Redd for å miste

Pocahontas_

Glad i forumet
Er det bare jeg som blir helt gal av å overanalysere alt? Jeg har mistet to ganger før og det er det eneste jeg klarer å tenke på. Jeg googler fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden. Kjenner etter symptomer, stresser masse. Tok blodprøver i helgen som viste tredobling av hcg på 48 timer, og graviditetstestene blir sterkere - men enda klarer jeg ikke å være litt glad. Bare venter på en SA:( Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan tenke annerledes? Bare noen tankestategier? Trenger å slappe litt mer av frem til TUL, ellers tror jeg faktisk at jeg går på veggen:sorry:

Ville ha søkt hjelp hos enten noen du stoler på, som du kan lufte tankene til, eller ta kontakt med noen profesjonelle. Slike tanker sliter deg ut :Heartred

Har det helt likt, har mistet 3 ganger tidligere (og har et vellykket svangerskap), men jeg går bare å føler på at mine svangerskap ikke er ment til å vare til et levende barn.. jeg føler at det kan ta slutt når som helst, veldig tung tanke.. men jeg har fått Albyl-E og Crinone denne gangen og håper det kan hjelpe meg videre i svangerskapet❤️

Jeg fikk et råd en gang om angsten min; at jeg skal ikke stresse og tenke over ting jeg ikke kan gjøre noe med før klokken 20.00. Da kan jeg sette meg ned, tenke litt på det, og jobbe med å akseptere at noen ting kan man ikke gjøre noe med. Det man kan gjøre noe med kan man lage konkrete planer om.

Om du kjenner at det blir slitsomt å gå slik eller det ikke gir seg etterhvert ville jeg tatt kontakt med fastlege å bedt om henvisning til psykisk helse i kommunen din. Da vil psykisk helse og helsestasjonen evt kunne snakke sammen ved behov, som f.eks frykt for fødsel osv.
Jeg var innom psykisk helse sist svangerskap og syns det var veldig nyttig.

Håper noe av dette kan være til hjelp!

Jeg tenker også ekstremt mye på SA og MA (hadde en MA i høst). Klarer ikke tro på at det er en baby inni meg før jeg ser det på ultralyd! Min strategi sålangt har vært å prøve å avlede meg, gjøre kjekke ting og få dagene til å gå. Og prøver å slå meg til ro med at det er ingenting jeg kan gjøre med det uansett nå. Uansett hvordan det ender, så er jeg faktisk gravid akkurat nå. Har bestilt ultralyd til uke 7, så grugleder meg helt sinnsykt til den! Det er 1 1/2 uke til ultralyden...

Tusen takk for råd alle sammen. Jeg har bestilt en time hos fastlegen min (som jeg forguder:Heartred) og starter med å ta en prat med henne. Også prøve å få tiden til å gå med å gjøre artige ting:) Planlegger miniferie i påskeferien, det blir stas:D Dere er fine!

Last edited:
Dette er nesten som meg før eg fekk mitt første barn. Hadde 2 SA på rappen og eg var redd kvar dag i starten då eg vart gravid for 3gang. Det som hjalp her var å komme over den tida eg missta og at eg fekk symptom. Bestilte meg også tidlig ultralyd i veke 9. Fekk hyperemesis so vart litt likgyldig i veke 7 so det hjalp vell på skrekken.. Ellers er det eit veldig godt tegn for deg at HCG har dobla seg, det viser no at alt går rette vegen :)

Har det likt som deg, har 4 aborter bak meg, og eneste jeg tenker på er graviditeten og at jeg er kjemperedd for å miste:(

Ser ut som om dette blir en realitet for meg dessverre

Hadde sterke smerter og kramper forrige søndag og blod i går og i dag, tok en digital med ukesindikator som viste mindre enn forrige test.
Jeg hadde mensen symptomer med smerter og blod frem til uke 12+5 øda fant jeg ut av graviditeten, hadde sett baby på ultralyd).. Da hadde jeg en blødning med smerter og det rant blod ned i doen. Lille er en frisk, sunn og rask baby idag.
Det skal å sies at jeg testet positivt så mensen - negativt videre frem til en underlivsundersøkelse der en liten var!

Jeg krysser alt for deg

Jeg hadde mensen symptomer med smerter og blod frem til uke 12+5 øda fant jeg ut av graviditeten, hadde sett baby på ultralyd).. Da hadde jeg en blødning med smerter og det rant blod ned i doen. Lille er en frisk, sunn og rask baby idag.
Det skal å sies at jeg testet positivt så mensen - negativt videre frem til en underlivsundersøkelse der en liten var!

Jeg krysser alt for deg
Jeg tror nok dessverre dette ikke blir en solskinnshistorie, men setter pris på å høre at det har gått bra med andre :Heartred
Har mistet alle symptomer så starter bare prøvingen på nytt :Heartred

Jeg tror nok dessverre dette ikke blir en solskinnshistorie, men setter pris på å høre at det har gått bra med andre :Heartred
Har mistet alle symptomer så starter bare prøvingen på nytt :Heartred

Så trist :sorry: kjenner den følelsen:Heartred masse lykke til neste runde :Heartbigred

Lurer på om jeg må slenge meg på denne tråden. Fikk 1-2 på cb digital på onsdag og samme resultat i dag:oops: Tempen gikk litt ned også. Skal i teorien være dpo 18/4+6

Vedlegg

• 801D1B0D-2076-4FDC-A95D-61F82FA6699D.png
    801D1B0D-2076-4FDC-A95D-61F82FA6699D.png
    501,6 KB · Visninger: 13
Back
Topp