Redd for å miste

FrøkenFrustrert

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg er så utrolig redd for en ny MA!! Har vært gravid bare 1 gang før, da hadde jeg MA i uke 6, oppdaget det på UL i uke 7+3. Skal til legen for å hente forlenget sykmeld, lurer på om jeg skal trygle å be om å få ta blodprøve da og på mandag.. Men er det noen her som vet når HCG nivået "stopper opp" og ikke dobler seg for annenhver dag. Er i uke 5 i morgen, så hadde blitt blodprøve uke 5 og 5+4. Da skal det ha doblet seg 2 ganger liksom?? Off, alle disse bekymringene...

I teorien ja det bør ha doblet seg to ganger. MEN!!!! hcg oppfører seg svært forskjellig fra kvinne til kvinne... noen dobler fort, andre ikke fult så fort... så husk at teori er ikke alltid det samme som hva som skjer praktisk... om sykemelding roer deg ned så er det sykemelding du bør få...

Jeg skjønner deg sååå godt!
Hadde det sånn selv da jeg igjen testet positivt nå i juni året etter jeg mistet selv 7+2..
Det varte ikke mange dagene for meg denne gangen heller, men litt av et humør jeg hadde.. Svingte fra total lykke i det ene øyeblikket til total frykt og sorg i det neste, jeg var rett og slett et skrullete vrak...
Ble ikke gjort stort på jobb heller. Forstår godt om du vil ha SM. Det vil jeg også neste gang!

Det tar noen uker før hCG ikke dobler seg lengre. Om jeg ikke er helt på jorde nå så tror jeg det begynner å flate ut rundt uke 8-9 (?)
Be om hCG om det får deg til å føle deg bedre! Det er så virktig at du finner den roen du behøver så du ikke psyker deg selv helt ut av dette, og det forstår nok legen din også :)

Og du, nå som du faktisk er gravid igjen så er det større sjanse for at det går bra enn at det ikke gjør det, og sannsynligheten øker for hver dag som går, så husk på det :)

Stor forståelse for det altså. Jeg hadde ma i uke 11 etter å ha sett bankende hjerte, skulle bare ha en ekstra ul for "moro skyld" i uke 11 og der var det ikke noe liv :( Jeg kommer til å ta ul ca i uke 7, 9 og 12 neste gang, ettersom jeg ikke kommer til å klare å slappe av og berolige meg med at alt er bra etter den jævlige opplevelsen.

Så absolutt full forståelse og det bør de ha også! :)

Tusen takk alle sammen for fine svar Og gode, trøstende ord! Er trist over at det er så mange som har opplevd det samme! Det er virkelig ikke menneskelig! Kommer til å kreve blodprøve i dag, uansett!! Jeg er 50% sykemeldt også fordi jeg har en stressende jobb med mye tunge løft, så tar ingen sjangser!!!! <33

Back
Topp