Redd for å miste

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Jeg er som flere livredd for å miste. Tar derfor en graviditesstest hver uke, er det flere som Gjør dette hehe? er sikkert mega teit som gidder men føler meg veldig lite gravid. Er uke 5.
 
Ja, jeg tenker også på det.

Og har også testet med ClearBlue i et par uker nå, bare for å se at jeg har gått fra 1-2 uker, til 2-3 uker, og nå på fredag 3+. Fikk litt panikk da jeg bare fikk 2-3 uker da jeg var 5+3, men den gikk jo opp dagen etter, så da roet jeg meg litt mer.

Hos meg handler det om at vi prøvde nesten ett år, og siden jeg har endometriose, så er det vanskelig for mange å bli gravid. Første gangen ble jeg gravid rett etter jeg hadde operert bort en del sammenvoksninger og cyster, så det var veldig uklart om jeg kunne bli gravid naturlig igjen, 4 år senere. Er redd for at om jeg mister nå, så blir jeg ikke gravid naturlig igjen. Også er jeg redd for ex.u som jeg har større sjanse for å ha pga. endo. Og får en ekkel følelse hver gang jeg kjenner et stikk i siden etc.

Men derfor har jeg bestilt time hos gynekolog for ultralyd i uke 7+1. Da kan man i hvert fall se om det er liv, og om graviditeten er på rett sted. Det vil nok roe meg ned en del.
 
Også blir man nok litt ekstra redd av å lese på slike forum. Der føler jeg at annenhver person har hatt en ex.u eller en MA. Mens realiteten er at kun en av hundre graviditeter er en ex.u, og at de fleste som spontanaborterer, vil merke det, med å begynne å spotte eller blø. Det er mer uvanlig å ha MA. Dette hjelper meg å tenke på- at statistikken viser noe annet enn det man får inntrykk av gjennom internettforum. Men der er det jo klart at alle som har opplevd disse tingene vil fortelle om det, så det virker så voldsomt.
 
Jeg er som flere livredd for å miste. Tar derfor en graviditesstest hver uke, er det flere som Gjør dette hehe? er sikkert mega teit som gidder men føler meg veldig lite gravid. Er uke 5.
Har det akkurat likt deg, bare at jeg tester flere ganger i uka :p har mistet 3 fra før, så er livredd for å miste igjen... Så jeg er teit ilag med deg for tiden ;) jeg et også 5 uker.. (Imorgen) så la oss håpe testene våre forblir sterke til juni <3
 
Jag är jätte rädd för att mista. Och vågar knappt gå på toan för är livrädd för att se blod. (Jag har också endometriose). Innan ja blev gravid med min son så hade ja en SA i vecka 5 och de var verkligen jätte hemskt psykiskt. Ja hade berättat för ALLA verkligen och de var första gången nånsin ja var gravid och ja var jätte exited! Men så började ja blöda och var tvungen att berätta för alla att de blir ingen bebis iaf. De var verkligen skit jobbigt och ja ångrade verkligen att ja sa de så tidigt. Men ja är verkligen en sån person som inte klarar och hålla på positiva nyheter! Sen efter tre månader så blev ja gravid med min son<3 och då lyckades ja hålla mig med att berätta till vecka 7:p

nu i efterkant så kan ja tänka såhär, att kanske inte de fostret var helt friskt och skulle fått ett liv med samma förutsättningar som oss andra och att skulle inte de skedd så skulle ja inte haft min underbara son.
 
Jeg er og kjemperedd… I dag (4+3) var jeg på toalettet på morgenen, og det var veldig masse utflod på papiret… Minna meg om når jeg brukte vaginalkrem etter prøverøret (da kommer mye ut igjen, gjerne litt klumpete), og jeg ble kjemperedd. Det er jo hvitt, men det føltes allikvel ikke normalt ut for min del. Mine venninner sier at de også har hatt det sånn i graviditetene sine, så jeg må vel bare roe meg med at det er sånn det er, men jeg føler og kjenner på alt, og vil bare så veldig gjerne at det skal bli uke 8, så jeg kan komme meg på oppfølgnings-UL hos Riksen. Håper virkelig det blir "lettere" etterhvert, for det er litt slitsomt...

Jeg har ikke tatt noen flere graviditetstester, prøver å tenke at med mindre jeg blør, så er jeg gravid.. Så får jo da UL vise om fosteret oppholder seg i livmoren, og om hjertet dunker….

Huff.. Selvom jeg VET at man ikke får gjort noe fra eller til, så er det fryktelig slitsomt å tenke sånn!
Vi får bare håpe alle mann, at spiren holder seg der i mange mange uker til !
 
