Redd for å bli sjuk, trenger råd

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Nå skal jeg overnatte hos svigers i natt pga angst (gubben er bortreist), og min svoger og hans dame skal også sove der siden de pusser opp hjemme. Men alle har blitt syke der borte. Var innom en tur der i går og dama til svogeren min hoster seg konstant i hånda, med masse slim som kommer opp. Ikke rart de andre også har blitt syke da. De har influensa alle sammen :(
Syns det er ufordragelig å ha så dårlig hygiene, man er så opplyst i dag mtp smitte og hun er 21 år så det burde sitte inne.
Jeg er snart 37 uker på vei og lurer nå på om jeg skal lide meg igjennom en natt med angst (vet ikke hvordan det påvirker barnet) eller om jeg skal ta sjangsen på å sove der borte.
Tenkte å bare gå rett på rommet jeg skal sove på og ikke ta på noen ting...

Vanskelig å si. Vet ikke helt hva jeg hadde valgt. Du har ikke et annet sted å evt overnatte da? Venninne eller noe sånt. Ellers hadde jeg passet på å bruke mye anti-bac, så går det som regel bra.
Vil og tro at om du blir syk, så er kroppen ofte sånn smart at den setter sykdommen på pause hvis du skulle begynne å føde. Spørs kanskje litt hvor syk man er da selvsagt.

Håper ihvertfall du finner ut av det :)
Sender deg en klem!

Føles som å velge mellom pest eller kolera.... Har tatt influensavaksinen da, men det er jo ingen garanti. Har dessverre ingen andre å sove hos :(
Tenker om jeg blir syk og føder, hva er risken for at lille også blir syk, evt får rs virus fra meg? :(

Jeg har jo ikke kjennskap til angsten din, men jeg sitter her og er superforkjølet. Jeg ville blitt hjemme, evt. overnattet et annet sted. Å være høygravid og forkjølet føles ganske ille! Om du reiser dit, er det jo endel man selv kan gjøre for å ikke bli smittet, f.eks. ha med antibac, være kresen på maten du spiser (er den laget av deg, eller en som er kjempesyk og hoster rundt i matlagingen) etc.

Jeg har jo ikke kjennskap til angsten din, men jeg sitter her og er superforkjølet. Jeg ville blitt hjemme, evt. overnattet et annet sted. Å være høygravid og forkjølet føles ganske ille! Om du reiser dit, er det jo endel man selv kan gjøre for å ikke bli smittet, f.eks. ha med antibac, være kresen på maten du spiser (er den laget av deg, eller en som er kjempesyk og hoster rundt i matlagingen) etc.

Skal ikke spise der. Tenkte å bare gå rett på rommet når jeg kommer dit. Pusser tenner og gjør meg helt ferdig hjemme, og drar rett hjem igjen når jeg våkner i morgen. Jeg kan få en forferdelig panikkangst om natten om jeg er alene, det kjennes ut som jeg kan dø (selv om jeg vet at jeg ikke gjør det) og vet ikke om det er så bra for bebin :(

Skal ikke spise der. Tenkte å bare gå rett på rommet når jeg kommer dit. Pusser tenner og gjør meg helt ferdig hjemme, og drar rett hjem igjen når jeg våkner i morgen. Jeg kan få en forferdelig panikkangst om natten om jeg er alene, det kjennes ut som jeg kan dø (selv om jeg vet at jeg ikke gjør det) og vet ikke om det er så bra for bebin :(

Nå vet ikke jeg hvordan det er å ha den formen for angst som du har, men jeg er helt ekstremt mørkeredd og husredd - og "bare" dette gjør at jeg aldri sover alene.. Visst du sitter med en angst for å dø så høres dette i mine øyne verre ut enn at du gjør som du beskriver, bare går å legger deg og reiser igjen i morgen. Du har tross alt vaksinen. :)

Nå vet ikke jeg hvordan det er å ha den formen for angst som du har, men jeg er helt ekstremt mørkeredd og husredd - og "bare" dette gjør at jeg aldri sover alene.. Visst du sitter med en angst for å dø så høres dette i mine øyne verre ut enn at du gjør som du beskriver, bare går å legger deg og reiser igjen i morgen. Du har tross alt vaksinen. :)

Ja, jeg tror du har rett. Tar med meg anti-bac og går rett i senga :) angst er grusomt, og så mye stress på bebin tror jeg ikke er bra. Så jeg tar sjangsen tror jeg.

