Redd for sparkene i magen

Lillebolle02

Betatt av forumet
Er det flere som har det slik at kjæresten/mannen er rett og slett redd for den lille i magen.. Litt rart å skulle forklare det, men hver gang visst han tar på magen å han inni der bestemmer seg for å sparke å diverse så trekker han bare hånden sin unna. Det virker mange ganger også som om han lille vill prøve å få kontakt men at hånda blir bare trekt bort hele tiden :( også har det seg slik å at når jeg tar opp noe som har med babyen å gjøre i hele tatt så virker det så uinteressant for ham. Liksom at han ikke vill snakke om det.

Men han har spurt om jeg synes det er rart å kjenne noen inni der da ..xsmile9 I tillegg til at han vill være med til jordmor å alt sånn selv så det er jeg kjempe fornøyd med. Å han sier jo også at han gleder seg til han kommer.

Men er så vanskelig når han synes det er både skummelt å trekker seg ifra ting, men samtidig gleder seg skikkelig mye....

Hehe, vart litt vanskelig å forklare dette her xsmile8

Jeg tror det er veldig vanskelig for disse mennene våre å forholde seg til et lite menneske i våre mager. Min mann synes tydelig det er litt ekkelt, men også fascinerende nok til at han lar hånda være der.
De har nok ikke like mye "eierskap" til babyen før den kommer ut.

For min del har jeg innsett at jeg har store forventninger til hvor store reaksjoner jeg mener mannen bør komme med at jeg blir skuffet når han reagerer på sin måte bare. For meg er alt så stort, men for han så er det kanskje rart, skummelt og spennende på en annen måte.

Det jeg prøver å si er at det kanskje er mulig at han ikke er uinteressert, men at du ønsker at han skal hoppe i taket og ringe alle han kjenner, sånn som jeg egentlig gjør? :)

Signerer over her, er nok vanskelig å få noe forhold til det.

Og jeg tror ikke babyen i magen får med seg reaksjonen hans altså :-) Vet ikke om de kan merke at vi holder handa på magen, men de vet i alle fall ikke hva det er tenker jeg :-)

Jeg syns selv at det er skummelt og ekkelt at babyen sparker, så jeg vil helst ikke at folk skal ta meg på magen så babyen reagerer. Hele greia med spark og bevegelser er ekstremt ubehagelig for meg, så jeg vil helst ikke at folk skal vite at jeg er gravid, selv om det synes så godt at det ikke er noen tvil!

Mannen er veldig opptatt av magen og babyen, og stryker på magen og "hilser" på den når han kommer hjem fra jobb, så jeg må virkelig jobbe med meg selv for å la han kjenne på magen hver dag, siden jeg har skjønt at akkurat det er en ting jeg er "heldig" med å ha en mann som er så interessert i hva som foregår i magen.

Jeg kan forstå mannen din og hans reaksjon veldig godt, og tenker at du kan prøve å forklare han det jordmor forklarte meg og mannen:
Babyen kan kjenne og reagere på lyder og berøring når den ligger i magen, og ved å snakke til den og stryke på den blir den kjent med dere begge før den kommer ut. Det er bare positivt at babyen vet hvem dere er når den blir født :)

Og så tror jeg det er viktig at du gir mannen tid til å bli avslappet rundt hele greia, sånn at han tar initiativ selv til å kjenne etterhvert ;)

Samboeren min nektet å kjenne på magen min når jeg gikk gravid med førstemann. Han syns det var så skummelt. Kalte han romvesen og greier.. hehe

Her vil heller ikke mannen kjenne, virker som han er livredd magen og hvis han tilfeldigvis er borti trekker han hånda fort unna-akkurat som han har brent seg. Var slik sist også. Til slutt måtte jeg plassere hånda hans på magen og tviholde den der så han fikk noen spark i håndflata :p

Her vil heller ikke mannen kjenne, virker som han er livredd magen og hvis han tilfeldigvis er borti trekker han hånda fort unna-akkurat som han har brent seg. Var slik sist også. Til slutt måtte jeg plassere hånda hans på magen og tviholde den der så han fikk noen spark i håndflata :p

Hehe, så artig xsmile9 snedig at de skal være sånn..

Han her kan styrke over magen av og til men aldri la den ligg til det kommer spark.. mer opptatt av puppene som har blitt større en magen som virker gigantisk av og til..

Back
Topp