Redd for spontanabort/MA

Har 2 MA bak meg på rappen så jeg er livredd og kjenner etter på symptomer hver dag. Skal på ul på tirsdag, men er bare 7 uker da og mye kan fortsatt gå galt. Spottet og blødde de 2 sist gangene og har ikke blødd til nå (selv om det ikke er 100% sikkert at det var pga MA)

Veldig betryggende å ha hørt hjertelyd i går da tenker jeg :happy: Spotting av blod er jo skummelt, men også helt vanlig å gjøre i første trimester. Jeg håper og krysser fingene for at du også i morgen får høre det lille hjertet slå

fikk høre hjertet❤️ Men begynte å blø igjen i går kveld med koagler.. så da tenkte jeg at alt håp var ute.. endte me at det ikke kom mer ila natta, så hadde ett håp når vi skulle på UL. Ingen så vet hva det kommer av, men siden vi skulle ha vårt andre IVF forsøk og jeg fikk negativ test da jeg skulle starte på sprøytene- lurte kanskje gyn på om det kunne være i sammenheng med at jeg gikk på de hormonene 6 dager før kontroll hos gyn som fant ut at jeg da var gravid. Så håper det er det, en stor betryggelse (foreløpig) å høre hjerte❤️Får heldigvis god oppfølging!

Alt vi har erfaringer tar vi med oss videre. På godt og vondt. At man er redd for å miste, når man har opplevd det er ei vond erfaring. Og det sitter som klistret i hukommelsen. Er snart 7 uker, og MA en har skjedd mellom uke 7-9 de andre gangene.
kjenner jeg vil helst bare gå i dvale de neste ukene:dead: blir så sykt opptatt av alle symptomene som IKKE er der:confused:
Ikke rart du leter ekstra mye etter om symptomer er mindre/mer da nei. Jeg krysser fingrene for at det går bra :happy:

Har 2 MA bak meg på rappen så jeg er livredd og kjenner etter på symptomer hver dag. Skal på ul på tirsdag, men er bare 7 uker da og mye kan fortsatt gå galt. Spottet og blødde de 2 sist gangene og har ikke blødd til nå (selv om det ikke er 100% sikkert at det var pga MA)
Prøv å nyt det at du ikke blør :happy: Og begynner du å blø så kan det også være helt normalt!

Det er helt sikkert unødvendig av meg å stresse med det, men jeg er så redd for spontanabort, særlig da missed abortion siden man da går og tror at man er gravid pga man ikke har hatt noe blødning enda... Synes disse første ukene er så utrolig nervepirrende. Redd for blod hver gang jeg går på toalettet, og redd for å glede meg for mye over å være gravid :( Flere som tenker sånn?

Jeg forstår deg så godt! Leste faktisk om dette tidligere idag, og da sto det at det var vanlig med litt spotting etter innvendig ultralyd fordi skjelden er så tørr og skjør og blodkarene øker i volum :)

Back
Topp