Hadde folk bare lært seg normal hygiene så hadde det ikke vært et problem. Men å hoste seg i hånda når du og ta på alle dørhåndtak, vask og dass syns jeg er egoistisk og motbydelig. Men jeg kan jo ikke si noe til dem heller da...

Ja, jeg tror du har rett. Tar med meg anti-bac og går rett i senga :) angst er grusomt, og så mye stress på bebin tror jeg ikke er bra. Så jeg tar sjangsen tror jeg.

Hadde folk bare lært seg normal hygiene så hadde det ikke vært et problem. Men å hoste seg i hånda når du og ta på alle dørhåndtak, vask og dass syns jeg er egoistisk og motbydelig. Men jeg kan jo ikke si noe til dem heller da...

Ja, ta med anti-bacen så går det nok bra! :)

Det er helt utrolig hvor dårlige folk er på hygiene! Er ikke rart at det innimellom føles helt umulig å unngå å bli smittet.. Enig i at det er egoistisk! Litt sånn "nå har jo jeg blitt syk, så nå driter jeg i alle andre"-fakter.. Men forstår at du ikke føler for å si noe - det hadde ikke jeg heller klart. Men du får "make a statement" men antibacen når du kommer ;)

Signerer denne.
Har hatt feber onsdag-lørdag, endelig litt bedre i dag - jeg også har tatt vaksine. Det sitter visst litt bedre hos oss gravide :-(
Vaksinen gjør oss ikke immun, men uten vaksinen hadde jeg nok blitt gaaanske mye verre! Jeg spydde blod hele natt til søndag pga forskjølelsen og det var dritt-dritt-dritt.. Bare så du er forberedt :p

Uff da. Stor klem. Dra og overnatt, men vær supernøye på håndhygienen din. Såpevask og antibac!

Aaahhh! Nå ble jeg provosert! Når jeg kommer hit så sitter de å syr trekk til madrassene til vogna og vuggen. Jeg forstår ikke hva folk tenker med!! Glad jeg kom hit og fikk se det, så jeg vet det. De skal hvertfall fryses før de tas i bruk! Vet de prøver bare å være snille, men hallo...

Aaahhh! Nå ble jeg provosert! Når jeg kommer hit så sitter de å syr trekk til madrassene til vogna og vuggen. Jeg forstår ikke hva folk tenker med!! Glad jeg kom hit og fikk se det, så jeg vet det. De skal hvertfall fryses før de tas i bruk! Vet de prøver bare å være snille, men hallo...
Bare til å vaske før bruk, det hadde jeg gjort uansett. Eller fryse, som du skriver, dersom det ikke kan vaskes av en eller annen grunn.

Selv om man har influensa vaksine kan man bli syk. Det er sjelden det er influensa man får ser du ;-) som regel er det snakk om et virus- forkjølelse med feber. Det er ikke influensa. Er noe drit å få, men skikkelig influensa er mye verre :) influensa er bare blitt det man kaller det.
Krysser fingrene for at du ikke blir smittet. Sitter selv med tørrhoste og tett nese.. Er no dritt :-p

Spørs om virus lever over så lenge...men litt ekkelt da. Vask det før bruk :)

Nå skal jeg overnatte hos svigers i natt pga angst (gubben er bortreist), og min svoger og hans dame skal også sove der siden de pusser opp hjemme. Men alle har blitt syke der borte. Var innom en tur der i går og dama til svogeren min hoster seg konstant i hånda, med masse slim som kommer opp. Ikke rart de andre også har blitt syke da. De har influensa alle sammen :(
Syns det er ufordragelig å ha så dårlig hygiene, man er så opplyst i dag mtp smitte og hun er 21 år så det burde sitte inne.
Jeg er snart 37 uker på vei og lurer nå på om jeg skal lide meg igjennom en natt med angst (vet ikke hvordan det påvirker barnet) eller om jeg skal ta sjangsen på å sove der borte.
Tenkte å bare gå rett på rommet jeg skal sove på og ikke ta på noen ting...

