Redd for spontanabort/MA

Fjellfrøken

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Det er helt sikkert unødvendig av meg å stresse med det, men jeg er så redd for spontanabort, særlig da missed abortion siden man da går og tror at man er gravid pga man ikke har hatt noe blødning enda... Synes disse første ukene er så utrolig nervepirrende. Redd for blod hver gang jeg går på toalettet, og redd for å glede meg for mye over å være gravid :( Flere som tenker sånn?

Helt likt her også. Hadde en SA før jul. Er 6+4 i dag men våknet til blod i dag så er usikker. Var på tidlig UL i går (faktisk) og fikk høre hjertelyd, så endelig kunne jeg slappe av... frem til i dag tidlig da det var blod på papiret har spottet brunt i etterkant i hele dag, vet ikke hva jeg skal forberede meg på?!? Skal på UL igjen i morgen, håper jeg ikke blør mer

Ja tenker på det jeg og, men tror det er fordi jeg har lest så mye her, og det virker som at det er noe «alle» opplever. Men prøver å si til meg selv at det er nok mer vanlig at alt går bra, men da har man kanskje ikke samme behovet eller tiden til å skrive på forum. Selv er jeg gravid for første gang, og synes det er spennende å lese og lære.

Helt likt... hadde en sa rett før jul. Forvwnter blod hver gang..
Har en SA bak meg jeg også, så tror det kan bidra til at vi tenker ekstra mye på det. Men heldigvis gir ikke én SA økt sjanse for flere SA. Men tanken på at det har skjedd tidligere ligger likevel og ulmer hele tiden. Vi får krysse fingrene og håpe spirene klamrer seg fast denne gangen :happy:

Helt likt her også. Hadde en SA før jul. Er 6+4 i dag men våknet til blod i dag så er usikker. Var på tidlig UL i går (faktisk) og fikk høre hjertelyd, så endelig kunne jeg slappe av... frem til i dag tidlig da det var blod på papiret har spottet brunt i etterkant i hele dag, vet ikke hva jeg skal forberede meg på?!? Skal på UL igjen i morgen, håper jeg ikke blør mer
Veldig betryggende å ha hørt hjertelyd i går da tenker jeg :happy: Spotting av blod er jo skummelt, men også helt vanlig å gjøre i første trimester. Jeg håper og krysser fingene for at du også i morgen får høre det lille hjertet slå

Har det helt likens! Er glad og spent så klart, men det ligger alltid i bakhodet. Har litt småangst hele tiden og det er så vanskelig å ikke tenke på. Har mistet to gang før, så det gjør det ikke lettere.

Men prøver i alle fall å si positive ting hver dag når tankene kommer snikende innpå. Jeg er gravid NÅ og jeg setter pris på det. Hva enn som skjer håper jeg at det har en slags mening - at jeg til slutt setter pris på alt det dårlige i livet fordi det gjorde at jeg endte opp med noe bra. Som med samboeren min f.eks. Er jo glad for å ha gått gjennom alt før han, selv om mye var dritt haha. :hilarious: Jeg endte jo opp med en super mann!

Ja tenker på det jeg og, men tror det er fordi jeg har lest så mye her, og det virker som at det er noe «alle» opplever. Men prøver å si til meg selv at det er nok mer vanlig at alt går bra, men da har man kanskje ikke samme behovet eller tiden til å skrive på forum. Selv er jeg gravid for første gang, og synes det er spennende å lese og lære.
Mhm, det er nok de som har gjennomgått SA/MA som kanskje har mest «behov» for å snakke om det på forum, og ikke alle de det har gått fint med. Jeg jobber jo selv innen fagfeltet, og vet jo at det stort sett går veldig bra. Men sliter litt med å tenke positivt når det gjelder meg selv likevel... Likevel er det kjempespennende å endelig være gravid! :happy:

Jeg tror at man da burde snakke med lege eller jordmor, noen som kan beteygge deg kanskje, slitsomt å gå å tenke seg redd, kanskje spesielt for noe man rett å slett ikke kan gjøre noe med. Vi er så vant med å ha kontroll på ting, men akkurat dette har vi null kontroll på. Du kunne jo evt ha målt hcg stigning...? Jeg ringte idag å ba om det siden jeg barne tenker og googler, har eksamen og bachelor å tenke på, så var godt å få tatt prøven idag, og rolig vente på svar på mandag, noe jeg vet jeg får etterhvert nå :)

