 9...

Er så redd for å føle meg like dum som sist, der man har gått og trodd man var gravid. Er nå i uke 14, og kjenner ikke noen tydelig livmor. Det husker jeg fra sist også at jeg ikke gjorde. Men nå har jeg litt å ta i over den, da... Ellers er jeg fortsatt litt kvalm og trøtt, og brystene er av og til ømme.

Er antagelig bekymra uten grunn, men man vet jo aldri.. Kan trenge litt trøst, om noen vil gi ;)

Huff, må være en forferdelig følelse.
Kanskje du kan få komme inn til legen i romjula og få høre hjertelyden med doppler?
håper du klarer å snu tankene, og tenke på den lille sprekingen som slår kolbøtte i magen istede?
ønsker deg ei god jul:)

Skjønner at du tenekr sånn søte du.

Men som du skriver selv, alle tegna er jo der <3

Alt er nok bra skal du se :D

Skjønner deg veldig godt for er livredd for det samme selv. Har du noen form for kontroller frem til ordinær UL? Eller kan du kanskje koste på deg en privat ultralyd en gang før ordinær for å få roet nervene?
Jeg går til privat gyn annenhver uke frem til uke 16 (betaler ikke full pris for ultralyd) da hun bare tar en 2-3 min kontroll for å sjekke at det er hjerteaktivitet på begge to og at livmorhalsen er lukket og lang. Gruer meg veldig til hver time, men det er så godt å vite at alt er i orden etterpå også. I dag var jeg på legekontroll og der lyttet hun med doppler - hørte to hjertelyder <3<3 Kjente det også hjalp før jula nå :)

Skjønner veldig godt at du er bekymret:/ Har vært mye urolig selv, har mistet både i MA og SA.. Spesielt den MA' en påvirker meg mye i dette svangerskapet, er som deg veldig redd for at det har stoppet opp uten at jeg får "beskjed" om det.. Formen min ble fin(som den skulle) litt uti uke 12, og etterhvert bekymret jeg meg for om det var nok en MA.. Men var til jordmor på tirsdag(14+1), og fikk høre hjerteslaga med doppler<3:) Hun forstod at jeg var endel bekymret denne ganga, og sa jeg bare måtte ta kontakt om uroen tok overhånd, så kan jeg komme innom utenom ordinære avtaler. Kanskje du også kan ta en prat og doppler sjekk hos jordmor??:) Det fjernet min uro(for denne gang ihvertfall:P)

Men uansett, tror ikke det er såååå vanlig å oppleve flere MA'er på rad, tror i de fleste tilfeller så "lærer" kroppen til neste gang:) Alt er nok i orden skal du se!:)<3

jeg vet akkurat hva du mener med å være redd :o men jeg tror ikke at det kan skje om igjen, som andre sier lærer kroppen tror jeg :) sender deg masse varme og lange bamseklemmer :D <3

Hei! Takk for mange fine svar! Tror nok egentlig alt er i orden. Skal til kontroll hos legen i starten av januar, kom jeg på, og så blir det nok jordmor også.

Tror egentlig at grunnen til at jeg plutselig blei nervøs er at jeg hadde begynt å glede meg og slappe av, og da kom tanken om hvor kjipt det ville være hvis jeg DA mistet.

Skal nok slappe av i jula, og har til og med kjøpt mine første mammaklær i dag :D

Uff, må være forfærdelig å oppleve noe sånt, så skjønner at du er ekstra bekymret denne gangen.
Jeg tror det kommer til å gå kjempe fint og at du ser en sprell levende liten baby om 4 uker :) At du fortsatt har graviditetssymptomer er jo bare et veldig godt tegn:) Ha en riktig god jul!

Back
Topp