Redd fremmede

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Trodde ikke denne fasen kom før i 7mnd alderen, men lille J har begynt å bli litt skeptisk.

Før så har det aldri vært noe problem at besteforeldre eller andre i familien har holdt henne men nå i jula så kom den plutselig :p

Flere med skeptiske barn? :)

Her har hun ikke villet sitte hos så mange andre enn meg eller pappan, men løsnet litt i julen. Så her har hun vært litt motsatt :p

Her har han vært skeptisk/redd i 1,5 mnd allerede ... Hyyyyl skriker med tårer om han sitter på fanget til andre enn meg og pappaen :P

Sniker litt her:) datteren min var også sånn på den tiden, spesielt med en gang vi kom til et nytt sted eller så et nytt ansikt, det gikk litt bedre om vi ventet en stund med at noen skulle holde henne til hun hadde blitt Vant til både det nye stedet og menneskene. Kom de for nærme eller holdt henne med en gang ble det fullstendig krise og hun ble helt hysterisk:p dette gikk plutselig over av seg selv når hun var 9-10mnd!:)

Heldigvis ikke kommet i den perioden her ennå, eldste var aldri i en slik periode og håper jeg slipper det med lillebror og. I går passer fetteren min han mens vi damer var å handlet og han har bare møtt fetteren min 2 ganger tidligere. Men han kosa og leka som bare det Hehe

Her kan lillegutt vise at han er redd noen, men det varierer sterkt.
Han gir forvarsel hvis det er noen han reagerer på, ler på sånn på grensa til gråt ;-) så da er det bare til å trekke seg unna!

Her kan surleppa komme fram hvis det er et ukjent fjes som skal dulle og kose, særlig hvis hun nettopp har våkna. Men så fort hun har blitt varm i trøya er det ikke noe problem :) så vil ikke si at "fremmedfrykten" er heeelt på plass enda!

Samma her også. Besteforeldre og onkler er greit, så det er jo kjekt :) Men jeg må si at jeg nyter det litt, for da kan jeg holde han hele tiden :)

Lillegutt har også vært litt skeptisk den siste mnd (han er straks 6 mnd). Verst hvis vi er på et fremmed sted eller det kommer mange "nye" fjes på en gang. Også her hjelper det om han får bli litt husvarm først. Har fått kjørt seg i jula, med besøk og mye folk, så han har blitt litt mer medgjørlig:-)

Samme her, har vært skeptisk i omtrent en måned. Går bedre når hun får se seg rundt og bli vant til nye fjes og steder før noen andre prøver å holde :)

Mi begynte tidlig med skepsis; fra 3,5 mnd-6 mnd. Like skummelt både m andre barn og besteforeldre, som alle andre. Smilte kun til meg og pappaen:p Heldigvis blitt bedre i julen:D Nå er folk greie, bare hun ikke må sitte i fanget deres:p

Jepp :) hun er skeptisk til nye ansikter, men om jeg lar henne se litt på dem og ikke lar dem holde henne med engang, så går det seg fort til. Hun er skeptisk til andre babyer spesielt :p venninna mi har ei datter som er 5 dager gamlere, og hver gang vi møtes så hyyyyler snuppa om hennes frøken begynner å bable ellee lage høye lyder. Gikk seg til da, heldigvis, nå babler hun tilbake :)

Her ser vi også skepsisen til tider.. Hun trenger ikke å holdes av vedkommende heller nødvendigvis :P
Det har skjedd et par ganger at vi sitter ved samme bord som noen, og at hun blir sittende å se på den personen hun ikke kjenner, så vræler hun til :D har ikke skjedd ofte altså, 2 ganger, så synes nesten bare hun er søt.. :)

Back
Topp