Redd for å føde på julaften!

Når fødte du i forhold til termin?

  • På termindato!

    Votes: 1 7,7%
  • Uka før termin

    Votes: 3 23,1%
  • Uka etter termin

    Votes: 5 38,5%
  • 7-14 dager FØR

    Votes: 4 30,8%
  • 7-14 dager ETTER

    Votes: 2 15,4%
  • Annet

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    13
  • Avstemningen er avsluttet .
L

LilleMillemor

Guest
Jeg har termin i dag, og nå kjenner jeg at jeg er rimelig stresset pga julaften. Krysser alt jeg har på at hun skal komme senest 22.,så vi forhåpentligvis er hjemme på julaften..

Noen flere som begynner å bli bekymret?

Slenger ved en spørreundersøkelse til alle som har født før-
Når fødte dere i forhold til termin?
 
Håper du føder i helga da :) så er dere sikra dere for julaften hvertfall ;-)
Jeg fødte første 1 dag før termindato :)
 
Jeg har født to dager etter termin, og 7 dager etter termin.. Føler ikke oddsen er på min side ;)
Så synes jeg så innmari synd på di ti andre hvis di må feire jul kun med besøket vårt! Hehe.. Selvom det er besteforeldrene..
 
Blitt satt i gang 2 dager og 6 dager etter termin med mine to.
 
Fikk første akkurat ei uke før termin, no sitte e her like gravid og termin på fredag :p Bare masse maserier siden søndag. Håpe han velge å komme før litt før julaften å så vi slippe å tilbringe den på sjukehuset. Om ikkje får vi ta en alternativ julaften etterpå :) Mannen tippa han kommer på sjølve julaften :p
 
Jeg fødte dagen før termin sist. Er allerede én dag over termin nå, og begynner å bli redd for julaften selv. Vil så gjerne at knøttet skal ha sin "egen" dag!
 
Jeg ønsker også gjerne fødsel så snart som mulig. For å unngå at mann og barn potensielt blir sittende hjemme alene på julaften og jeg måtte født alene(vi bor langt unna familie) sendes barna til min familie på fredag, og min plan var å komme etter den 23. Men er ikke babyen født innen fredag/lørdag får vi jo ikke reist... For det er snakk om 60 mil, så ikke en liten "svipptur" akkurat... Hadde egentlig tenkt å dra avgårde med baby i magen også, men har 2-3 cm åpning og er moden så vet ikke om jeg tørr det 6 dager over termin... Er tross alt en 5-6 timers lang togtur... Selv om jeg har født sakte før er det jo ingen garanti for at det skjer igjen... Så vil føde NÅÅÅ.

De to andre kom forresten 5 dager før og 2 dager etter termin...
 
Godt å høre det ikke bare er meg ;)

Jeg skal krysse fingre for oss alle!
 
Jeg har termin 26., men håper veldig på fødsel før julaften! Jeg fødte på termindato sist. Har ingen "tegn" for øyeblikket, men hadde ikke det sist heller. (Ikke før dagen jeg fødte.) Jeg ser det er litt diskusjoner rundt fordelen av å være født i januar, og lurer litt på om det er egoistisk av meg å håpe på fødsel før jul. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva som hadde vært best dersom man kunne velge. Jeg er veldig utålmodig nå, så jeg er nok litt egoistisk... Jeg savner å spise og drikke det jeg har lyst på uten å tenke på om det er ok for junior eller ikke, og om jeg kommer til å få halsbrann av det! Et glass juleøl til julematen hadde ikke vært å forakte. Jeg savner å kunne stelle føttene mine, og ta på meg sokker og sko uten anstrengelse. Men mest av alt savner jeg å holde en liten nyfødt baby i armene, å kjenne på den myke huden og håret, og den deilige babylukta! (Det med hensyn i forhold til mat og drikke fortsetter jo til man slutter å amme, og jeg håper jo virkelig at vi får til amminga! Så det er jo forhåpentligvis fortsatt en god stund igjen til jeg har full råderett over kroppen min igjen!)
 
Skjønner dere som er stresset ang. Julaften.. Spesielt om dere har barn fra før.. Vanskelig å legge planer når man ikke vet noe..blir stresset bare av tanken ;)

Jeg har forresten født 16 uker før og 12 dager før, så har ikke hatt tid til å bli utålmodig ;)
 
jeg og er litt redd for det, hadde liksom vert typisk :p har tremin den 23... hadde vert så kos om hun kom nå :p
 
jeg og har lite lyst til å tilbringe julaften på føden, og syns lillebror fint kan styre unna akkurat denne dagen, men kommer han så kommer han.. barnevakt har vi uansett, men har ikke helt troa på at noe skjer før nyttår.. gikk fem dager over tida med storebror, og med termin 27, så kan det like fort bli nyttårsbarn som julebarn.. hadde vært veldig greit om han kom før jul, tålmodigheten er fullstendig på bånn!
 
Hadde termin 19e...ikke noen baby enda å ikke noe voldsomme tegn eller så.....så ja, jeg begynner stresse litt med tanken på julaften! :confused:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp