Redd egnet seng. :(

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Lille liker best og ligge inntil meg om natten:) og legger vi ho i si seng Våktner ho og skriker. Er så redd det skal bli en ondt vane. Noen som har vært borti det. Ho er 14 dager i morgen!! Er det noe håp om at ho vil like sengen etter hvert?

Min er 6 uker og sover fortsatt i min seng... Bekymrer meg ikke særlig for det, eldstemann la seg fint i sin seng etterhvert :) lille vil ikke sove i sin seng, og lar henne ligge i vår seng da jeg tenker det viktigste nå er at alle får sove om natta :)

Min er 3 uker og sover inntil meg - er det eneste som roer han. Har også lurt på hvordan det vil gå og få han over i egen seng men tenker det går seg nok til. Så små barn har ett større behov for nærhet og kroppskontakt så tar det litt som det kommer. Jeg har opplevd å få kommentarer spesielt fra moren min om at vi skjemmer han bort med å la han ligge med oss og at han kommer til å bli bortskjemt men tenker at han er såpass liten ennå at jeg vil ha den nærheten med han selv om det betyr lite søvn for meg.

Her ligger hu i senga vår på natta, men tror ikke det blir no problem å venne hu til senga si for hu sover fint i den på dagen:) 3 uker

Snuppa her ligger litt i sin seng, men sover kortere perioder der, så har hennes mest sammen med meg. Men på dagtid sover hun i dagsengen i stua, så hun kan visst hun vil :) Med mi første så hadde jeg ingen provblem med å flytte henne i egen seng, da var hun rundt fem mnd gammel :) Så trur ikke man skal bekymre seg for bortskjemte barn, gjør som du selv ønsker det og som du er komfortabel med :)

Hun sov i sin egen seng til å begynne med, men nå trenger hun trøsten og tryggheten med meg. Jeg skal ikke ta det ifra henne på grunnlag av hva andre sier, barnet mitt trenger nærheten og "konsekvenser" får man ta om de i det heletatt kommer. Er litt som å ikke gå utendørs fordi man er redd for å bli skadet, man kan ikke beskytte seg mot ting man ikke vet om er realistisk eller ikke ;)

Jeg har ingen tro på at spedbarn kan bli bortskjemte, men heller at de kan bli utrygge og deprimerte (lite nærhet og oppmerksomhet).

vesla vil ikke sove i sin egen seng, så håper at noen uker/måneder gjør henne tryggere slik at ho sover i senga si etterhvert, men nå stresser jeg ikke med dét 5 dager etter fødsel ;) viktigste er at alle sover godt :)

Lille liker best og ligge inntil meg om natten:) og legger vi ho i si seng Våktner ho og skriker. Er så redd det skal bli en ondt vane. Noen som har vært borti det. Ho er 14 dager i morgen!! Er det noe håp om at ho vil like sengen etter hvert?

Vi fikk beskjed på barsel at vi burde legge en varmeflaske i sengen til lillebror når vi skal lære han og sove for seg selv. Dette var fordi babyer ofte våknet veldig av og legge seg et kaldt sted :) Går jo an og prøve med en varmeflaske? :)

Sniker fra april. Må bare spørre, bruker dere Babynest i senga til babyen? Er litt skal skal ikke kjøpe, og skal jeg ha det er det fordi babyen skal klare å sove i egen seng.

Sniker fra april. Må bare spørre, bruker dere Babynest i senga til babyen? Er litt skal skal ikke kjøpe, og skal jeg ha det er det fordi babyen skal klare å sove i egen seng.
Vi bruker det i senga. Veldig greit på morgenen når storebror skal i barnehagen og lillesøster sover. Bærer henne i babynestet og hun sover videre. Så får jeg litt tid med storebror før levering. Og så føles ikke senga så stor ut. Med storebror rulla vi håndklær som vi la under lakenet.

Det er jo ikke så rart. Hun er jo vant til å ligge helt inntil deg på innsiden. Hun venner seg nok til senga etterhvert. Det viktigste er vel at hun er trygg og glad...

Back
Topp