Jeg er og kjemperedd… I dag (4+3) var jeg på toalettet på morgenen, og det var veldig masse utflod på papiret… Minna meg om når jeg brukte vaginalkrem etter prøverøret (da kommer mye ut igjen, gjerne litt klumpete), og jeg ble kjemperedd. Det er jo hvitt, men det føltes allikvel ikke normalt ut for min del. Mine venninner sier at de også har hatt det sånn i graviditetene sine, så jeg må vel bare roe meg med at det er sånn det er, men jeg føler og kjenner på alt, og vil bare så veldig gjerne at det skal bli uke 8, så jeg kan komme meg på oppfølgnings-UL hos Riksen. Håper virkelig det blir "lettere" etterhvert, for det er litt slitsomt...

Jeg har ikke tatt noen flere graviditetstester, prøver å tenke at med mindre jeg blør, så er jeg gravid.. Så får jo da UL vise om fosteret oppholder seg i livmoren, og om hjertet dunker….

Huff.. Selvom jeg VET at man ikke får gjort noe fra eller til, så er det fryktelig slitsomt å tenke sånn!
Vi får bare håpe alle mann, at spiren holder seg der i mange mange uker til !


Jeg har også hatt mer utflod enn vanlig nå etter jeg ble gravid. Tror det er helt naturlig. Men har vært litt redd for at det har vært blod et par ganger, for det føltes så mye ut. Men heldigvis ikke vært det.

Forøvrig blødde jeg ved 3-4 annledninger (spotting) da jeg var gravid med sønnen min, og det gikk jo fint likevel. Men var litt nervevrak første gangen! Man blir jo redd.
 
Ja, jeg tenker også på det.

Og har også testet med ClearBlue i et par uker nå, bare for å se at jeg har gått fra 1-2 uker, til 2-3 uker, og nå på fredag 3+. Fikk litt panikk da jeg bare fikk 2-3 uker da jeg var 5+3, men den gikk jo opp dagen etter, så da roet jeg meg litt mer.

Hos meg handler det om at vi prøvde nesten ett år, og siden jeg har endometriose, så er det vanskelig for mange å bli gravid. Første gangen ble jeg gravid rett etter jeg hadde operert bort en del sammenvoksninger og cyster, så det var veldig uklart om jeg kunne bli gravid naturlig igjen, 4 år senere. Er redd for at om jeg mister nå, så blir jeg ikke gravid naturlig igjen. Også er jeg redd for ex.u som jeg har større sjanse for å ha pga. endo. Og får en ekkel følelse hver gang jeg kjenner et stikk i siden etc.

Men derfor har jeg bestilt time hos gynekolog for ultralyd i uke 7+1. Da kan man i hvert fall se om det er liv, og om graviditeten er på rett sted. Det vil nok roe meg ned en del.
Vi får krysse fingrene. Er slitsomt å være så redd, og tenke så mye på det. Lurt å ha time I uke 7, da roer kanskje nervene seg litt. Tenkte jeg skulle Gjøre det samme. Man blir absolutt mer redd når man leser så mye om det og at det står at det er så vanlig.
 
Jeg tar også tester med jevne mellomrom. Tror liksom ikke helt på at jeg er gravid. Merker også at jeg blir mer urolig når jeg leser om folk som mister. Vi får satse på at alt går veldig bra (det gjør jo det for de fleste) og heller prøve å nyte at vi er gravide :)
 
Jeg er ikke så redd for å miste sånn sett. Det jeg er mest redd for er en ny EXU.
hvis jeg får ett nytt svangerskap utenfor livmor og den legger seg i egglederen igjen så har jeg ingen funksjonelle igjen.
Da er det fysisk umulig å få barn uten assistanse.

missforstå meg rett. Jeg er redd for å miste.. tro meg. Men EXU skremmer meg mer.
Derfor gleder meg veldig til en tidlig UL for å bekrefte at Spira ligger rett.
 
Jeg tar også tester med jevne mellomrom. Tror liksom ikke helt på at jeg er gravid. Merker også at jeg blir mer urolig når jeg leser om folk som mister. Vi får satse på at alt går veldig bra (det gjør jo det for de fleste) og heller prøve å nyte at vi er gravide :)
Du har helt rett! Får prøve å nyte :)
 
Jeg er ikke så redd for å miste sånn sett. Det jeg er mest redd for er en ny EXU.
hvis jeg får ett nytt svangerskap utenfor livmor og den legger seg i egglederen igjen så har jeg ingen funksjonelle igjen.
Da er det fysisk umulig å få barn uten assistanse.

missforstå meg rett. Jeg er redd for å miste.. tro meg. Men EXU skremmer meg mer.
Derfor gleder meg veldig til en tidlig UL for å bekrefte at Spira ligger rett.
Lykke til på UL, håper alt er som det skal :)
 
Vet hvordan du har det. I november mistet jeg i uke 18 og i juli mistet jeg i uke 10.
Er veldig bekymret denne gangen også. Hvorfor skal det gå bra denne gangen liksom?
 
Back
Topp