Redd for sa igjen!

Mar11jun13jan15

Glad i forumet
Hei!
Lurer litt på om det er flere som har det som meg. Er gravid for tredje gang, har en gutt på 18 mnd, solstrålen min <3, å mistet andre i juli i år, var da ni uker på vei. Er no gravid igjen, er i uke 6+3 og er veldig redd for å miste igjen. Klarer ikke helt å glede meg på en måte, vil liksom helst stenge det ute fram til uke 12. Har et fysikt tongt arbeid, med en del tonge løft. Men vil jo ikke spørre om hjelp i tilfelle nån forstår.. Er utruli sliten av alle tankene, og har no bestilt meg time til jordmor i morgen for å dit å fortelle hvordan jeg har det, og håper på å få en litt tidlig UL etterhvert. Men kjennes igjen ut som at jeg er alt for tidlig ut for å på kontroll til jordmor.. Hoff, hehe, det ska ikke være enkelt.. :p
Så jeg bare lurer litt på om det er flere her inne som har det på samme måte?

Jeg er også redd for å miste , kjenner hele tiden det strammer seg nede i magen. Tror det er vanlig å være engstelig for å miste , spes hvis en har gjort det før slik som du. Ett råd, si det på jobb så du slipper de tyngste løftene !

Jeg vet akkurat hvordan du har det... Vi har prøvd på nummer to i et år, og mistet to ganger i år :(

Jeg tror det beste vi kan gjøre er å stresse minst mulig med det og bare prøve å glede oss :) (lettere sagt enn gjort ja)

Og som Juble sier så anbefaler jeg å si det på jobben, sånn at du slipper de tyngste løftene. Kan jo være greit å ta de forhåndsreglene man kan :)

Kjenner meg igjen, har mistet 3 ganger før, 2 ganger bare i år...
Har heldigvis blitt lovet tidlig ultralyd denne gangen, så eg skal snart ringe å bestille en ultralyd til rundt uke 7 tenkte eg, da skal vel hjerte ha begynt å slå. Og kjenner eg meg rett så vil eg be om en til før jul....!

Krysser fingrene for dere andre også!!

Takk for svar Juble :) Tenker på og si det på jobben, men får meg ikke riktig til å gjøre  det heller. Bor på en veldig liten plass, der "alle kjenner alle", og vil ikke at hele bygden og nabo kommunan skal vite om at jeg er gravid riktig enda.. Hehe Men trur nok at jeg skal prate med sjefen om det i morgen etter jeg har vært til jordmora.
Det er sikker vanlig som du sier at man går og er redd for å miste. Krysser fingrene for alle oss her inne, og håper det går bra :)

Takk for svar av dere alle, er gått å kunne skrive å prate med noen som vet hvordan man føler og tenker.
Hvor tidlig kan man få UL? Var i uke 9 med guttn vår, viste ikke at man kunne få enda tidligere, det er jo kjæmpe bra! Kanskje jeg også kan få det :) Håper som sakt t det går bra for oss alle inne her, det er virkelig den fineste gaven man kan få <3

Lykke til i morgen hos jordmor og arbgiver ( som har taushetsplikt by the way ) Så får vi alle slappe av , uansett er det lite vi kan gjøre fra eller til :) Rundt uke 8 vil jeg ha ultralyd for da kan en se hjertet ?

Jeg er også veldig bekymra for å miste...er så redd for å gå igjennom det enda en gang! Kjenner også på at det er vanskelig å ta innover seg gleden, men det tror jeg blir lettere etter 12 uker :)

Ville også sagt det på jobb, men skjønner at det kan være skummelt. Ikke alltid de er så bevisste på taushetsplikta si på landet. Men taushetsplikt er der faktisk, så man skal jo kunne stole på sjefen sin! Lykke til med timen til jordmor i morra, håper du blir roligere av det :)

Jeg har det på akkurat samme måte. Mistet 8+2 sist, og da hadde jeg samme symtpomer som jeg har denne gangen. Men jeg tillater meg å glede meg over det likevel, jeg orker ikke å gå rundt å være livredd hele tiden. Jeg har bestilt legetime til når jeg er ca. 7 uker på vei for å måle hcg.

Jeg er også veldig redd for å miste. Har mistet 2 ganger allerede, og har ingen barn fra før. Så nå er jeg blitt så skeptisk, er litt nedstemt og har ikke troa på at det virkelig skal bli oss. Er vanligvis veldig optimistisk på det meste, så håper denne kjipe tenkinga gir seg:P Håper å få tidlig ul, og kanskje for første gang se liv??:) Kanskje det kan få meg til å klare å se fremover. Jeg fortalte det til sjefen min igår(4+1), for å være sikker på å minske stresset framover. Kjempegod følelse å få støtte fra sjefen:):) Og ho hjalp meg å sette opp jobbeplanen slik at jeg kan prøve å holde det hemmelig etpar uker til;) Men når kvalmen kommer, så tenkte jeg å fortelle det til alle sammen:P Håper alt går bra denne ganga!<3 krysser fingrene for alle sammen!:)><3>

Dette er første gang jeg er gravid.. og jeg er å livredd for å miste!! Bestilte meg en time hos en privat gynekolog som jeg har vært hos i forbindelse med ufrivillig barnløshet, var der i går.. og det hjalp iallefall litt å se et pulserende hjerte..det var absolutt verdt 640 kr!! Men jeg kjenner at frem til uke 12 kan det virkelig ikke gå fort nok... kan ikke fatte at vi skal være så heldig og endelig få et barn...!

Men bortsett fra det har jeg valgt en annen strategi.. jeg har fortalt dette til mange... slik at de vet hva som er galt om jeg ikke er helt i form.. og også i tilfelle det skulle gå galt... jeg kjenner på meg selv at jeg er typen som trenger noen å prate med da... men dette er jo forskjellig for oss alle.. og det kan hende det endrer seg om man har erfaring på området fra tidligere..

Jeg hadde det helt likt første og andre gang, fortalte til alle i familien. Og det var utrolig godt at alle visste det :) Denne gangen har jeg en helt annen "stemning" inni meg, og kjenner at dette vil jeg ha litt for meg selv en stund til. Frykten holder på å ta overhånd her, og jeg liker det ikke. Ville prøve å slappe av denne gangen, men strever skikkelig :-/

Så godt det må ha vært å sett det lille hjertet, Julekulaa :D Mest sannsynlig går jo dette bra for deg, spesielt når du har sett et bankende hjertet der inne ;) Det gleder jeg og meg til!!

Back
Topp