Ring en god venninne og be henne over. Om ikke hun kan bli over hos deg kan hun kanskje bli til du legger deg..?
J er blitt skikkelig forkjøla, og da mener j Ramboutgaven (en blir brått litt dårligere når en først blir dårlig som gravid..). Tett i nese, føler meg tett i pappen, bittelitt hodepine og kortpustet. Føler j har fått redusert pusten med 50% og j var tungpusten i utgangspunktet. VELDIG lav på energi, så en influensa hadde vært tøffe saker å stri med antar j. D er godt at d er noen uker igjen til fødsel så j forhåpentligvis kommer meg før den tid, men j ville ikke tatt noen sjanser var j deg..
Angst er jo vondt d og.
Men d er kanskje en eller annen som kunne stilt opp som er frisk...?

Lykke til!!

Ring en god venninne og be henne over. Om ikke hun kan bli over hos deg kan hun kanskje bli til du legger deg..?
J er blitt skikkelig forkjøla, og da mener j Ramboutgaven (en blir brått litt dårligere når en først blir dårlig som gravid..). Tett i nese, føler meg tett i pappen, bittelitt hodepine og kortpustet. Føler j har fått redusert pusten med 50% og j var tungpusten i utgangspunktet. VELDIG lav på energi, så en influensa hadde vært tøffe saker å stri med antar j. D er godt at d er noen uker igjen til fødsel så j forhåpentligvis kommer meg før den tid, men j ville ikke tatt noen sjanser var j deg..
Angst er jo vondt d og.
Men d er kanskje en eller annen som kunne stilt opp som er frisk...?

Lykke til!!

Offa, stakkars deg :( håper du blir frisk igjen snart!! :)

Jeg er forholdsvis nyinflyttet her, så jeg har ingen andre å ringe dessverre...

Tok ikke på noenting der, brukte antibac flere ganger og gikk igjen 0730 før de andre sto opp, så håper jeg er safe nå :)

Gubben får ta seg av madrassene å vaske de ;)

Det gikk sikkert fint! :)

Selv hadde jeg termin i går, og har vært kjempeforkjølet, bomull i hodet, tett nese, hoste og alt sånt i noen dager. Er på bedringens vei, men trenger enda å bli litt friskere før jeg føler det går greit å kombinere med fødsel. :p Typisk å skulle bli forkjølet nå, men hadde vel ikke vært noe mer hyggelig dersom jeg hadde blitt det etter baby var ute. ;)

Offa, stakkars deg :( håper du blir frisk igjen snart!! :)

Jeg er forholdsvis nyinflyttet her, så jeg har ingen andre å ringe dessverre...

Tok ikke på noenting der, brukte antibac flere ganger og gikk igjen 0730 før de andre sto opp, så håper jeg er safe nå :)

Gubben får ta seg av madrassene å vaske de ;)

D høres ut som om du har tatt alle forholdsregler i hvertfall så d går sikkert fint. J føler meg ikkeno værre i hvertfall så d går nok over snart håper j.
Heldigvis noen uker til termin så rekker å bli frisk til da;)

Lykke til med alt:)

Kan jaggu bli forkjøla selv med god hygiene ;) her har minste vært tett i nesen en stund, men ikke noe mer, og brått er jeg tett overalt! (i fjeset) :P og vond hals, og lett feber.. Man kan jo dra med seg sykdom fra butikken for den saks skyld, så blir man syk, så er d dessverre ikke så mye å gjøre med det annet enn å prøve forbygge :) Får håpe du går klar, for d er kjipt å være slik.......

Back
Topp