redbull??

hehe, ja. jeg legger meg i gjennomsnitt før kl 11 på kvelden, og vokner av meg selv ca 7, og er på jobb til halv 9 :P men nå har jeg vært på reise, som gjorde at jeg var hjemme kl 11 på kvelden, det har gått i ett hele helgen så er rimelig sliten. fikk selvfølgelig ikke fri i dag, selv om jeg spurte :(

heldigvis sjeldent jeg driver på med sånt som dette, men jordmor mente det ikke ville gå utover bebi om jeg reiste, så jeg dro..

Men det er mindre koffein enn i te og jeg drikker 1-2kopper te pr dag

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

hehe, ja. jeg legger meg i gjennomsnitt før kl 11 på kvelden, og vokner av meg selv ca 7, og er på jobb til halv 9 :P men nå har jeg vært på reise, som gjorde at jeg var hjemme kl 11 på kvelden, det har gått i ett hele helgen så er rimelig sliten. fikk selvfølgelig ikke fri i dag, selv om jeg spurte :(

heldigvis sjeldent jeg driver på med sånt som dette, men jordmor mente det ikke ville gå utover bebi om jeg reiste, så jeg dro..
Men det er jo BARE 8 timer...:p Vanlig søvn utenom graviditet det. Da synes jeg du klarer deg bra! :D Her er jeg stuptrøtt kl 16 og tviholder meg våken til kl 20 etter sønnen min har lagt seg. Men det har hendt mer enn en gang at jeg har lagt meg kl 18. Står opp 7-8 tiden. Og så ligger jeg stort sett bare på sofaen hele dagen :p

høres helt fantastisk ut da! jeg var ekstremt trøtt de første mnd, men etter ferien har jeg hatt en del energi, men tror kansje det har med at jeg har begynt å trene igjen og at jeg er tilbake i faste rutiner å gjøre. Men jeg merker jo at jeg blir fortere trøtt enn før jeg ble gravid da.

Kunne ønske jeg ikke måtte gå på jobb, da hadde jeg nok fått hvilt meg litt mer, men syns det er viktig å ha noe å gjøre på. er så lenge å vente, at jeg tror nok jeg ville blitt gal :P

Alt med måte mener nå jeg.. :)

♡♥ venter nr 2, 20 februar 2014 ♥♡

Bruker app'en!

Alt med måte mener nå jeg.. :)

♡♥ venter nr 2, 20 februar 2014 ♥♡

Bruker app'en!

Ja, jeg tenker mange ganger at folk er så hysteriske. men i enkelte tillfeller så bør man faktisk være mer forsiktig enn hva fornuften sier :P

Jeg var på et foredrag i fjor ang energidrikker, og fikk høre at koffeinen er det "minste problemet". Men alle tilsetningsstoffer og ulumske greier man ikke vet virkningen av er visstnok MYE verre, da spesielt mtp gravide.
Jeg drakk energidrikker hele tiden før, men nå har jeg funnet et sunnere alternativ. Brusetabletter man løser opp i vann, smaker sitron (finnes flere smaker), proppet med vitaminer og koffein (husker ikke hvor mange mg, men ikke over anbefalt dose i allefall). Smaker godt, og et mye bedre alternativ. :)

Jeg var på et foredrag i fjor ang energidrikker, og fikk høre at koffeinen er det "minste problemet". Men alle tilsetningsstoffer og ulumske greier man ikke vet virkningen av er visstnok MYE verre, da spesielt mtp gravide.
Jeg drakk energidrikker hele tiden før, men nå har jeg funnet et sunnere alternativ. Brusetabletter man løser opp i vann, smaker sitron (finnes flere smaker), proppet med vitaminer og koffein (husker ikke hvor mange mg, men ikke over anbefalt dose i allefall). Smaker godt, og et mye bedre alternativ. :)

Hvor finner jeg den slags og hva koster det? høres ut som ett bra alternativ :D

Prøvde å sende deg et bilde, men fikk bare feilmelding :P
Men ja, det er Herbalife som fører de. Bare å skrike ut hvis du vil prøve en pakke (10 tabletter) :)

Er nok ikke bare koffeinet som er problemet nei, men kombinajonen av taurin og koffein.Er ganske mange svenske diskusjoner på emnet...ettersom red bull har vært lovlog i Sverige lenger;)

ja, redbull var jo ulovlig i norge en stund husker jeg :P tror jeg bare skal kutte ut hele greien.. det er best for bebi :)

etter jeg drakk den ene i går så ble jeg jo mer oppkvikket, men utpå dagen kjente jeg noe som mensen smerter lignende, og seinere da jeg snakket med motparten, så sto jeg i speile og så på magen, og det som var så vittig, var at jeg kjente rundt navelen, og rett under så var det kjempe hardt! også plutselig poppet navelen ut :P men den gikk jo inn i gjen :P så lurer skikkelig på hva DET var for noe! bebi er jo fortsatt kjempe liten?

Er nok ikke bare koffeinet som er problemet nei, men kombinajonen av taurin og koffein.Er ganske mange svenske diskusjoner på emnet...ettersom red bull har vært lovlog i Sverige lenger;)

Hvorfor skulle taurin te et problem? Det er jo bare en aminosyre, som vi faktisk trenger... Jeg drikker ikke redbull, men tar taurin-tabletter hver dag. Hverken lege eller jordmor har sagt noe på det. Legen sa i tillegg at jeg med fordel kan drikke en kaffekopp om dagen på grunn av magen, så høres rart ut om komboen koffein og taurin er problemet?

Jeg finner ikke noen forklaring i denne tråden på hvorfor red bull er farlig. Det overskrider jo ikke maxgrensen for koffein i svangerskapet...

nei, kansje ikke.. men de fraråder jo gravide, ammende og små barn å drikke energi drikker da? står jo på flasken også, men jeg tenkte at det kansje var greit når det var så små meneder som det var..

jeg spiste jo ingefær kapsler når jeg gikk igjennom kvalme perioden, og på pakken sto det de frarådet gravide det.. snakket med en sykepleier som mente at det overhode ikke ville være skadelig, så lenge jeg ikke tok mer enn anbefalt dags dose..

Hvorfor skulle taurin te et problem? Det er jo bare en aminosyre, som vi faktisk trenger... Jeg drikker ikke redbull, men tar taurin-tabletter hver dag. Hverken lege eller jordmor har sagt noe på det. Legen sa i tillegg at jeg med fordel kan drikke en kaffekopp om dagen på grunn av magen, så høres rart ut om komboen koffein og taurin er problemet?

Jeg finner ikke noen forklaring i denne tråden på hvorfor red bull er farlig. Det overskrider jo ikke maxgrensen for koffein i svangerskapet...

Jeg husker dessverre ikke HVA som var problemet med energidrikker, men det var noe spesielt mtp gravide/ammende.
Og taurinen kombinert var det også noe "galt/skadelig" med, men dette er noe jeg fikk høre for over et år siden, så alt har gått i glemmeboka :P
Liker energidrikker selv, men har nå bevisst unngått det de siste halve året. Når det finnes sunnere alternativ / som ikke er skadelig, så er det ikke vanskelig å velge :P

Back
Topp