Redd for TUL

BobY

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Må ærlig innrømme at jeg blir litt skremt av andre sine TUL hvor noen har oppdaget tom fostersekk o.l.. skal selv imorgen og kjenner jeg er litt småredd rett og slett.

kunne selvsagt ikke gått inne på forum, men mye annen nyttig info og koselige ting :)

Hvordan er deres ‘nerver’ før TUL, og dere som ikke velger å ha tul - hvorfor ikke? :)

Jeg også er veldig nervøs for TUL etter å være medlem her inne :nailbiting: gruer meg skikkelig til fredag kjenner jeg! Nå merker jeg ikke så ille mye symptomer bortsett fra at jeg er trøtt og sliten om dagen og litt ømme nipler :bored: så ja! Vettskremt over så mange som ikke finner noe og jeg lurer selv på om jeg er en av dem! Vurderer å melde meg av her for dette er jo ekstremt skremmende :sorry:

Må ærlig innrømme at jeg blir litt skremt av andre sine TUL hvor noen har oppdaget tom fostersekk o.l.. skal selv imorgen og kjenner jeg er litt småredd rett og slett.

kunne selvsagt ikke gått inne på forum, men mye annen nyttig info og koselige ting :)

Hvordan er deres ‘nerver’ før TUL, og dere som ikke velger å ha tul - hvorfor ikke? :)

I mine to tidligere svangerskap har jeg ikke vært på ul før ved ordinær ul. Denne gangen hadde vi bestemt oss for ul i uke 12 for å sjekke nakkefold osv. Men allikevel klarte jeg ikke å holde meg, blir litt stresset av å være medlem her inne. Mye bra, men og mye skummelt. Så spontant på kvelden forige uke bestilte jeg time til jordmor morningen etter:oops: Jeg var veldig nervøs før. Første jeh spurte hun om når hun plassere ul apparatet på magen, var om hun så hjertet.. og det gjorde hun:Heartred i magen var det en liten sprellende babymums:love7

Jeg går selv rundt og er redd for at det skal vise seg at alt ikke er bra på TUL, og vi skal rundt ca uke 12, så er fortsatt lenge igjen. Samtidig så trøster jeg meg med at stort sett går det bra, og at det som regel er mer vanlig å høre historier hvor ting ikke har gått bra, enn å høre om de gode. I tillegg er jeg også glad for å ha lest ulike historier og erfaringer her, for da er jeg mer mentalt forberedt på det hvis noe ikke skulle være bra! Og så har både jeg og mannen fått snakket om dette og hvordan vi eventuelt vil håndtere en sånn beskjed:happy: I tillegg er det første ungen, så det har ikke gått helt opp for oss enda at det er et lite kirsebær som vokser i magen så vi tar ting litt som de kommer:rolleyes:

I mine to tidligere svangerskap har jeg ikke vært på ul før ved ordinær ul. Denne gangen hadde vi bestemt oss for ul i uke 12 for å sjekke nakkefold osv. Men allikevel klarte jeg ikke å holde meg, blir litt stresset av å være medlem her inne. Mye bra, men og mye skummelt. Så spontant på kvelden forige uke bestilte jeg time til jordmor morningen etter:oops: Jeg var veldig nervøs før. Første jeh spurte hun om når hun plassere ul apparatet på magen, var om hun så hjertet.. og det gjorde hun:Heartred i magen var det en liten sprellende babymums:love7

åååh en sprellende babymums ❤️❤️ Koselig!

Må innrømme og si at det er godt å høre at flere blir litt redd og bekymret. Mannen har sagt jeg skal holde meg unna forum, men smugleser fortsatt litt og følger med alt her inne

Jeg bestilte nettopp ny ultralyd i uke 12 for å sjekke nakkefold selv. Er nå 7+1. Har vært gjennom et svangerskap tidligere og hadde totalt 4 ultralyder på det. Sjekket det som kunne sjekkes - gir en liten kontroll i det ukontrollerte som svangerskap gir :)

gleder meg til Å høre hvordan deres tul går etterhvert ❤️

Jeg også er veldig nervøs for TUL etter å være medlem her inne :nailbiting: gruer meg skikkelig til fredag kjenner jeg! Nå merker jeg ikke så ille mye symptomer bortsett fra at jeg er trøtt og sliten om dagen og litt ømme nipler :bored: så ja! Vettskremt over så mange som ikke finner noe og jeg lurer selv på om jeg er en av dem! Vurderer å melde meg av her for dette er jo ekstremt skremmende :sorry:

masse lykke til på fredag! Samme her ang symptomer... vi fortalte kommende besteforeldre i dag og følte nesten jeg fortalte en løgn. Nesten så man kunne «ønske å fortelle» at man har kjent på litt kvalme, masse hormoner etc..

