Redd for krybbedød

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg har utviklet en ekkel angst for krybbedød. Svigerforeldrene mine mistet en gutt på 6 mnd i krybbedød. Det var på 70 tallet. Jeg kjenner jeg blir kvalmen og uvell når lillegutt sover ekstra lenge på hvilene sine. Det er rett og slett ubehagelig. Jeg vet jo at det er veldig skjeldent. Vi følger alle råd om søvn osv. Jeg har sterk flyskrekk og. Så statistikker hjelper lite for min. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Tenkte å fortelle det til helsesøster på kontrollen til uken.

Jeg deler angsten din! Er slitsomt å gå rundt og være så bekymret for det, men som du sier: statistikker hjelper ingenting. En nær venninne av meg mistet barnet i krybbedød, og min fetter døde bare fire måneder gammel. Så jeg velger aktivt å følge rådene man får ift forebygging. Er jo en grunn til at de rådene eksisterer. Kunne aldri tilgitt meg selv dersom noe skulle skje baby pga nips i sprinkelsengen eller passiv røyking. Jeg anbefaler å snakke med hs, det gjorde jeg og jeg syntes det hjalp. Sender deg en klem!

Du er absolutt ikke alene, men det hjelper lite på angsten. Er samme her. Skal på 6 mnd på mandag, så skal ta det med hs da. Jeg har ikke sovet skikkelig siden lille begynte å snu seg 13.02. Ikke at jeg har sovet skikkelig siden fødselen, men du skjønner hva jeg mener. Jeg håper hs kan gi deg noen gode råd[emoji173]

Du får kjøpt slike underlag som registrerer pust eller puls, husker ikke hva, med alarm når barnet slutter å puste/ha puls. Kjenner noen som bruker de :)

Jeg har utviklet en ekkel angst for krybbedød. Svigerforeldrene mine mistet en gutt på 6 mnd i krybbedød. Det var på 70 tallet. Jeg kjenner jeg blir kvalmen og uvell når lillegutt sover ekstra lenge på hvilene sine. Det er rett og slett ubehagelig. Jeg vet jo at det er veldig skjeldent. Vi følger alle råd om søvn osv. Jeg har sterk flyskrekk og. Så statistikker hjelper lite for min. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Tenkte å fortelle det til helsesøster på kontrollen til uken.

Vist du ikke allerede har så skaff deg videomonitor...kunne ikke klart meg uten;)

Jeg tenker også ofte på det. Vi har skaffet en pustealarm som ligger under madrassen i vugga og kan brukes i sprinkelseng også når han skal over i den. Den har gått to ganger da, ene gangen for han kom ut av sonen og i går gikk den faktisk da han lå på og mannen løp inn først og sa at han ikke hørte han puste da. Legen sier at det er normalt med noen pustestopp når de er spedbarn, men ikke koselig å oppleve. Godt å våkne om natten og se det blå lyset blinke i takt med hans pust.

Vi kjøpte fra en svensk side, og kostet rett under kr 2000. Heter Babysense 2.

Takk for svar[emoji173] fikk snakket med helsesøster. Det hjalp. Mange har den frykten. Og det er en del av det å være mamma. Hun sa at det er veldig liten sjans. Og man kan bare gjøre det man kan for å forebygge. Jeg må prøve å roe meg. Har følt meg litt lettere etter samtalen med hs.

Takk for svar[emoji173] fikk snakket med helsesøster. Det hjalp. Mange har den frykten. Og det er en del av det å være mamma. Hun sa at det er veldig liten sjans. Og man kan bare gjøre det man kan for å forebygge. Jeg må prøve å roe meg. Har følt meg litt lettere etter samtalen med hs.
Så bra, og det jeg prøver og tenke at for hver mnd eldre de blir så minsker også sjansen :)

Så bra, og det jeg prøver og tenke at for hver mnd eldre de blir så minsker også sjansen :)
Det gjør det :) Og så kommer den andre fasen jeg var så livredd for med storesøster. Den fasen der de kryper rundt og stapper alt de finner i munnen [emoji33]

Jeg hadde den ekleste opplevelsen i natt. Småen har vært så potte tett så pappaen har lagt på sofaen så jeg kan ha småen i dobbeltsengen. Det er ganske kaldt på soverommet når døren er igjen. Men når jeg våknet lå lille på magen og var iskald.. det stakk i hele meg.. men han sov godt og var bare kald i ansikt og hender. Men Jeg måtte dytte i han...

Jeg hadde den ekleste opplevelsen i natt. Småen har vært så potte tett så pappaen har lagt på sofaen så jeg kan ha småen i dobbeltsengen. Det er ganske kaldt på soverommet når døren er igjen. Men når jeg våknet lå lille på magen og var iskald.. det stakk i hele meg.. men han sov godt og var bare kald i ansikt og hender. Men Jeg måtte dytte i han...

Huff, fikk et sug i magen når jeg leste det[emoji17] Jeg er inne og sjekker lille konstant. Er tregere med å gå inn når jeg hører lyd enn når jeg ikke hører noe[emoji12]

Åååå fyyy så grusomt!! Kjenner på frykten dere må ha hatt i noen sekunder. Skrekk og gru. Men så godt at lille bare sov veldig godt [emoji173] håper han ikke skremmer dere sånn igjen.

Åååå fyyy så grusomt!! Kjenner på frykten dere må ha hatt i noen sekunder. Skrekk og gru. Men så godt at lille bare sov veldig godt [emoji173] håper han ikke skremmer dere sånn igjen.

Ja det var felt.. så sørget for en varmere pysjamas neste natt...hehe

Det gjør det :) Og så kommer den andre fasen jeg var så livredd for med storesøster. Den fasen der de kryper rundt og stapper alt de finner i munnen [emoji33]

Der er vi nå. Krabaten kryper og reiser seg ved bordet.. nå må det passes på her...

Det var godt å høre!
Jeg tenker også på det hver eneste dag. Måtte ta noen samtaler med hs her og. Må rett og slett bare lære meg å leve med den usikkerheten, for det er helt ute av vår kontroll. Følge alle råd ang grybbedød og passe på så godt vi kan- det kan vi og skal vi gjøre.

Klem [emoji173]

Back
Topp