Jeg tror at man da burde snakke med lege eller jordmor, noen som kan beteygge deg kanskje, slitsomt å gå å tenke å tenke seg redd, og kanskje spesielt for noe man rett å slett ikke kan gjøre noe med. Vi er så vant med å ha kontroll på ting, men akkurat dette har vi null kontroll på. Du kunne jo evt ha målt hcg stigning...? Jeg ringte idag å ba om det siden jeg barne tenker og googler, har eksamen og bachelor å tenke på, så var godt å få tatt prøven idag, og rolig vente på svar på mandag, noe jeg vet jeg får etterhvert nå :)
Ja, mulig jeg også kommer til å be om å få ta en serum HCG :happy: Kan tenke meg det er vanskelig å ha fullt fokus på bachelor og eksamen nå ja! Du må i hvert fall ha masse lykke til.

Jeg våknet opp til blod og murringer, så vet ikke om jeg mister nå. Skal ta kontakt med legen i morgen om ikke blødningene har tatt seg opp.
Hadde MA i 2018, og det er virkelig ikke gøy! Var på ul uke 8+0, hørte hjertelyden å så fosteret, men så fikk jeg en rar følelse og var på ny ul i uke 10, da hadde fosteret vært død siden uke 8+3, 3 dager etter den første ul.

Ja, mulig jeg også kommer til å be om å få ta en serum HCG :happy: Kan tenke meg det er vanskelig å ha fullt fokus på bachelor og eksamen nå ja! Du må i hvert fall ha masse lykke til.
Takk! Ja lettet hvertfall litt på mitt kontrollbehov, og siden dette ikke var planlagt hsr jeg hvert engstelig om mannen ikke vil "prøve" etterpå om det går galt... Begynt å glede meg til nr 3 nå ❤️

Jeg våknet opp til blod og murringer, så vet ikke om jeg mister nå. Skal ta kontakt med legen i morgen om ikke blødningene har tatt seg opp.
Hadde MA i 2018, og det er virkelig ikke gøy! Var på ul uke 8+0, hørte hjertelyden å så fosteret, men så fikk jeg en rar følelse og var på ny ul i uke 10, da hadde fosteret vært død siden uke 8+3, 3 dager etter den første ul.
Uff, da skjønner jeg at du er bekymret nå ja. Ikke noe kjekt å ha gått igjennom en MA. Er nok veldig lurt av deg å kontakte lege i morgen for å kunne få et svar. Heldigvis er det jo forhåndsvis vanlig med blødninger i første trimester, så ikke gi opp håpet enda :happy: Jeg heier på deg!

Uff, da skjønner jeg at du er bekymret nå ja. Ikke noe kjekt å ha gått igjennom en MA. Er nok veldig lurt av deg å kontakte lege i morgen for å kunne få et svar. Heldigvis er det jo forhåndsvis vanlig med blødninger i første trimester, så ikke gi opp håpet enda :happy: Jeg heier på deg!
Har ingen forhåpninger om at det blir noe av denne spiren, bedre å være litt pessimistisk og heller bli positivt overrasket om det likevell skulle gå bra

Det er helt sikkert unødvendig av meg å stresse med det, men jeg er så redd for spontanabort, særlig da missed abortion siden man da går og tror at man er gravid pga man ikke har hatt noe blødning enda... Synes disse første ukene er så utrolig nervepirrende. Redd for blod hver gang jeg går på toalettet, og redd for å glede meg for mye over å være gravid :( Flere som tenker sånn?
Kanskje dette kan berolige litt? :happy::Heartred
20200514_213832.jpg

Hehe, ja - det hjelper alltid litt å lese sånt! :happy: Ironisk nok jobber jeg jo i fagfeltet selv. Men det er noe annet å jobbe med det enn å faktisk være gravid selv. Tok noen flere tester nå nettopp, og jeg må vel bare innse at nå er det MIN tur til å være gravid :hilarious:
Ja og fornuft og følelser spiller heller ikke alltid helt på lag. Vi får prøve å nyte dette mirakelet i magen!:D

Alt vi har erfaringer tar vi med oss videre. På godt og vondt. At man er redd for å miste, når man har opplevd det er ei vond erfaring. Og det sitter som klistret i hukommelsen. Er snart 7 uker, og MA en har skjedd mellom uke 7-9 de andre gangene.
kjenner jeg vil helst bare gå i dvale de neste ukene:dead: blir så sykt opptatt av alle symptomene som IKKE er der:confused:

Back
Topp