Ville bare ønske deg masse masse lykke til!! Aller oftest går det veldig bra, men forstår absolutt at du blir skremt av å lese her. Det ble/blir jeg og. Gikk fra og være redd for og ikke se et bankende hjerte til å se hele 2 bankende hjerter!! Selv med milde symptomer. Dette går nok veldig bra!:Heartbigred

Må innrømme og si at det er godt å høre at flere blir litt redd og bekymret. Mannen har sagt jeg skal holde meg unna forum, men smugleser fortsatt litt og følger med alt her inne

Jeg bestilte nettopp ny ultralyd i uke 12 for å sjekke nakkefold selv. Er nå 7+1. Har vært gjennom et svangerskap tidligere og hadde totalt 4 ultralyder på det. Sjekket det som kunne sjekkes - gir en liten kontroll i det ukontrollerte som svangerskap gir :)

gleder meg til Å høre hvordan deres tul går etterhvert ❤️

Kjenner igjen det, både mannen og ei venninne som vet at jeg er gravid sier jeg må være forsiktig med det jeg leser for å ikke skremme meg selv:) Samtidig er det noe annet å dele tanker, bekymringer og undringer med andre i samme situasjon enn de som ikke er gravid og alt er så nytt og skummelt!

Man må nesten bare gjøre det som er riktig for seg for å føle seg tryggest mulig, man føler seg jo maktesløs til tider. Lykke til på TUL❤️

Ja, tror alle blir litt nervøse. Jeg trodde ikke vi var det, men da vi kjørte fra TUL (8+3) på onsdag - som forøvrig gikk helt fint - så satt vi og gjespet begge to. Hadde nok tatt mer på enn vi trodde. Du må huske på at det stort sett går bra! Vi heier på deg! :)

masse lykke til på fredag! Samme her ang symptomer... vi fortalte kommende besteforeldre i dag og følte nesten jeg fortalte en løgn. Nesten så man kunne «ønske å fortelle» at man har kjent på litt kvalme, masse hormoner etc..
Masse lykke til i morgen ❤️ Jeg er sikker på at det går bra :) jeg trøster meg selv med at jeg ikke har blødd noe og det er jo et godt tegn hvertfall ❤️ Oppdater oss i morgen :)

Jeg var også kjempenervøs på ultralyd 8+1. Var helt fullstendig overbevist om at det var en MA inni der siden de svært få diffuse symptomene mine forsvant litt rundt 8+0. Til min store overraskelse var likevel alt som det skulle på ultralyd. Og symptomene har heller ikke tatt seg opp igjen. :happy: Føler meg fremdeles ikke trygg etter ul, men forsøker å trøste meg med at ingen eller lite symptomer er like vanlig som å ha mange eller alle.

Jeg var også kjempenervøs på ultralyd 8+1. Var helt fullstendig overbevist om at det var en MA inni der siden de svært få diffuse symptomene mine forsvant litt rundt 8+0. Til min store overraskelse var likevel alt som det skulle på ultralyd. Og symptomene har heller ikke tatt seg opp igjen. :happy: Føler meg fremdeles ikke trygg etter ul, men forsøker å trøste meg med at ingen eller lite symptomer er like vanlig som å ha mange eller alle.
Så godt å høre! Gratulerer❤️❤️

Føler det samme som deg, og ultralyd blir ikke før ordinært i uke 18. Så lenge til! Har så lyst å fortelle familie om graviditeten, men samtidig tør jeg ikke når jeg ikke vet sikkert at jeg fortsatt er gravid. Har ikke så sterke symptomer bortsett fra at puppene har vokst veldig og er litt ømme, men synes kanskje de ikke er så ømme nå lengre. Eller har jeg vent meg til de? Usikker. Men de har definitivt vokst for ingen av bhene mine passer lengre, må få kjøpt meg noen nye snart. Nå venter jeg egentlig bare på å få mage. Og så håper jeg at kanskje legen kan høre hjertelyden med doppler når jeg kommer såpass seint dit. Er 11+0 i morgen og har ingen problemer med å gå på jobb. Merker dog litt på tretthet, sovner ofte etter jobb.

Jeg var ganske så nervøs før TUL. Engetlig vettskremt, ikke pga av forum, men pga at jeg har hatt blødninger. Men det gikk helt fint :)

Masse lykke til, i de aller fleste tilfellene så får det helt fint :)

Tror alle er nervøse før første ultralyd, uansett når den er ☺️ Jeg tenkte ihvertfall at om det skulle være tom fostersekk eller noe annet galt på TUL, så var det bedre å finne det ut tidlig, enn å gå helt til uke 18. Jo lengre tid det går, jo mer gleder man seg og dess mer skuffet blir man om det viser seg at ting ikke er som det skal. I de aller fleste tilfeller, går det bra og man kan senke skuldrene, ihvertfall litt ☺️

Jeg tok TUL på 8+5, og fikk en herlig opplevelse med flotte bilder og bankende hjerte. Det ble veldig mye mer virkelig for mannen min da og.

Har hatt milde symptomer, uggen med ømme pupper, og gått ned i vekt. Likevel så alt helt perfekt ut, sa jordmor.

Husk at de med vonde opplevelser ofte har større behov for å fortelle enn alle oss det går bra med!

Jeg har hatt en vond og en god opplevelse (to graviditeter). Mitt beste tips er å håpe på det beste, men også være forberedt på at det ikke alltid går bra. Det er jeg glad jeg gjorde den gangen det ikke gikk bra. Vondt var det, men jeg er glad jeg hadde sett for meg scenarioet. Men som regel går det jo veldig bra ❤️

Var i dag på TUL og fikk se et bankende lite hjerte❤️ 7+1 og av det lille vi fikk se, så ser hjerterytmen bra ut og plommesekken er der enda som næring. Kunne også se antydninger til føtter og armer. Fin opplevelse❤️
Har bestilt ny UL 12+2 for å sjekke hjerne, nakkefold, og alt det andre de kan sjekke :)

Back
Topp